Spring naar inhoud

- - - - -

Dringend hulp gevraagd!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#1 Geplaatst 14 december 2012 - 12:58

mijn buurvrouw is gisteren gevallen in haar woning, ze wordt vandaag geopereerd.
Ze zal zeker 3 weken moeten verblijven in het ziekenhuis, als het niet langer duurt!
Ze heeft 3 katten (ergens in een  ander topic kon je vorig jaar lezen over mijn buurvrouw en haar ' zwerfkatten'.
Ze zitten op dit moment in het huis opgesloten zonder eten en drinken.
De buurvrouw heeft geen familie, geen vrienden of kennissen, enkel komt er bij haar familiehulp.
Ze is vermoedelijk psychiatrisch patiënt, want de ene keer is ze lief, de andere keer scheld ze je uit.
Ik ben al van gisteren aan het zoeken voor een oplossing voor de 3 kattenj, die tot hiertoe ten dode opgeschreven staan.
Ik heb al gebeld naar FOD, maar die kunnen op dit moment niks doen doordat de katten niet verwaarloosd zijn, binnen enkele dagen liggen ze wel dood maar ja nu nog niet.
Kattenopvang, ze mogen naar het asiel in Ninove, tijdelijke opvang (21€ per dag) maar er moet een voorschot worden betaald, katten moeten zelf worden binnengebracht,.... MAar wie gaat dat voortschot betalen, wie haalt die katten eruit.
Ik wil ze wel buitenhalen maar doordat mijn buurvrouw een raar karakter heeft en 99% me daarna beticht van diefstal of wat dan ook, durft geen enkele buur de sleutel te vragen en zonder getuige de woonst binnen te gaan.
Politie wil ons niet echt steunen, kreeg gisteren het antwoord: psychiatrische patiënten hebben nu eenmaal meer de drang om mensen te beschuldigen, maar u weet dan toch dat u het niet heeft gedaan, het is u woord tegenover dat van haar. de miserie van pv's enzo moet ik me dan maar niet aantrekken???
niemand wil ook ze opnemen voor een periode, de katten zijn vermoedelijk niet gevaccineerd, haar kater is niet tam, gaat al lopen als hij mijn stem hoort, is niet gecastreerd, is wel een zwerfkater die ongeveer 2 à 3 jaar geleden bij haar is binnengelopen.
De poes die ze heeft is vorig jaar zwanger geraakt van die kater, ze was ook een zwerfpoes, en is ook bij haar gebleven, ze heeft wel een kn ip in haar oor door het zwerfkattenproject, ze was bevallen van 3 kittens, waarvan er al 2 doodgereden zijn in onze straat, het katertje dat nu nog leeft heeft ook een knip in zijn oor.
De enige optie dat het beste is voor iedereen is ofwel een gratis opvang bij iemand die geen katten heeft en dit enkel wil doen als een goed doel, maar ik vermoed dat we nooit zo iemand vinden, we hebben ook niet veel tijd meer, de tijd dringt bij die beestjes.
Ofwel dat de politie me wil steunen om samen met mij de beestjes uit de woning te jagen en dat ik ze voeding geef buiten..
Ze zijn gewoon om te overleven op straat, alhoewel ik echt geen voorstander ben om katten op straat te zetten, maar op dit moment lijkt me het nog steeds beter dan als een gevangene zonder eten en drinken te wachten op de dood.
Ik hoop dat ik straks de wijkagent kan overtuigen, indien niet bel ik nogmaals naar het FOD, als die ook de deur tegen mijn gezicht dichtslagen, zal ik het zeker en vast de pers insturen.

Als er iemand een ander idee heeft aub laat het zo vlug mogelijk weten.

Bewerkt door amazingdolls, 14 december 2012 - 13:01.

Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 14 december 2012 - 13:03

mor amai dat er niemand wilt helpen. Richting Gaia ook wat amok maken .... zou dat helpen?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 14 december 2012 - 13:12

Gaia zal hier niet veel aan doen.
Je zou een oplossing moeten vinden voor kortbij; maar wie zegt dat deze vrouw na haar ziekenhuis opname nog naar huis kan of mag? Dan moet er permanent iemand gevonden worden voor die katten.
Het gemakkelijkste is mss de sleutel vragen in bijzijn van haar dokter en haar mss een papier laten ondertekenen dat iemand vast van de geburen ze gaat verzorgen. Natuurlijk als ze niet meer goed bij haar hoofd is gaat het moeilijk zijn om zo ene papier vast te krijgen met toelating op. Pfff wat een miserie.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 14 december 2012 - 13:19

Ik zou haar gaan bezoeken, en het probleem aan haar voorleggen. Zomaar haar huis binnengaan zonder haar medeweten zou ik dus absoluut NIET doen
Ik vermoed dat ze niet in coma ligt dus kan je hier zeker met haar een gesprek over hebben. Desnoods moet ze maar iemand van familiehulp of zo inschakelen die naar binnen gaat, zodat jij dat niet hoeft te doen;

Nivo
Nivo
  • 6.356 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 14 december 2012 - 13:20

Iemand van die thuiszorg zal toch een sleutel van haar woning hebben, kan je die niet proberen bellen. Of uitzoeken in welk ziekenhuis ze ligt en zeggen dat jij de poezen wel eten wilt gaan geven, dan hoeven ze niet weg daar. ZIe dit als mogelijke beste oplossing voor deze dieren.
sorry laatste keer

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 14 december 2012 - 13:37

Bel hier eens naar, misschien dat de vrijwilligers ze willen opvangen of helpen
Een nee kan je krijgen, maar probeer alvast.

Heb je een wild dieren in nood gevonden ?
Ons opvangcentrum staat dag en nacht klaar om deze dieren in nesten te helpen.
VOC Geraadsbergen-Lierde
Hoge Buizemont 211
9500 GERAARDSBERGEN
Tel :0475 25 40 75 of 0478 88 47 74

leg wel de situatie uit en dat jij een vreemde en buitenstaander ervan bent, maar dat je bekommerd bent over die poezen
succes
spijtig dat het zo ver is :-(

Altijd de politie vragen om mee binnen te gaan, moeten ze doen als je dit vraagt

Bewerkt door Ventteke, 14 december 2012 - 13:41.

KS2015

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#7 Geplaatst 14 december 2012 - 13:47

Het Voc in Geraardsbergen is een vogelopvang, geen kattenopvang.
Ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest, maar ik kan niet in de woning en wil dit ook niet.
Achteraf alle miserie van klachten enzo daar heb ik geen zin in.
Ik wil de katten helpen maar alleen als ze buiten zitten of om hen naar een opvang t ebrengen als de politie me wil helpen ze buiten te halen.
Maar er is geen opvang die hen wil opvangen, zwervertjes, geen vaccins, wild,....

Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 14 december 2012 - 13:53

Ik weet wel dat dit alleen voor vogels is, maar misschien wil iemand wel helpen, tenslotte werken ze ook alleen voor de dieren, daarom dat ik het voorstel
KS2015

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 14 december 2012 - 14:02

Het is niet omdat je bij familiehulp werkt dat je standaard een sleutel hebt van al je klanten, ik heb van geen enkele van mijn klanten een sleutel... Ik denk dat je er inderdaad best de politie bij laat als je binnengaat. Of het kan achteraf nog lelijk mislopen!

