Spring naar inhoud

- - - - -

Dringend hulp gevraagd!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#31 Geplaatst 15 december 2012 - 00:23

Ze hadden misschien beter af geweest als ze bij iemand terecht konden voor altijd, maar ik ben het baasje niet, ik heb geen recht om te beslissen over iemand anders zijn katten.
De 2 katers zijn een leven op straat gewoon, de vader is immers een zwerfkat die 2 jaar geleden is binnengelopen bij de buurvrouw.
Hij eet uit de vuilbakken en gaat op jacht.
De jongste kater is de zoon van van de oudere die vorig jaar geboren is doordat de vader een zwangere poes had meegenomen, vermoedelijk een gedumpte kat want ze is veel rustiger en wil niet op straat hangen daardoor zit ze nu bij mijn buurvrouw.
er zijn zoveel dingen die anders kunnen maar de situatie (tijd om een oplossing te zoeken, hulp die niet wordt geboden,....), de buurvrouw zelf (die enkel wil dat we ze buiten lieten) en het weinige macht dat wij belgen hebben in ons landje gaven me enkel de oplossing om de beestjes een kans te geven buiten.
Maar ik hou jullie hier wel op de hoogte.

Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 15 december 2012 - 00:34

vind je heel moedig Anja , wat schreinend zijn zulke situatie's , is hier geen dierenpolitie gelijk in australie en engeland , zou een goede oplossing zijn ,een :flower: :flower:
Geplaatste afbeelding

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 15 december 2012 - 01:05

mellemeis, op 14 december 2012 - 20:34, zei:

FAmiliehulp doet dit wel als dat gevraagd word ;)
en dan nog als ze dan toch de sleutels vraagt kan ze ze even goed in hun eigen omgeving eten geven he,
ze wilt dta niet doen uit schrik voor ambras,
ik kan zeggen als ze ze op strata zet zal ze nog VEEL langer ambras hebben met de buurvrouw.
hoe zou jij je zelf voelen als ze jouw poezels op straat zetteN?
en hoe kan ze nu weten dat er niemand voor zorgt en er geen eten en drinken staat??
je kan van buiten geen heel huis zien he xp en sta je 24u op 24 te kijken of er iemand binnengaat?
aleja kvind het maar raar..µ

Bij de dienst van PIT ( familiehulp) mag er normaal niet voor huisdieren gezorgd worden (borstelen, eten geven, bakken/kooien verversen) is niet altijd fijn, maar is nu eenmaal zo... Er moeten grenzen zijn.
Hoe het bij de Zorg is dat weet ik niet, maar heb ook nog nooit gehoord dat deze mensen dat doen..

Bewerkt door Kyetje, 15 december 2012 - 01:05.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 15 december 2012 - 11:52

Die katten kunnen hun plan wel trekken. Het is niet fijn, maar ze kennen het leven buiten, ze redden zich wel en voelen zich misschien rustiger als ze buiten in hun vertrouwde omgeving zitten. Dit is alleszins 100x beter dan binnen zitten waar ze niet de mogelijkheid hebben om te jagen of eten te vinden, naar het toilet te gaan, water te zoeken. Binnen zouden ze sterven, buiten leven ze. De buurvrouw komt wel terug en die katten onthouden waar ze beschutting en eten hebben gekregen.

Als mijn huis ooit in brand zou staan is mijn plan: Ik pak Jaro, mijn zus pakt Sam. En Snoet laten we buiten door een deur open te zetten en haar te laten lopen. Dan weet ik dat ze leeft, ze is zwerfkat geweest, de enige van de 3 hier die buiten komt. Ze kan zichzelf redden. Tuurlijk pak ik haar als het mogelijk is, maar als je snel moet zijn en het gaat om leven of dood. Zou het vreselijk vinden hé, en ik zou bang zijn dat ik haar niet meer terug vond en dat ze wegliep van schrik. Maar een ex-zwerver wéét hoe zich te redden.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#35 Geplaatst 15 december 2012 - 14:30

Mijn buurman is daarjuist nog langs geweest bij de buurvrouw in het ziekenhuis, om voor te stellen om een kattenbak binnen te zetten en de katten weer binnen te laten en ze zo elke dag eten te geven, nu zitten ze op haar koertje (kunnen wel weg, is niet afgesloten) en we hebben wel een deurtje opengezet van een berghok waar we eten en drinken hebben gezet.
De buurman heeft ook die ene poes bij hem binnengenomen doordat ze zeer bang was en niet buiten wilde.
Toch heeft de buurvrouw gevraagd om de poes bij de rest te zetten en buiten te laten, ze wil geen kattenbak binnen en dus kunne de dieren niet binnen blijven.
Samen met mijn man, de buurman en zijn vrouw zullen we dagelijks wel een kijkje gaan nemen en het eten aanvullen in het berghok.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#36 Geplaatst 17 december 2012 - 22:36

alé jong, die buurman is zo aardig om één van de poezels binnen te nemen omdat het beestje schrik heeft en dan wil de buurvrouw toch nog dat hij die poes buitenzet?
Sorry hoor, maar ik vind dat maar een heel egoïstisch mens, ze zouden haar beter eens een paar nachtjes buiten laten doen met dit vriesweer terwijl ze loopt te beven van de angst...
Dat arm beestje kan dan veilig binnen blijven maar nee, madam wil gene kattenbak binnen dus ze moet buiten
Bah, van zulke mensen krijg ik het heen en weer
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#37 Geplaatst 18 december 2012 - 14:54

