Spring naar inhoud

- - - - -

Aandacht verdelen.

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 20 december 2012 - 13:20

Hier zitten veel mensen met +5 katjes.
Ikzelf heb er 9 en ik zie mijn monstertjes allemaal even graag.
Ik zou er nooit eentje kunnen missen.
Onlangs vroeg er nog iemand 'mag ik geen kat hebben van je, wij zoeken er één.'
WAT!? Nee, ZOT! :trance: :censored:
Ik geef toe dat het soms wel moeilijk is bij ons om ze allemaal gelijke aandacht te geven.
Zeker omdat we met 2.5 groepen zitten.
Kort uitgelegd:
Cooper, Milow, Sky, Dawn en Hope zijn een vaste groep.
Moon zit hier soms bij.
Moon en Chaukje kunnen samen, maar Chaukje kan niet bij de grote groep zonder toezicht.
Iza kan bij iedereen, maar Fay haar aanhangsel kan met niemand behalve Cooper, maar dit ook onder toezicht.

We kunnen dus nooit eens gezellig in de zetel zitten met onze 9 monsterjes rond ons.
En ergens vind ik dat jammer.
Want zo worden er altijd katjes achteruit gestoken.

Nu vraag ik me af hoe anderen het doen?
En wat kan helpen bij koppeling?

En ook wanneer heb je teveel katten?
Ik bedoel, iemand met +20 katten kan toch onmogelijk elke kat even graag zien en ze gelijke aandacht en liefde geven.
Ik zie +20 katten niet meer als dierenliefde maar eerder als verzamelen, sorry. :trance:

Dus nog mensen met moeilijk te verdelen aandacht?
Of met groepjes katten in huis?

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 december 2012 - 13:29

Ik heb er maar 2 van mezelf en dat zijn de enigen die nooit mee in de zetel komen liggen.
Enkel sommige opvangers doen dit.

Spike slaapt op ons bed en gaat mee naar het toilet (echt geestig) en Pluche weet ons alleen zitten als we haar haarrekkertje moeten weggooien zodat zij het terug kan komen brengen.  Pluche houdt er ook van om op fleece te komen zitten als ik hem knip :)
Af en toe geeft Spike onze Pluche ne keer een likje in het passeren, maar samen slapen of zo doen ze ook niet.

Iedereen eist dus zijn eigen aandacht op. :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#3 Geplaatst 20 december 2012 - 13:33

hier komen ze eigenlijk allemaal apart hun portie aandacht vragen xD
dus dat probleem lost zichzelf hier op ;)
en onze Zino (droppertje dat nu toch blijft ;) )  zit eigenlijk 3/4de van de dag op mijn schoot te slapen of knuffelen xD
en smorgens op bed lig ik gegarandeerd met alle 8 plus de hond een uurtje op bed te knuffelen,
dan denk ik wel even van HELP handen tekort xD *hihi
maar af en toe denk ik inderdaad wel eens van geef ik ze nu allemaal genoeg aandacht!?
Ik geloof graag van wel, ze zien er toch gelukkig uit, en ze kunne knuffelen wanneer ze willen,
Zino en mijn poezels gaan de ene dag wel samen de andere dag blazen ze,
dus ik merk wel nu zino zoveel bij mij ligt men andere schatten minder komen knuffelen xS
dus af en toe neem ik 1 van men andere poesjes erbij en dan hou ik me er intensief mee bezig ;)
voorlopig zijn ze overdag allemaal verplicht in de benedenruimtes en sindsdien komen ze goed overeen ;)
(af en toe nog eens een grom of blaas naar zino, maar het valt mee ;) )

alleszinds veel succes,
en je schatjes zullen allemaal wel genoeg aandacht krijgen van jou ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 20 december 2012 - 13:36

Ik citeer:

Ik zie +20 katten niet meer als dierenliefde maar eerder als verzamelen, sorry.

