Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe kat introduceren - al 4 dagen diarree:(

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 14 december 2012 - 18:59

:) :) :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 14 december 2012 - 21:13

Mooi katje. :love: Hopelijk wennen ze vlug aan mekaar.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

moranya
moranya
  • 131 berichten

#18 Geplaatst 16 december 2012 - 20:01

pff Noor heeft nog steeds diarree. De dierenarts had ons donderdag iets meegegeven dat de darmflora wat helpt. Normaal zou het vandaag dan al beter moeten zijn. Haar buikje stond ook tamelijk gezwollen dus ze is ook ontwormd. donderdag. ik begin al te denken dat het misschien ernstig is. probleem is dat ze ook niet meer van haar oude korrels wil eten (waren er van julliete) dus ondertusse eet ze alleen nog maar van die van rc. enig idee hoe lang het kan duren voor ze ander eten gewend is? allesinds morgen gaan we terug naar de dierenarts

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 25 december 2012 - 20:01

Overschakeling van voer kan inderdaad diarree geven, enkele dagen, een week, zelfs langer. Het probleem kan ook zijn dat ze de RC (of iets specifieks van de ingredi├źnten) niet verdraagt, en dat daarom de diarree niet over lijkt te gaan. Het kan evengoed zijn dat ze met een parasiet rond loopt, zoals wormen en dat een extra ontworming nodig is. Of dat ze bijvoorbeeld giardia heeft. Om dat vast te stellen zal een stoelgang staal door het labo moeten worden onderzocht.

Hoe is het ondertussen met Noor? Aangezien je laatste berichtje al dateert van 16 december :-)

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

moranya
moranya
  • 131 berichten

#20 Geplaatst 25 december 2012 - 20:20

We waren vorige week terug naar da geweest en heeft haar een spuit met antibiotica gegeven die 2weken werkt. We mochten ook geen natvoer meer geven. En het leek wel beter te gaan. Maar dan vorige donderdag bleek onze magnus ook diarree te hebben. Direct naar da geweest. Ook spuit + ontworming en magnus getest op garnia maar dat was negatief. We moeten nu ook speciaal hills voer tegen diarree en maagproblemen geven aan beide. Ook geen natvoer meer. Momenteel geen diarree meer. Gisteren had ik een beetje natvoer gegeven voor kerst en noor had weer wat diarree. Dus weer geen natvoer voor beide:-P.
Ondertusse zijn ze precies goede vriendjes. Magnus is duidelijk de baas. En zij heeft er geen probleem mee. Ze slape al heel soms samen. Ze spelen constant. Af en toe weent ze nog wel bij het spelen. Hopelijk gaat dat nog over.magnus is nogal wild en is erg kleinzerig.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 27 december 2012 - 14:26

Super dat het al beter gaat! Succes en vooral veel plezier met je twee schatjes ^^
All you need is love...and a cat! :love3:

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 28 december 2012 - 09:09

Gucci heeft hier na de introductie ook een paar weken vrij gevoelige darmpjes gehad omdat wij een ander natvoer gebruikten dan mijn pa, de korrels waren hetzelfde. Omdat ze toen nog onvoldoende droge korrels at, hebben we die voor het eten met wat warm water geweekt. Dat at ze liever. En daarna zeer geleidelijk natvoer geïntroduceerd. Ze heeft daar nu geen last meer van.