Spring naar inhoud

- - - - -

tinteling in voet

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Marjohke
Marjohke
  • 408 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 16 december 2012 - 19:45

ik ben vorige week met dat rot sneeuwweer met mijn voet van de trapper van mijn fiets gegleden en heel hard met mijn enkel dus op die trapper beland..

Het deed toen veel pijn, maar er was niet echt iets te zien. Nu doet het dus niet meer pijn, maar heb ik dus als ik op een bepaalde plek op mijn enkel wrijf een tintelende plek in mijn voet. Als ik stap en mijn schoen of sok duwt ertegen voel ik het ook. Hetzelfde gevoel als je met je eleboog bijvoorbeeld ergens tegen stompt. (dat schokje dat je dan krijgt)
Weet iemand of dit kwaad kan? Zou ik ermee naar de dokter gaan? Het was gezwollen maar sinds een paar dagen isdie zwelling weg maar dat tintelend gevoel in mijn voet (onderaan mijn hiel) is er dus als ik op mijn enkel duw of wrijf.

Kan iemand me uitleg geven per toeval en wat ik best kan doen? of maak ik me teveel zorgen?

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 december 2012 - 00:29

Het tintelende gevoel is een zenuw. Deze kan beschadigd of gekneld zijn. Ik denk dat je best naar een dokter kan gaan omdat dit toch al een week duurt. Als je erop kan stappen, is het meer waarschijnlijk dat je zenuw geraakt/beschadigd is . Het kan niets zijn, en dat je het verhelpt met een pijnstiller en rust, maar zeker ben je nooit tot je een dokter raadpleegt.

Met je lichaam moet je oppassen, je hebt er maar een :)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 december 2012 - 01:14

Je maakt je helemaal niet teveel zorgen ;)
Ik hang meestal de dag nadien al aan de telefoon met onze huisarts :)

Aangezien je die tintelingen krijgt en de plek nog steeds gevoelig is, zou ik inderdaad toch ook even contact opnemen met je dokter.
Best ga je ook even op bezoek zodat hij/zij eens kan voelen en eventueel een foto kan maken.

Wie weet is het niets, maar je bent toch beter zeker lijkt me ;)
Succes!

All you need is love...and a cat! :love3:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 19 december 2012 - 11:13

Ben je ondertussen al bij de dokter geweest?

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 december 2012 - 21:47

ondertussen bij de dokter geweest?