Ik vind dat je zoiets niet mag zeggen, het is niet zo dat er iemand zoveel katten heeft dat die persoon niet graag katten ziet he, soms zijn er wel mensen met zoveel katten omdat het bv gedumpte katten zijn die geen huisje meer vinden en dat zijn juist mensen die hen dat nog wil bieden ;) ook kost het wel enorm veel geld van onderhoud en daar kan alleen maar liefde achter zitten.
Of dat het goed en gezond is zoveel dieren op één plaats dat is een andere vraag?

Bewerkt door Solotje, 20 december 2012 - 13:38.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#5 Geplaatst 20 december 2012 - 13:38

ik denk dat shadow hetzelfde bedoelt als jou hoor solotje ;)
jij drukt het gewoon beter uit ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#6 Geplaatst 20 december 2012 - 13:39

Bekijk berichtSolotje, op 20 december 2012 - 13:36, zei:

Ik citeer:

Ik zie +20 katten niet meer als dierenliefde maar eerder als verzamelen, sorry.

Ik vind dat je zoiets niet mag zeggen, het is niet zo dat er iemand zoveel katten heeft dat die persoon niet graag katten ziet he, soms zijn er wel mensen met zoveel katten omdat het bv gedumpte katten zijn die geen huisje meer vinden en dat zijn juist mensen die hen dat nog wil bieden ;) ook kost het wel enorm veel geld van onderhoud en daar kan alleen maar liefde achter zitten.
Of dat het goed en gezond is zoveel dieren op één plaats dat is een andere vraag?

Zo bedoel ik het dus. ;)
Maareuhm, het is niet omdat je geld kan/wil uitgeven aan dieren dat je ze graag ziet vind ik wel.

Bewerkt door Shadow, 20 december 2012 - 13:41.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 20 december 2012 - 13:40

Ah oke dan :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 20 december 2012 - 13:43

Ik heb maar twee katten, de ene is een plakpot die voortdurend aandacht wilt en ze luid miauwt komt halen als ik niet snel genoeg ben. De andere wilt maar op bepaalde momenten en niet zo vaak aandacht, maar dan eist ze die op. Dus bij mij is het meestal geen probleem, behalve als ik niet binnen kom ;) Onder andere omwille van de aandacht die ik hen kan geven is drie het maximaal aantal katten die ik kan houden.

Ik vermoed dat mensen die 20 katten hebben ook vaak allerlei soorten katten hebben, waaronder ook heel schuwe die te bang zijn van mensen om aandacht te willen, maar genieten van een warme mand en vers eten en drinken. Ik vind wel dat je moet stoppen met het nemen van katten wanneer een bijkomende kat een financieel probleem kan opleveren mocht er een ziek zijn of speciaal eten nodig hebben of op het moment dat je ze inderdaad niet meer voldoende aandacht kan geven.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#9 Geplaatst 20 december 2012 - 13:54

Hier leven 5 katjes.

1 van mijn vriend, 2 van mij en 2 van ons samen.

De oudste van mijn vriend is een kat die echt op zichzelf is, andere katjes moeten uit haar buurt blijven.
Ze miauwt op tijd en stond voor haar portie aandacht maar verder ligt ze bijna heel de dag te slapen (ze is 19)

De andere katjes kunnen ontzettend goed met elkaar opschieten, en komen ieder op hun beur wel hun portie aandacht vragen.
Het voordeel is dat ik niet ga werken, dus ben heel de dag thuis om hun volop aandacht te geven.

Ik vind het ook niet aan ons om te oordelen over iemand  die meer dan 20 katten heeft.
Vooral ook als je de thuissituatie niet kent. Misschien gaat die persoon helemaal niet werken , en  woont die heel groot, en zijn er nog medebewoners in het huis (man en of kinderen) die de katjes volop aandacht geven.

