Spring naar inhoud

- - - - -

Gedrag 's nachts ernstig veranderd

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Emmytj
Emmytj
  • 31 berichten

#1 Geplaatst 19 december 2012 - 10:05

Dag iedereen,

Ons Emmy, die bijna 8 jaar is, heeft sinds een paar nachten haar gedrag helemaal veranderd.

Vroeger, en sinds ze bij ons is, vanaf haar 3 jaar, sliep ze altijd aan mijn voeten, met hier en daar keer naast mijn hoofdkussen, maar geen noemenswaardige "problemen". Ofwel op haar krabpaal, naargelang het mijn madammeke haar zin was ...

Sinds kort, lees 4 nachten, gaat het echter zo :

ze komt naar mij voor te knuffelen, doet ze ook al sinds jaar en dag ... Daarna gaat ze terug weg, doen wij ons lichtje uit en meestal komt ze dan aan mijn voeten (op het deken). Na een paar uur (deze nacht was het 2u30 :censored:  ) komt ze plots naast mij, begint ze te ronken, en komt ze via mijn kussen tussen ons in. :louche:  Meestal is een keertje wegduwen genoeg, om haar duidelijk te maken dat dat niet kan.

Ze gaat weg, maar komt met strijdlustige moed 5 min later terug ...

Ze komt haar weer naast mij zetten, zit dan te frutselen aan het deken, tot ze eronder geraakt ... Eenmaal eronder probeert ze onder mijn pijama te kruipen :louche:  

Eens ik mij heb gedraaid (met mijn rug naar haar) kruipt ze dan gewoon in mijn pijama in mijn rug ... Enfin, weer eens wegduwen dus ...

Ze doet een klein toertje, 10 min later, zit ze weer naast mij, nog altijd aan't ronken, kruipt ze weer onder het deken, en komt nu gewoon in mijn buikholte zitten. Ok daar heb ik op zich geen enkel probleem mee, maar ze slaapt ECHT NIET ! Ze ronkelt, ze spint, ze klauwt tegen mij ... :censored:  We zijn ondertussen iets meer dan een uur verder, en ik heb geen oog meer dicht gedaan ...

Aangezien wegduwen niet helpt (dat heb ik 5x geprobeerd), heb ik het nu zo gelaten vannacht... Met als gevolg dat ik niet meer heb geslapen sinds 2u30.....
Maar ik kan zo echt niet door ze :trance:  

Overdag is ze buiten, vrij actief, want we weten dat ze graag eens de pootjes strekt. Ze is volgens de laatste check up van de DA helemaal gezond ... Ze had daar wel een paar akkefietjes met haar maag, maar dat is helemaal opgelost!

Het is feitelijk begonnen met 's morgens haar gedrag te veranderen, normaal maakt ze mij nooit wakker, maar nu vanaf dat de wekker van mijn man gaat, staat ze naast mij, al ronkend en spinnend ....

Help!  :help:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 19 december 2012 - 10:28

Blijkbaar heeft ze echt wel veel aandacht nodig, en ik vind het eigenlijk  best schattig wat ze doet al is nachtrust wel belangrijk natuurlijk.

Hebben jullie de laatste dagen misschien overdag (of wanneer jullie thuis zijn) minder tijd voor haar zodat ze de aandacht snachts bij jou komt zoeken?

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 19 december 2012 - 10:32

Kan dat omdat het kouder is? Lilly doet dat ook af en toe sinds een paar weken. Vanmorgen was het 4 uur toen ze ermee begon :o Maar gelukkig doet ze het niet elke nacht. Ik weet ook niet goed wat ik ermee kan doen, negeren heeft geen zin want dan komt ze zich tegen mij aanflokken, dapt ze in mijn buik en ronkt ze keihard en slaap ik niet. Ik volg dit topic ff mee :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 december 2012 - 10:38

Hihihi, sorry kan het niet laten dit grappig te vinden. Natuurlijk is het voor je nachtrust niet fijn, maar ze wil lekker dicht bij jou zijn!
En eventueel de warmte opzoeken?

Xanti slaapt ook bij ons. Ale, ze slaapt OP ons!
Deze morgen had ik het koud (manlief was reeds weg) en wilde het deken terug over mij trekken. Maar ipv het deken had ik een stuk van Xanti vast :x.
Ale, had geen plukken ofzo vast he, maar nam haar vast ipv het deken :-).
Ze keek op en ging terug liggen.

Toen Kiara ook nog bij ons sliep, kroop ze ook onder de dekens. Voor de warmte.

Snoes kan dat ook, zo klauwen. Wij hebben gewoon een extra deken op bed gelegd om ons tegen haar geklauw te beschermen (kunnen we dan tot ons gezicht trekken).

Denk dat ze aandacht en warmte zoekt. Hier knuffelen we nog met de katten voor we gaan slapen en met Xanti wat meer als ze mee gaat slapen (rest blijft beneden).

