Spring naar inhoud

- - - - -

Nekbijten - hoe afleren?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 december 2012 - 21:05

Simba bijt continue in de nek van Nala..
Het irriterendste is, hij is veel de wild.. Nala is nog maar 15 weken (hij is 7 maand).
Nala begint dan te grommen en te blazen en zo lijkt het op een kattengevecht..

Is er een manier dit af te leren?
Ze komen alvast overeen want ze eten samen, heb Simba Nala al zien wassen en verder doen ze niets naar elkaar..

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 15 december 2012 - 21:30

gewoon laten doen ;)
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 december 2012 - 21:52

Kan dit geen kwaad?

Nala hoorende heeft ze telkens echt wel pijn en dat wil ik niet..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 15 december 2012 - 22:58

Zo laat Simba zien dat hij de baas is. En het is normaal dat Nala dan gaat schreeuwen. Als ze het hier deden vroeger dan riep ik eens heel hard van ewel en dan liet hij meestal de andere los.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 15 december 2012 - 23:56

Lilly doet dat ook. Joe schreeuwt dan ook, maar dat laat ik ze onderling uitvechten. Joe is natuurlijk wel geen klein kitten...

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 december 2012 - 09:15

Als het te erg is zou ik toch wel tussenbeide komen. Het is nooit goed om het te laten uitvechten. Je zou achteraf met een angstig katje kunnen zitten.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 december 2012 - 11:14

Misschien ook een goede verstopplaats voorzien? Bij ons deed onze kater dat ook met de kitten, die dan onder de kast vluchtte (daar kon hij niet bij). Als hij dan was afgekoeld, durfde kleintje weer naar buiten te komen :) Nu is ze wat groter en lokt ze het zelf uit, en dan rent ze hard weg en verstopt zich op de verwarming!

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 december 2012 - 13:54

Gewoon laten doen. Zo testen katten uit wie de sterkste is. Simba zal niet doorbijten en als ze elkaar wat meer gewoon zijn, zal het ook wel minderen. Asterix rolde Fitch in het begin zo tussen zijn poten dat we dachten dat die vermoord werd, ze schreeuwde ook als een speenvarken op zo'n moment, maar als ze gelost werd, zat ze binnen de kortste keren weer bij Asterix om hem uit te dagen. Het ziet er erger uit dan het is ;)

Bewerkt door Malou, 16 december 2012 - 13:56.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 december 2012 - 16:36

Het is inderdaad natuurlijk gedrag, dus ik vrees dat je het niet echt kan afleren. Als het echt te erg klinkt :oops:  , dan zou ik een handdoek of een krant in hun richting gooien, dan schrikken ze en zal hij wel loslaten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 18 december 2012 - 23:54

Ook hier gebeurt dat nu. Wij hebben er sedert zondag een poesjenij van 13 weken. De eerste twee dagen keek onze kater van 1jaar er niet naar maar nu gaat hij er continue boven op zitten alsof hij haar wil dekken en bijt haar in de nek. Het arme ding miauwt dan zo klaaglijk dat ik er echt meelijden mee heb. Gaat dit vanzelf voorbij?

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 18 december 2012 - 23:56

Hier is het beter maar toch..

Simba toont duidelijk dat hij de baas is..

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 25 december 2012 - 19:55

Is hij gecastreerd? Niet dat castraten het niet durven, maar open katten vertonen dit gedrag natuurlijk gemakkelijker.
Het zou kunnen dat hij het doet om zijn status te bevestigen. Maar het kan dus ook seksueel getint zijn.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 28 december 2012 - 13:19

Hij is gecastreerd :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 28 december 2012 - 13:37

is heel natuurlijk gedrag. Als een kitten half geplet wordt of het echt niet leuk vind en niet weg kan, kun je ingrijpen. Maar helemaal afleren zul je het nooit. Het is instinct. Meestal zorgen ze er zelf wel voor dat het niet uit de hand loopt, maar weet een van de twee de grens niet te vinden dan kun je daar een handje in helpen. Wel zachtzinning en met beleid! je wilt niet dat ze bang of gefrustreerd raken ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 02 januari 2013 - 18:22

Nala laat haar niet meer doen hoor..
Ze krabt in Simba zijn gezicht, ze bijt in zijn kaak of oor..

Ze staat dus duidelijk haar mannetje.