'ver'oordeel niet te snel ;)

Bewerkt door hilleke, 20 december 2012 - 13:56.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#10 Geplaatst 20 december 2012 - 14:06

Hier is het wel moeilijker om het zo goed te kunnen verdelen aangezien ze niet in dezelfde ruimtes zitten.
Boven in de kattenkamer/gang zit onze 'grote' groep en beneden onze stinkies (Iza & Fay)
En vrij on onze kamer later kunnen we niet want Sky eet alle draden op die ze ziet samen met Dawn.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 december 2012 - 14:15

Wij hebben sinds september drie katten, en soms denk ik dat dat toch wel al veel is om ze even veel aandacht te kunnen geven. Als ik thuiskom, staan ze alledrie klaar om liefde en aaikes te krijgen, maar ik kom een arm te kort! Als mijn vriend er is krijgen ze alledrie genoeg aandacht hoor, 't is maar als ik er alleen mee ben dat ik het soms jammer vind. Ons Joske vraagt enòrm veel aandacht van mij. Maar Bruce en Trixie zijn ook zo lief en met hen heb ik ook graag eens een liefdevol momentje zonder jaloerse Jos. Ik zie ze alledrie zeker even graag, ze zijn ook alledrie zo anders. Dus al bij al is 3 echt ons maximum, kwestie van ze toch allemaal de aandacht te geven die ze verdienen. Ik heb me ook wel al afgevraagd of mensen met meerdere katten zich dan niet schuldig voelen soms, maar zoals er al gezegd is geweest vragen alle katjes aandacht op een andere manier. Ik vind het in elk geval chapeau.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 20 december 2012 - 14:49

Hier zitten er 7 en we kunnen ze alle 7 samen houden, hoe we dat gedaan hebben weet ik eigenlijk niet, het gaat gewoon samen. Er wordt al wel eens geblazen en gemept op mekaar maar ze houden het netjes en ze hebben tot nu toe nooit gevochten. Wat aandacht betreft moet is dus wel een half uur vroeger opstaan 's morgens om ze allemaal wat aandacht te geven. En 's avonds liggen ze allemaal bij ons!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#13 Geplaatst 20 december 2012 - 14:50

Moest Fay nu eens omkunnen met andere katten dan was het perfect.
Iza komt zelf overeen met een wortel dus zei is geen probleem maar mijn arme Faytje is als de dood voor andere (wilde) katten.
Vanaf het te druk word of te 'wild' dan is ze in paniek.
Ook wanneer Cooper (de enige die ze een beetje accepteerd) wil spelen en dus gaat springen en doen word ze kwaad en gaat ze blazen en aanvallen.

Zou bachbloesem kunnen helpen met Fay haar 'schrik' naar andere katten
Want ik denk dat het schrik is.
En waar vind ik die bachbloesem dan?
Moet ik olie pakken of wat?
Ik had er liggen maar die is zoek en ik weet niet meer vanwaar ik die had.
Feliway is mij te duur jammergenoeg. :(

En nu bedenk ik net, wanneer ik een nestje met haar wil (volgend jaar wanneer de testen zijn gedaan) gaat ze dan een kater accepteren?

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 20 december 2012 - 17:29

Hier is het niet echt een probleem om de aandacht te verdelen.
Twee katjes komen direct naar ons toe als we binnen komen.
En deze krijgen dan een portie knuffels.
Vedett ligt dan in zijn mandje te wachten om zijn knuffels te krijgen.
Leonie heeft liever niet teveel aandacht, een kort aaitje is voor haar meer dan genoeg

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 20 december 2012 - 21:29

Hier zijn het er nu ook zeven die wel met elkaar overweg kunnen.af en toe is er wel eens ruzie maar dat is altijd onschuldig en zoals bij kinderen kom ik tussen als het te lang duurt.Om ze allemaal aandacht te geven is er wel tijd nodig maar de ene vraagt al meer aan dacht dan de andere en het lukt. Ze zien er toch tevreden uit .Eigenlijk slapen ze ook veel en daar ik altijd thuis ben,zien ze mijaltijd