Spring naar inhoud

- - - - -

alas liep ineens buiten :s

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#1 Geplaatst 10 december 2012 - 19:27

was me dat even verschieten! we hebben 4 binnenkatten,die,buiten een trip naar de da,nooit buiten zijn geweest.
We hebben pas een huis gekocht met een kelder aan,waar 3 ramen instaan,en waar hun kattenbakken staan.

De 3 andere waren boven aan het aan spelen,maar Alas zat er niet bij.Niet erg,gebeurt wel vaker.
Omdat ik naar de dokter moest deed ik mijn jas aan en keek ik door de livingvenster naar buiten om te zien of het nog regende of niet.

En wat zag ik daar?Ons meisje liep door de voortuin,niet echt op haar gemak,maar ook niet echt bang.
We wonen langs een redelijk drukke weg dus ik spurte al naar buiten.Ik wist totaal niet hoe ze buiten geraakt kon zijn.

Toen ik buiten was en ze me zag liep ze gelukkig direct naar binnen,en zag ik de ''boosdoener''door de wind was 1 van de raampjes opengewaaid en was ze zo dus buiten geraakt.

eens binnen is ze enorm komen knuffelen! eind goed al goed.
de deur van die kelderkamer blijft nu dus toe en de rest is uitvoerig geinspecteerd.

en natuurlijk was mijn bloeddruk te hoog ;)
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 december 2012 - 19:33

Mss een extra slotje op de ramen zetten zodat ze niet meer open kunnen waaien.
Gelukkig is ze veilig binnen, zou me ook rot verschieten. :catyawn

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 10 december 2012 - 19:43

Oei ja, amaai ik zou me ook verschieten hoor! Gelukkig is ze terug binnen!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 10 december 2012 - 20:16

Gelukkig is het goed afgelopen, logisch dat je bloeddruk te hoog was, zou bij mij ook de pan uit swingen in zo'n geval.
Geplaatste afbeelding

icebabe
icebabe
  • 299 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 10 december 2012 - 23:10

Pablo durft ook wel buiten te glippen,als we de voordeur open doen,moeten we zeker oppassen,hij glipt zooooo buiten,hij is wel bang en gaat dan panikeren,hij is al 3X buiten geglipt,ik ben moeilijk te been en daardoor ziet hij zijn kans! :louche: :goofy: :censored:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 11 december 2012 - 12:38

Gelukkig was je thuis op dat moment en zit ze weer veilig binnen. Ik zou ook extra slotjes op die raampjes maken hoor, je weet maar nooit dat ze de kelderdeur open krijgen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 11 december 2012 - 13:11

Ja, best een slotje, want een poezel leert elke dag bij, en als er een slimmeke tussen zit die ziet dat de deur opengaat als die kruk naar beneden gaat, heb je 't vlaggen ;)

Ik moet echt opletten met mijn zwarte poezels als 't winter is, mijnen Churchill is ook zo eens naar buiten geslibberd in het donker en 'k heb het pas veel later ontdekt. Hij was gaan schuilen in het tuinhuis maar rook waarschijnlijk toch wel al sterk naar andere poezels die daar onderdak zoeken, want 't is toch wel 3 of 4 dagen oorlog geweest bij mij thuis, de andere twee moesten van hem (en zijne lijfgeur ;) ) niet meer hebben, ocharme mijn dutske :onzeker:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 december 2012 - 14:32

Wat een schrik, gelukkig is het goed afgelopen :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 december 2012 - 09:32

amaai, dat was zeker schrikken, ik denk dat ik een hartinfarct zou krijgen ofzo :help:
banner

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 25 januari 2013 - 20:58

Ik kan me perfect voorstellen hoe je je voelde, afschuwelijk gevoel is dat he.  Ondertussen al een hele tijd geleden hadden we dit eens voor met onze Chopin. We zaten op een avond gezellig een filmpje te kijken, ineens viel het mij op dat het wel erg verdacht stil was in huis. M'n hart stond stil van't verschieten, ik kon haast niet meer spreken van de paniek, toen ik Chopintje in de achtertuin zag. We zijn onmiddellijk naar buiten gesneld, Chopintje wist precies ook niet goed hoe hij zich moest gedragen maar na een paar ellenlange minuten koos hij gelukkig de weg terug naar de achterdeur, terug naar binnen.
Kwaad dat ik toen geweest ben op m'n ventje, ik was echt furieus nadien, van de paniek alleen al. Hij had blijkbaar de achterdeur niet goed in't slot gedaan en onze Choppie had met z'n partner in crime, onze Oscar, de deur kunnen openprutsen. Dit wil ook nooit of te nimmer meer meemaken.

Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 26 januari 2013 - 16:40

Ai, da's verschieten. Hier mogen ze ook niet vooraan buiten. De tuinkant is voldoende afgeschut. Maar Gucci heeft sinds deze week door hoe deurklinken werken en ze krijgt de deur ook effectief open. Gelukkig hebben we dat gezien toen ze de achterdeur opendeed, onze voordeur heeft vanbinnen nl. ook een klink. Maar die wordt nu systematisch gesloten.

Bewerkt door Malou, 26 januari 2013 - 16:41.

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#12 Geplaatst 27 januari 2013 - 07:45

Ons Fem glipte van de week ook door de voordeur,richting buiten.  Gelukkig woon ik op het eerste verdiep en kon ik haar halverwege de trap tegen houden.
Ben nu aan het opteren om een tuigje te kopen en haar af en toe mee naar buiten te nemen....

Ben er nog niet helemaal uit.  Ons Fem wordt volgende maand 3 jaar en is nog nooit buiten geweest, dus ik weet niet goed of ik haar er nu wel of geen plezier mee doe.