Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven na kvv

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 december 2012 - 17:54

Hallo!

Sinds het begin van de zomer eten onze 2 katten (Colette - 9 maanden, Walter - 5 jaar) flink kvv. Walter is allergisch voor kip, en het gevogelte valt niet meer zo in de smaak na een wekenlang eliminatedieet met kalkoen. Meestal geven we dus nu geit (daar zijn ze dol op), konijn, haas of hert. En ze eten het echt graag. Ook is Walter van al zijn kwaaltjes (voedselallergie en blaasgruis) verlost.
Sinds vorige week geven ze echter steeds meer over. Vooral nadat ze hert hebben gegeten, maar ook na andere soorten. Ze ljken elkaar ook steeds af te wisselen. Gisteren Colette, vandaag weer Walter. We gaan nu proberen kleinere porties te geven, want misschien krijgen ze gewoon te veel (500gr per dag voor hun tweetjes)? Ervoor kregen ze 300 gr voor met 2, maar dan waren ze altijd nog eten aan het stelen van het aanrecht en leken ze echt nog hongerig.
(Walter is 5 kg en Colette een dikke 3kg)
Kan er ook nog iets anders zijn? Ze zijn niet ziek, want ze hebben erna gewoon weer honger en ze wisselen elkaar af...
Ik laat het altijd netjes ontdooien in de koelkast in tupperware potjes en ik let extra op hygiene.

Alvast bedankt!

Laurie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 december 2012 - 19:24

:-k :-k , toch vreemd dat ze er plots van gaan overgeven . Geef je hun portie in 1 keer of verdeeld over de dag ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 december 2012 - 19:37

Ik geef ze 's morgens de helft en 's avonds de andere helft (dus 2x 250 gr).
Ik vind het ook heel vreemd. Ik maak me nog niet echt zorgen, omdat ze nog steeds levendig zijn en eetlust hebben, maar het is vooral vervelend als je 's morgens vroeg voor je werk nog vanalles moet gaan opkuisen of als je vriend vlak voor het slapengaan met zijn sokken in een plasje stapt...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 december 2012 - 19:41

Het is vooral vreemd dat ze er beide last van hebben, ik zou al eens proberen om hen haarbalpasta ofzo te geven, misschien hebben ze last van een haarbal, al zou het wel heel toevallig zijn dat ze er beide last van hebben. Maar je kan het altijd proberen. Aangezien je moet gaan werken is het waarschijnlijk ook geen optie om hun portie over 3 maaltijden te verdelen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 december 2012 - 19:51

Ik kan dat nu wel 2 weekjes doen, of anders "s morgens, vieruurtje, late dinner. Ga ik eens proberen.
Kun je dat gewoon bij de dierenwinkel kopen, die haarbalpasta? Ik zie wel niet echt haar in de hoopjes, het komt er min of meer uit zoals het erin ging...

SimbaxKyra
SimbaxKyra
  • 4 berichten

#6 Geplaatst 21 december 2012 - 11:55

Ik heb sinds vorige week precies hetzelfde probleem met onze kater, Simba. Hij krijgt 150 gram KVV op een dag, verdeeld over 2x ('s morgens & 's avonds). Ook hij heeft vorige week elke dag overgegeven. Ben deze week met kleinere porties begonnen en dan voer ik 3x per dag. Nu heeft hij sinds zondag niet meer overgegeven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 21 december 2012 - 17:52

Haarbalpasta kan je inderdaad in de dierenwinkel kopen. Je kan ook ongeparfumeerde vaseline geven, maar hier hebben ze dat niet zo graag.
Geplaatste afbeelding

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 december 2012 - 17:55

Ahja, dus je voert nog dezelfde hoeveelheid in het totaal, maar minder per keer?

Ik heb gisteren ook weer alle planten buitengezet die binnen stonden voor de nachtvorst. Wie weet hebben ze daaraan geknabbeld (de jongste zit graag met haar neus en tanden in het groen, maar de oudste is toch niet zo'n plantenknabbelaar)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 december 2012 - 20:18

Inderdaad. Je verdeelt gewoon de hoeveelheid die ze anders krijgen over meerdere porties per dag.

Hoe is het nu met de katjes? Als het nog niet beter is dan raadpleeg je best de dierenarts. Misschien hebben ze iets op gelopen, en hebben ze dus last van hun maag en/of darmen.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 december 2012 - 15:04

Ondertussen heeft Walter nog een paar keer overgegeven, maar de laatste dagen niet meer (hout vasthouden! :))
Ik geef ze weer wat minder en laat het langer op temperatuur komen als het uit de ijskast komt (met héél veel gezeur en smekende  oogjes op mij gericht).
Misschien was het nog wat te koud om het meteen te geven. Ben in ieder geval blij dat het weer beter is!