Spring naar inhoud

- - - - -

Dringend hulp gevraagd!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#16 Geplaatst 14 december 2012 - 14:49

Pfffffffff och arme die stakkers zeg, die zijn elders beter af dan wss

Nivo
Nivo
  • 6.356 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 14 december 2012 - 14:50

Kan je niet door de brievenbus eten binnen strooien, als die katten bij de voordeur kunnen komen hebben ze zo toch nog iets.
sorry laatste keer

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#18 Geplaatst 14 december 2012 - 15:10

maar geen water hé Nivo en dat is het belangrijkste!
Nu enkel afwachten tot de buurvrouw wakker is en op haar kamer en dan de politie bellen en samen hen bevrijden.

Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 14 december 2012 - 15:15

Ik vind het knap dat je je ontfermt over de poezen, spijtig dat ze buiten moeten, maar als het niet anders kan?
Is er voorziening dan om weg te kruipen, dus droog en tegen de kou???

KS2015

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#20 Geplaatst 14 december 2012 - 16:02

hier zijn honderden plekjes waar ze kunnen schuilen, veel bos en struiken in de buurt.
En ze kennen mijn tuin, komen soms ook in mijn schuurtje alhoewel ze dat eigenlijk niet mogen, staat geen deurtje in enkel eten en hooi en stro voor de konijnen die ik opvang, dus beter dan niets

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 14 december 2012 - 16:10

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#22 Geplaatst 14 december 2012 - 18:51

IK vind echt niet dat ze op straat zetten beter is!!!
OMG!!    Je kan dan toch ze al eten en drinken geven voor een paar dagen?
neen ze op strata zetten dat is jouw oplossing!?
Mocht iemand dat bij mij doen amai dan zulle ze het hun beklagen echt waar!
*besef dat die vrouw je dat NOOIT zal vergeven, dus zit je niet enkel een paar dagen met ambras maar hara hele leven lang!
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#23 Geplaatst 14 december 2012 - 19:45

Ik snap niet hoe politie kan toestaan dat je ze op straat zet echt waar!
als je ze nu nog voorlopig bij jou in huis zou nemen dat is een ander verhaal,
maar op straat zetten!?  KOMAAN EH!!!

trouwens als er iemand van familiehulp komt zullen die zich wel om de poesjes bekommeren zeker!?
of dan kan je dara toch een telefoontje naar doen!
aleja..

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 14 december 2012 - 20:20

Familiehulp is, zoals de naam al zegt, voor de familie, niet voor iemands huisdier. Ik kan mij voorstellen dat ook zij ergens een grens moeten trekken. Het is natuurlijk heel vervelend, voor alle partijen, en ik weet bijna zeker dat amazingdolls dit ook niet zal doen omdat ze het zo leuk vindt voor die beestjes dat ze buiten moeten.
Ik zou ook de poezen buiten laten, en ervoor zorgen dat ze in de schuur kunnen tussen de hooi en strobalen, dan hebben ze in elk geval wel een warm plekje. Ik vind het heel knap dat je je zo over ze ontfermt amazingdolls!

Heel veel succes, hopelijk komt alles goed!

Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#25 Geplaatst 14 december 2012 - 20:34

FAmiliehulp doet dit wel als dat gevraagd word ;)
en dan nog als ze dan toch de sleutels vraagt kan ze ze even goed in hun eigen omgeving eten geven he,
ze wilt dta niet doen uit schrik voor ambras,
ik kan zeggen als ze ze op strata zet zal ze nog VEEL langer ambras hebben met de buurvrouw.
hoe zou jij je zelf voelen als ze jouw poezels op straat zetteN?
en hoe kan ze nu weten dat er niemand voor zorgt en er geen eten en drinken staat??
je kan van buiten geen heel huis zien he xp en sta je 24u op 24 te kijken of er iemand binnengaat?
aleja kvind het maar raar..µ

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#26 Geplaatst 14 december 2012 - 20:41