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#5 Geplaatst 19 december 2012 - 10:42

bij ons was dat (volgens mij) idd van de kou, wij hebben sinds een paar dagen vanachter op ons bed een verwarmdeken gelegd, en daar een fleece op, nu liggen ze terug gezellig te ronken vanachter op dat deken aan onze voeten, en hebben we lekker terug onze nachtrust.

want er waren er ook een paar die absoluut onder het deken wilden,
onze Mike die kwam een hele nacht aan ons hoofd staan en dan met zen pootje zo kappen in het gezicht xO
gewoon om onder het deken t e mogen,  maar dan kruipt hij ook onder de pyamas en dan begint hij ook te spinnen in u vel ,
kan geloven dat dat lastig is en dat je niet kan slapen hoor ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Emmytj
Emmytj
  • 31 berichten

#6 Geplaatst 19 december 2012 - 10:45

Velen denken dat het inderdaad met de koude te maken heeft, k'zou eens proberen een extra deken te zetten, speciaal voor haar ?

Pas op, ik vind het ook niet erg hoor dat ze mijn aandacht vraagt, maar we nemen uitgebreid, lees: we gaan 30 min vroeger slapen voor haar zodat ze kan knuffelen - tot die tijd is ze buiten :) , de tijd om met haar bezig te zijn 's avonds en meestal loopt ze ZELF weg om naar het uiteinde te gaan.

En van mij mag zij onder het deken blijven, k'heb daar geen problemen mee, maar ze moet wel slapen en niet beginnen spinnen en ronken :p :louche:

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#7 Geplaatst 19 december 2012 - 10:52

ik snap je volkomen emmytj :jump:
bij ons helpt dat verwarmdeken :p anders zitten ze ook meteen terug onder het deken en daar spinnen ze zo hard xD
misschien de nageltjes eens bijknippen? dan heb je toch al niet meer zoveel last als ze spint?
of een extra deken rond jou doen dat haar klauwen er niet doorkomen?
onder de pyama zou ik alleszinds verbieden, zal maar niet zeggen wat we daar al mee voorgehad hebben :censored:

dat ronken doen ze wel nog bijna allemaal xD
maar ik val dara lekker van in slaap xp
mijn vriend die word er zot van en steekt vaak muziek in zijn oren (daar zou ik dan weer niet tegen kunnen xp)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 19 december 2012 - 10:55

Vind dat  verwarmdeken een goed idee!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#9 Geplaatst 19 december 2012 - 11:09

& onze voeten hebben terwijl ook lekker warm xD haha

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 19 december 2012 - 12:04

dolfjeweerwolfje, op 19 december 2012 - 10:55, zei:

Vind dat  verwarmdeken een goed idee!

Toch geen electisch? Zou dat als ik slaap niet durven aanlaten, veels te gevaarlijk. Ik heb een electrisch deken maar doe dat soms bij strenge kou een uurke aan voor we in bed kruipen, daarna moet dat uit de stekker.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#11 Geplaatst 19 december 2012 - 12:06

wel een elektrisch xD
dat zit onder het hoeslaken he ;)
en je kan dat instellen op 1 uur 2 uur 8 uur en 12 uur xD   en de draad loopt in de 'zijkant' van het bed, (tussen matras en bed)
kunnen ze dus ook niet aan xD
dus er is gene enkel probleem,
en qwa temperatuur moet je het natuurlijk niet TE hard zetten eh  ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 19 december 2012 - 12:16

catherine, op 19 december 2012 - 12:04, zei:

Toch geen electisch? Zou dat als ik slaap niet durven aanlaten, veels te gevaarlijk. Ik heb een electrisch deken maar doe dat soms bij strenge kou een uurke aan voor we in bed kruipen, daarna moet dat uit de stekker.

Ik had iets in gedachten dat je kan opwarmen en natuurlijk als je gaat slapen uittrekt! Oplaten staan zou ik ook niet doen!
Of enkele warmwaterkruiken of iets dergelijks....

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#13 Geplaatst 19 december 2012 - 12:18

er zit geen gevaar in van het in te laten zitten zenne..
daar gaan we weer :trance:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 19 december 2012 - 12:27

?? Daar gaan we weer? ??

Ik denk dat dit gewoon iets persoonlijks is hoor. Zo wil mijn man absoluut geen droogkast in huis omdat dit brandoorzaak nummer 1 is van huisbranden.
Hij zou niet gerust zijn dat dit in huis zou zijn, ik wel.

Net zoals het al dan niet inlaten van zo'n deken.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#15 Geplaatst 19 december 2012 - 12:40

Ik zou dat ook niet durven. Maar da's inderdaad iets persoonlijks. Ik ben nogal bang van brand dus laat ik zoiets liever niet werken terwijl ik slaap.