Bewerkt door Kyetje, 14 december 2012 - 14:03.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 14 december 2012 - 14:03

Kunnen de katten niet gewoon in dat huis gehouden worden, maar dat iemand hen tijdelijk elke dag even komt eten geven? Dan zijn er geen problemen met opvang enzo en wordt er toch voor hen gezorgd?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 14 december 2012 - 14:17

Komen die katten buiten? Anders mss ze beter uitlaten en ze een schuilplaats maken buiten en dan kan je ook gemakkelijker eten zetten.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 14 december 2012 - 14:20

dat is nu toch geen oplossing om die beestjes te laten buitenzwieren en ze dan proberen buiten eten te geven?
Waar moeten die sukkelaars dan slapen?
En ze zijn het ondertussen al gewoon om binnen te leven, om dan in zo een slecht en koud weer terug naar buiten gejaagd te worden dat is toch allesbehalve goed voor hen
Ik snap dat je met je buurvrouw geen miserie wil maar ik zou op zijn minst toch eens naar de buurvrouw gaan in t kliniek en met haar proberen praten om een oplossing te zoeken
En iemand zoeken die samen met jou dat huis wil binnengaan dan om die beestjes eten te geven, dat is toch de beste oplossing voor die beestjes

Je buurvrouw zal het je alvast niet in dank afnemen dat die beestjes zonder haar medeweten uit haar huis zijn gehaald en ze terug op straat moeten rondzwerven
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 14 december 2012 - 14:27

En die vrouw wil zelf niet graag dat er voor haar katten gezorgd wordt? Ik bedoel, ok ze is misschien psychisch ziek, maar wie weet kan je gewoon een gesprek met haar aangaan en is ze blij dat er iemand naar haar en haar katten uitkijkt... Heb je met haar gepraat? Wat zegt ze? Misschien geeft ze je wel graag haar sleutel zodat er tijdelijk voor de katten gezorgd wordt.

Probeer niet op voorhand bang te zijn van wat ze zou kunnen gaan doen en denken. Door stiekem te handelen ga je zeker problemen krijgen. 't Is niet omdat iemand psychisch ziek is en onvoorspelbaar is qua humeur, dat ze ook volledig losgeslagen is en niet meer kan zien dat er voor de dieren gezorgd moet worden. Dat kan wel zo zijn hé, afhankelijk van hoe ze op dit moment is. Familiehulp kan misschien helpen?
Via de hospitalisatieverzekering of zorgverzekering hulp in huis vragen voor huisdieren? Iedereen heeft een verplichte zorgverzekering, daar kan je per maand 130 euro van krijgen als je zorg nodig hebt, bijvoorbeeld iemand die je huis komt poetsen. Het is twijfelachtig, maar wie weet kan je hier wel een dierenoppas mee krijgen. Ik weet dat bij bepaalde hospitalisatieverzekeringen dit ook in de polis zit (uit eigen ervaring, zit erbij bij dkv of AG Insurance, maar vaak heb je die hospitalisatieverzekering van de mutualiteit). Dit is een vergezochte oplossing, en waarschijnlijk iets waar jij niet veel aan kan helpen... Dit zijn jouw "zaken" niet echt...

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 14 december 2012 - 14:29

In brakel is er ook een zwerfkattenopvang https://sites.google...rfkattenbrakel/ misschien kunnen zij iets doen?
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#15 Geplaatst 14 december 2012 - 14:44

ik heb naar de politie gebeld en wij gaan samen de katten bevrijden uit de moeilijke situatie, de buurvrouw zal hiervan ook op de hoogte woren gebracht vooraleer we dit doen. We moeten naar haar voor de sleutel, dus zonder haar medeweten kunnen we de woonst niet ingaan.
De katten binnenlaten kan niet, er is geen enkele dienst die samen met mij dagelijks de katten wil verzorgen.
Ik wil niet negatief denken aan de gevolgen maar ik ga ook niet zoals een kieken zonder kop elke dag de woning alleen ingaan en achteraf last krijgen.
De buurman wordt elke dag uitgescholden zonder reden, mijn broer die ook het zwerfkattenproject deed wordt elke keer als zij hem ziet uitgescholden dat hij beesten verminkt.
De katten kunnen buiten overleven, ze zijn het gewoon, toen moederpoes pâs bevallen was mochten ze binnen zitten maar 's avonds werden ze letterlijk buitengezet om eten te gaan bedelen bij de andere buurvrouw want zo zei ze letterlijk : ' ik kan geen katten verdragen als ik slaap'

Geplaatste afbeelding