Spring naar inhoud

- - - - -

Welke voeding zouden jullie geven?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 13 december 2012 - 18:22

Mijn drie katers zijn alle drie gecastreerd.Bij hun jaarlijkse onderzoek twee maanden geleden waren ze kerngezond.
Nu omdat ze gecastreerd zijn rade mijn DA  om deze voeding te geven.

Royal Canin Vet Care Nutrition - Neutered Young Male cat  301609_2.jpg

Samenstelling van dit voer is.
gevogelteproteine (gedroogd), mais, rijst, tarwebindmiddelvoer*, maisbindmiddelvoer, dierlijk proteine (gehydrolyseerd), lignocellulose, dierlijk vet, mineraalstoffen, cichoreevezels gedroogd, visolie, sojaolie, fructo-oligosaccharide, psyllium (hulzen en zaden), afrikaantjesbloesemmeel (bron voor luteine).
Toevoeging:
vitamine A: 20500 IE, vitamine D3: 700 IE, E1 (ijzer): 42 mg, E2 (jodium): 3 mg, E4 (koper): 5 mg, E5 (mangaan): 55 mg, E6 (zink): 180 mg - conserveringsstoffen - antioxidanten.
Deze voeding zou ontwikkelt zijn in samen werking met andere dierenartsen.Nu omdat ik het beste voor hun wil heb ik meteen een zak van 10kg gekocht voor 82 euro

Het enigste nadeel is dat ik die alleen bij de DA kan kopen.Maar deze woont een half uur van ons rijden en heb ik er nodig moet ik een dag voordien hem opbellen dan maak hij dat ik er een zak heb.

Nu ik had graag een ander voeding gekocht die wel in een dierenwinkel verkrijgbaar is
ik had gedacht aan deze

Royal Canin Sterilised 37.47442_rc_fhn_sterilised_5.jpg

Samenstelling:
gevogelte-eiwit (gedroogd), maïs, plantenproteïne-isolaat*, maïsglutenvoer, lignocellulose, dierlijk vet, dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), gedroogde bietenpulp, mineralen, gist, visolie, fructo-oligosaccharide, soja-olie.
L.I.P.: Uitgelezen, licht verteerbare proteïnen met hoge biologische waarde.
Toevoeging;
vitamine A (18.800 IE/kg), vitamine D3 (1.000 IE/kg), E1 [ijzer] (35 mg/kg), E2 [jodium] (2,7 mg/kg), E4 [koper] (4 mg/kg), E5 [mangaan] (46 mg/kg], E6 [zink] (151 mg/kg), E8 [selenium] (0,06 mg/kg), L-carnitine (100 mg/kg), conserveringsmiddelen, anti-oxidanten.

Ik zie weinig verschil van samenstelling en denk dat ze beide een goede voeding zijn.
Wat zouden jullie doen of welke voeding raad je aan
Alvast bedankt.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#2 Geplaatst 13 december 2012 - 18:48

Hebben ze aanleg voor ' te dik' worden?
Zoniet; dan een gewone Adult-Brok geven.
Vaak vind ik die Light en sterilised producten een marketing-gebeuren zonder dat het daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft; het belangrijkste (vlees) halen ze er dan zoveel mogelijk uit en vullen ze met goedkoop vulmiddel: rijst

Hier is 1 kater gecastreerd en die eet gewoon met de rest mee.
Hij heeft een normaal gewicht met het typische Britten-hangbuikje en doet het daar prima op.

Sterilised ziet er voor mij nog iets beter uit dan die daarboven; maar wat eht vaak is met Light-producten etc; er word een tegenovergesteld resultaat bereikt.
dit oa door de vele rijst/tarwe/granen in de voeding.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 december 2012 - 20:13

Nu in de aanbieding bij zooplus :)

http://www.zooplus.n...utrition/314490

Bewerkt door Christel70, 13 december 2012 - 20:17.

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 december 2012 - 21:09

je kan die dierenarts-voeding heel voordelig hier kopen: http://www.medicanimal.com/

als je de juiste landcode instelt zie je de prijs in euro.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 13 december 2012 - 21:56

Heb nooit ander voer gegeven omdat ze gesteriliseerd zijn.

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 13 december 2012 - 21:59

Aanleg van dik worden hebben de 2 jongste niet,ja de brit wel maar dit moet ook zo dat hij wat dikker is dan de bengaal.
Onze htk was wel dik,maar niet overdreven volgens de DA.Maar door de voeding die hij van de DA at merk ik wel dat hij afgevallen is.
Nu ik wist niet dat zooplus die ook had en zo te zien goedkoper dan bij de DA.Ook al krijg je bij hem na 10 zakken 10% korting.Bij zooplus heb ik
meer korting en vooral geef ik hiermee kattenopvangwaasland een extraatje.

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 december 2012 - 08:40

Kun je ze ook niet bij de apotheek krijgen/bestellen? Bij ons was dat geen probleem, en veel minder geregel :)

Onze kat heeft het hier een tijd goed op gedaan, tot hij allergisch bleek te zijn aan iets in de brokjes. Toen overgestapt naar Hills antistruviet, ook allergische reactie. Nu kvv Naturis en héél tevreden mee. Het was eventjes doorzetten om hem te laten wennen aan vers voer, maar ik vind het de extra moeite waard. Hij is ook de nodige pondjes kwijt daardoor ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 17 december 2012 - 16:16

Ik vind beide voersoorten nou niet bepaald geweldig, niet voor een carnivoor.
Persoonlijk zou ik als je bij brok wilt blijven, gaan voor een natuurlijker merk. In de algemene voedingstopic hier bovenaan staat een lijstje met diverse merken en waar je op kunt letten als je een voer uitzoekt.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 17 december 2012 - 20:22

Die neutered young male (deze die je enkel bij DA kon kopen) hebben ze sinds kort ook bij Zooplus
http://www.zooplus.n...utrition/314490

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

JoBoris76
JoBoris76
  • 114 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 25 december 2012 - 14:14

Ik ben het met Esther eens. Royal Canin is niet zo best. Ik voer hier zelf een aantal jaar Orijen en ben hier supertevreden over.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 december 2012 - 20:06

Ik voer Applaws, dat is gelijkaardig aan Orijen maar iets goedkoper en mijn katten doen het er goed op. Daarnaast krijgen ze Carnibest en natvoer. Ik heb nooit het nut gezien van voer dat 'speciaal' voor steriele katten wordt gemaakt.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.