Ze zitten alle drie nu buiten, we gaan dagelijks kijken dat het schuurtje nog open staat zodat ze zeker genoeg beschutting hebben.
We geven ze hun eten en drinken, ze zijn alledrie veel te bang om zich zichtbaar te maken aan ons, dus kunnen we hen niet controleren of ze niets voor hebben.
Het is een zeer spijtige zaak, ik had ze liever naar het asiel gebracht maar heb er geen enkel recht toe, als de politie je niet wil helpen sta je nergens hier in België.
Een kat kan zich wel redden zeggen ze dan....ik kan me hier ook in kwaad maken maar daar help ik de katjes niet mee.

Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#38 Geplaatst 18 december 2012 - 15:07

amazingdolls, op 18 december 2012 - 14:54, zei:

Ze zitten alle drie nu buiten, we gaan dagelijks kijken dat het schuurtje nog open staat zodat ze zeker genoeg beschutting hebben.
We geven ze hun eten en drinken, ze zijn alledrie veel te bang om zich zichtbaar te maken aan ons, dus kunnen we hen niet controleren of ze niets voor hebben.
Het is een zeer spijtige zaak, ik had ze liever naar het asiel gebracht maar heb er geen enkel recht toe, als de politie je niet wil helpen sta je nergens hier in België.
Een kat kan zich wel redden zeggen ze dan....ik kan me hier ook in kwaad maken maar daar help ik de katjes niet mee.

Jij hebt gedaan wat je kon...veel meer dan veel mensen zouden doen, maar begrijp dat je je machteloos voelt.
Een dikke pluim voor jouw!!was iedereen maar zo begaan!

Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#39 Geplaatst 25 december 2012 - 20:03

Een kleine update, we zorgen nog steeds voor de 3 katten.
De buurvrouw is nog steeds niet terug.
We zien hen zeer weinig, zetten eten op dezelfde plaats en hopen dat deze door hen wordt opgegeten en dat ze nog steeds wachten zodat ze binnenkort weer in hun vertrouwde omgeving binnenhuis kunnen zitten.

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 25 december 2012 - 20:23

Meer kan je echt niet doen, ik vind het al heel fijn dat je je over die dutskes ontfermt :flower: :rub:
Gelukkig hebben ze een schuilplaats met eten en drinken, met die bakken regen die de laatste tijd neergekomen zijn zullen ze waarschijnlijk heel dicht bij elkaar blijven. Dat schuw zijn zal wel een beetje verminderen, maar het zit wat in hun natuur hé.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 26 december 2012 - 08:03

Gelukkig krijgen ze elke dag hun bakje voer. Misschien kan je enkele nestjes maken in het schuurtje?  Met de regen koelen ze heel hard af en in de nacht kan het erg koud zijn. Enkele houten bakjes in het schuurtje met een dekentje kan al wonderen doen voor deze arme dieren. Lief dat je voor hun wilt zorgen. :flower:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 01 januari 2013 - 22:27

Mauricke, op 26 december 2012 - 08:03, zei:

Gelukkig krijgen ze elke dag hun bakje voer. Misschien kan je enkele nestjes maken in het schuurtje?  Met de regen koelen ze heel hard af en in de nacht kan het erg koud zijn. Enkele houten bakjes in het schuurtje met een dekentje kan al wonderen doen voor deze arme dieren. Lief dat je voor hun wilt zorgen. :flower:
Ik ben zo blij , dat het ze goed gaat. Maar kan je echt niet een mandje of een nestje maken in het schuurtje, dat warmen ze zelf dan wel op als ze er in liggen, ben zo blij dat de temp. zo zacht is voor de buitenpoesjes, maar die regen doet er ook niet goed aan.
KS2015

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#43 Geplaatst 01 januari 2013 - 22:32

Mss een paar kartonnen dozen in dat schuurtje zetten en een oud dekentje of zo. Gelukkig maken ze het goed.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 02 januari 2013 - 10:47

Ik vind het super wat je voor deze katjes gedaan hebt, niettegenstaande dat je weet dat je buurvrouw je misschien zelfs helemaal niet dankbaar gaat zijn!!!! zoals jij zouden er méér moeten zijn :hug: :b :b