Spring naar inhoud

- - - - -

Thuis gezocht - schildpad

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 18 december 2012 - 12:46

De ouders van een vriend hebben een waterschildpad.
Dat beestje heeft een heerlijk leventje in de ruime vijver.
Nu zijn ma kanker heeft gekregen verhuizen ze naar een appartement.
(het onderhoud van huis en tuin is te moeilijk geworden)
De schildpad kan mee in een aquarium.
Maar ze zouden hem liever een nieuwe thuis bezorgen waar hij voldoende ruimte heeft.
Hij gaat dus enkel weg als hij een goede thuis krijgt!

Is er hier iemand die het beestje een thuis kan geven.
Ik schat hem op een 14cm en heeft de naam Bassie :-)

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 18 december 2012 - 19:21

Ik vind dat heel leuke beesten, maar heb jammer genoeg geen vijver om er te houden. Veel succes met het vinden van een nieuwe thuis!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 18 december 2012 - 20:59

Alleen nu zit de schildpad in zijn winterslaap. Verhuizen tijdens de winterslaap is niet goed. Door de temp verschil wordt het dier wakker, er is te weinig voedsel om te kunnen overleven nu.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 december 2012 - 16:43

Dat klopt! Helaas maar waar: je zou m beter meeverhuizen in een aquarium en bijvoeren, dan naar een ander doen die een vijver heeft. Dat zou die niet overleven.
Wat ook kan is aan een ander doen die m in een aquarium opvangt, en van t voorjaar weer naar buiten doet.
Wat zeer belangrijk is om te weten is wat voor een schildpad het is. Een roodwang, geelwang, zaagrug, noem het maar op.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 21 december 2012 - 21:25

Ik heb wel een vijver, maar ik denk dat mijn moeder het niet goed zal vinden. Ik ben ook van plan om volgend jaar alleen te gaan wonen dus zou mijn moeder dan eigenlijk permanent voor hem moeten zorgen en ze is niet zo'n huisdiermens.
Ook komt mijn kat wel aan de vijver, ik heb geen idee hoe ze op schildpadden reageert.
Ik wil het op zich wel eens vragen aan mijn moeder, maar ik weet dus sowieso niet of ze hier heel goed zou zitten met Rakker buiten?

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 december 2012 - 21:55

Wij hebben hier een vijver met vissen en 3 schildpadden.
En tesamen met onze 3 bengels (katten) loopt dat best goed.
De katten blijven ervan af, want die vijver is "toch maar nat" ;) (Patcha is er ooit per ongeluk ingetuimeld).

Als dat beestje na zijn winterslaap nog geen plaatsje heeft in 't voorjaar, is hij hier altijd welkom!
Dat beestje opvangen in een aquarium in huis zie ik immers niet echt zitten, met onze 3 poezels.

Die vijver met zijn bewoners hebben we overigens er ook maar "bijgekregen" toen we dit huis kochten vorig jaar.
We delen hem met de buren.
Maar ik weet zeker dat het voor hen niks uitmaakt of daar nu 3 of 4 schildpadden inzitten.

Ik hou deze topic dus sterk in 't oog.

#7 Geplaatst 24 december 2012 - 08:12

jubikelcats, op 18 december 2012 - 20:59, zei:

Alleen nu zit de schildpad in zijn winterslaap. Verhuizen tijdens de winterslaap is niet goed. Door de temp verschil wordt het dier wakker, er is te weinig voedsel om te kunnen overleven nu.

Volledig met je eens , als je ze nu boven haalt is de temperatuur verschil te groot . Waardoor ze ook grote kans heeft longonsteking te ontwikkelen .

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 31 december 2012 - 12:08

lukt dat een schildpad met vissen? 'k dacht dat de schildpad de vissen opat?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 31 december 2012 - 14:32

ratjepetatje, op 31 december 2012 - 12:08, zei:

lukt dat een schildpad met vissen? 'k dacht dat de schildpad de vissen opat?

dat dacht ik ook, daarom dat ik het hier niet wil riskeren. plus het schijnt, met hun scherpe nagels, dat het voorkomt dat ze de vijverfolie kapot krabben, en dat durf ik ook niet riskeren!
hopelijk vind je een goeie thuis!
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 januari 2013 - 12:56

Inderdaad, schildpadjes eten vis! Mijnes in hun aquarium krijgen spiering en genieten daarvan! Ik weet niet hoe dat met vijverfolie zit enzo, maar ik zou persoonlijk toch vooraleer ik schildpadjes in een vijver zou zetten, kijken waar ze oorspronkelijk leven, en hoe de temperaturen daar zijn. Is dat anders dan hier, dan toch maar een aquarium.
Maargoed dat is mijn idee erover.

Hoop dat de schildpadjes toch een goed thuis krijgen....

Geplaatste afbeelding