We zijn daarjuist de katten gaan helpen, de poes zit bij mijn buurvrouw, de andere 2 katers zijn buitengelopen maar kunnen vanachter in het schuurtje dat hebben we open gezet en eten en drinken gezet.
Mellemeis je kent mijn situatie niet, ik heb geen enkele mogelijkeheid om " vreemde en halfwilde katten' binnen te nemen.
In mijn huis zitten meer dan 10 katten ( heb een cattery) en buiten hebben we geen plaats om ze onder te brengen in schuurtjes of wat dan ook, heel mijn tuin staat vol met konijnenhokken van gedumpte konijntjes, ik ben een dierenvriend en weet dat ze buiten zetten de enige oplossing was.
De katten hebben geen kattenbakl bij de buurvrouw, ze doen hun behoeftes in het ligbad heb ik juist gezien.
Elke dag er binnen gaan is geen optie want daar heb ik geen toelating voor en de politie heeft geeen zin om dagelijks of zelfs wekelijks mee te gaan.
We zijn ook zonder politie moeten binnen gaan, niemand wil komen helpen, dus ben ik met de buurvrouw juist binnen gegaan.
De buurvrouw heeft mezelf gevraagd om de deur open te zetten toen de ambulance er was  om haar op te halen maar de beestjes waren toen van de schrik naar boven gelopen, het was haar idee om de katten buiten te zetten. Dus ik heb haar haar zin gegeven, ze zou het niet vergeven als ik elke dag in haar woning rondhuppel!

Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#27 Geplaatst 14 december 2012 - 20:48

ik ben net ergens een discussie ana het volgen over iemand die een poesje wilt nemen en iedereen vit op haar want pas op dat ze toch niet onder een auto terecht komt, ..;
en dan kom ik hier lezen dat er gewoon op strata worden gezet xS
misschien dat dit inderdaad de enige oplossing is maar ik ben er toch niet akkoord mee  xS
ieder zijn eigen mening natuurlijk he.;
was het niet mogelijk een raampje open te zetten dat ze toch terug in huis konden?
dan kon je ze nog steeds buiten eten geven ook he snap je?

misschien dat ze in dit geval dan beter gewoon een totaal andere thuis hadden gekregen dan een straatleven? xs

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 14 december 2012 - 20:56

Bekijk berichtamazingdolls, op 14 december 2012 - 14:44, zei:

De katten kunnen buiten overleven, ze zijn het gewoon, toen moederpoes pâs bevallen was mochten ze binnen zitten maar 's avonds werden ze letterlijk buitengezet om eten te gaan bedelen bij de andere buurvrouw

dan is de oplossing van ze buiten te laten de beste; je hebt al veel moeite gedaan om de katjes van de hongerdood te redden; ik zie niet goed in wat je anders of beter had kunnen doen.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#29 Geplaatst 14 december 2012 - 21:05

Bekijk berichtmellemeis, op 14 december 2012 - 20:48, zei:

ik ben net ergens een discussie ana het volgen over iemand die een poesje wilt nemen en iedereen vit op haar want pas op dat ze toch niet onder een auto terecht komt, ..;
en dan kom ik hier lezen dat er gewoon op strata worden gezet xS
misschien dat dit inderdaad de enige oplossing is maar ik ben er toch niet akkoord mee  xS
ieder zijn eigen mening natuurlijk he.;
was het niet mogelijk een raampje open te zetten dat ze toch terug in huis konden?
dan kon je ze nog steeds buiten eten geven ook he snap je?

misschien dat ze in dit geval dan beter gewoon een totaal andere thuis hadden gekregen dan een straatleven? xs

Er is daar geen enkel raam op het gelijkvloers dat open gaat . Moeilijk om sommige situaties te begrijpen als je enkel maar beknopt kan meelezen wat ik hier neerzet.

Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#30 Geplaatst 14 december 2012 - 21:19

Inderdaad ! Alvast sorry,
ik vind het gewoon jammer dat z enu buiten zitten zeker in deze tijd van het jaar xS
jammer dat ze nergens terecht konden (al was het voorlopig)
Toch goed dat je ze niet aan hun lot hebt overgelaten.
ik verheug me er al op af en toe te kunne meelezen hoe het met hun gaat ! ;)