Spring naar inhoud

- - - - -

Entropion

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#16 Geplaatst 30 december 2012 - 17:27

Mja nu twijfel ik wel... Hij moet er wel nog 11 dagen mee, de arme jongen!
De DA zei dat ze niet om MOEST als hij het niet kon verdragen, maar ik vind dat hij het vrij goed accepteert :)

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#17 Geplaatst 15 januari 2013 - 17:13

Versace is intussen 5 dagen van zijn kapje verlost en zijn oogjes zien er prachtig uit!

De DA heeft alle draadjes die er nog in zaten verwijderd (op een stukje na dat ze niet te pakken kreeg blijkbaar)

Ik moet nu nog 14 dagen verder zalven omdat hij op zijn rechter oog een vlekje heeft dat maar niet weg gaat...

De DA sprak van mogelijks een corneale sequester die, indien die niet vanzelf weggaat en de plek donkerder wordt, ook operatief weggehaald zal moeten worden omdat het hoornvlies dat stukje dan afstoot? Iemand die hier ervaring mee heeft?

(De DA zei wel dat het heel onwaarschijnlijk is dat het zo ver komt, maar 5 dagen later zie ik nog steeds niet veel verbetering dus ik begin te geloven dat hij wel héél veel pech heeft met zijn oogjes! )

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#18 Geplaatst 15 januari 2013 - 20:20

Blijven zalven. Op een gegeven moment zie je bloedvaatjes in het oog verschijnen. Je hebt hiervoor wel een lange adem nodig.
Wanneer er bloedvaatjes verschijnen, doet die eigenlijk de sequester opeten en hierdoor geneest deze.
Door het schuiven van de haartjes over de cornea is dit ontstaan.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#19 Geplaatst 15 januari 2013 - 21:10

Bedankt!
Inderdaad! Het rare vind ik, die vascularisatie (bloedvaatjes) zit er dus al meerdere weken! Het lijkt nu alleen minder te worden en de vlek is nog niet echt weg aan het gaan.
Aan zijn andere oog had hij dit ook, maar dit was minder ernstig en een kleine week na de operatie was het daar al helemaal weg... aan de ergste kant dus nog steeds niet jammer genoeg.

Staat het vast dat zo iets altijd van zelf weggaat of moet dat echt sowieso operatief weg als het volgende week niet beter is?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#20 Geplaatst 15 januari 2013 - 21:42

Volgende week zou ik zeker nog niet teruggaan hoor.
Hier gaat een hele lange tijd over wil dit volledig over zijn.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#21 Geplaatst 15 januari 2013 - 22:27

Oke! Ik ben de 10de januari zijn draadjes er gaan laten uithalen en ze zei dat ik de 24ste moest bellen als het nog niet beter was...

Ik zal nog even langer geduld hebben en het goed in't oog houden! Bedankt alvast!