Spring naar inhoud

- - - - -

Ben weer thuis na recidief longembolie

• Log in om te reageren
181 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#106 Geplaatst 11 april 2013 - 09:20

Veel beterschap. *dikke knuffel*
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 11 april 2013 - 10:51

Heel veel beterschap!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#108 Geplaatst 11 april 2013 - 11:16

:( ik weet hoe je je voelt heb nu bijna 3 jaar geleden op de IC gelegen en daarna door naar Radboud naar de hart en long IC, ondanks antistolling ( prikken) kreeg ik toen weer een dubbele Longembolie :(

Volledig vol.

Lieve Karin, het antwoord zal mogelijk niet gevonden worden. Ik weet dat in Groningen een waanzinnig goede Internist zit ( de mijne )
Komdeur heet ie. Die man heeft wat geduld met me gehad.

Helaas na 3 jaar nog niet de oude :(
Vraag als je de eerste fase hebt gehad aan of je mag revalideren, ( fysio) ik kon de eerste tijd max 100 meter lopen :(
Nu gelukkig weer meer maar het vergt nog veel van me lijf.

Beterschap en ik denk aan je

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#109 Geplaatst 11 april 2013 - 11:20

Ai Karin, klinkt allemaal écht hevig....! Wat moet je bang geweest zijn...... :hug:
Laat je daar maar goed verwennen en doe niet meer dan nodig; je komt er wel bovenop, daar gaan ze daar wel voor zorgen :hug:

Levenslang antistolling moeten nemen is niet echt zo'n ramp hoor. Je raakt dat gewoon dat je altijd moet oppassen je niet te kwetsen.
Ik moet na 2 diepe tromboses in benen ook voor de rest van mijn leven Marevan nemen. 't Is ambetant dat ik om de 3 weken moet laten prikken, en het is ook héél ambetant wanneer er om 't even welke ingreep (groot of klein) moet geboren: dan moet ik altijd al 5 dagen op voorhand overschakelen op spuitjes Fraxodi of clexane en enkele dagen na de ingreep weer overschakelen naar de pillletjes Marevan...! IK heb dat deze week weer moeten doen omdat er zaterdag 2 implantaten gestoken worden in mijn onderkaak....! Ik haat die spuitjes want ik krijg op elke spuitplaats een dik hematoom...! Maar het kan nu eenmaal niet anders

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#110 Geplaatst 11 april 2013 - 11:26

Oh shit, Ondanks de prikken nog een dubbele gekregen :(

Ik heb hier in het refaja ook een zeer goede internist met enorm veel geduld. Legt ook dingen zeer vaak uit, Is ook wel nodig bij mee :)
Wat is de eerste fase?

Ik merk zeker dat het nog veel van me lijf vergt. Misschien is dat ook omdat mijn hartslag nog boven de 100 Zit.
Meer even in de badkamer gewassen, Maar voel me daarna gelijk en oude vandage :-)

Heb jij ook af een toe witte handen?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#111 Geplaatst 11 april 2013 - 11:42

Bekijk berichtLut, op 11 april 2013 - 11:20, zei:

Ai Karin, klinkt allemaal écht hevig....! Wat moet je bang geweest zijn...... :hug:
Laat je daar maar goed verwennen en doe niet meer dan nodig; je komt er wel bovenop, daar gaan ze daar wel voor zorgen :hug:

Levenslang antistolling moeten nemen is niet echt zo'n ramp hoor. Je raakt dat gewoon dat je altijd moet oppassen je niet te kwetsen.
Ik moet na 2 diepe tromboses in benen ook voor de rest van mijn leven Marevan nemen. 't Is ambetant dat ik om de 3 weken moet laten prikken, en het is ook héél ambetant wanneer er om 't even welke ingreep (groot of klein) moet geboren: dan moet ik altijd al 5 dagen op voorhand overschakelen op spuitjes Fraxodi of clexane en enkele dagen na de ingreep weer overschakelen naar de pillletjes Marevan...! IK heb dat deze week weer moeten doen omdat er zaterdag 2 implantaten gestoken worden in mijn onderkaak....! Ik haat die spuitjes want ik krijg op elke spuitplaats een dik hematoom...! Maar het kan nu eenmaal niet anders

Ik ga over op de sintrom. Alhoewel over? Ik slik ze al. Daarnaast krijg ik 2 Maal dgs spuitjes clexane. Clexane mag niet nagewreven worden juist omdat er dan haematomen ontstaan. Het isverschillend wie zespuit. Bij de ene doen zepijn, bij de ander voel ik hem gelukkig niet meer.

Het iets voornamelijk een combi van angst en onbegrip. Angst omdat het zo weer kan gebeuren, onbegrip omdat ik niet begrijp, hoe het is ontstaan. Ik heb geen trombose, Benen zijn volledig nagekeken. Gebruik niet de pil. Ik rook niet (Sterker nog heb bloedhekel aan roken) was dus geen risico factor. Ook mijn medicijnen voor de astma kunnen geen embolie veroorzaken.
Van waar de embolien wegkomen kan de arts geen antwoord op geven. Het is daadwerkelijk een onbekende oorzaak. Wel heeft deze onbekende oorzaak schade in min longen achtergelaten.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#112 Geplaatst 11 april 2013 - 14:24

Bekijk berichtjubikelcats, op 11 april 2013 - 11:42, zei:

Ik ga over op de sintrom. Alhoewel over? Ik slik ze al. Daarnaast krijg ik 2 Maal dgs spuitjes clexane. Clexane mag niet nagewreven worden juist omdat er dan haematomen ontstaan. Het isverschillend wie zespuit. Bij de ene doen zepijn, bij de ander voel ik hem gelukkig niet meer.

Het iets voornamelijk een combi van angst en onbegrip. Angst omdat het zo weer kan gebeuren, onbegrip omdat ik niet begrijp, hoe het is ontstaan. Ik heb geen trombose, Benen zijn volledig nagekeken. Gebruik niet de pil. Ik rook niet (Sterker nog heb bloedhekel aan roken) was dus geen risico factor. Ook mijn medicijnen voor de astma kunnen geen embolie veroorzaken.
Van waar de embolien wegkomen kan de arts geen antwoord op geven. Het is daadwerkelijk een onbekende oorzaak. Wel heeft deze onbekende oorzaak schade in min longen achtergelaten.

Ik geef de spuitjes zelf! De verpleegster heeft me vroeger haarfijn uitgelegd hoe het moet, en ik doe alles precies volgens het boekje! De spuitjes doen helemaal geen pijn, ik voel zelfs de prik niet. De volgende keer ga ik toch weer Clexane vragen, want het is altijd bij Fraxodi dat mijn buik in één grote wereldkaart veranderd: allemaal verschillende tinten blauw!

Doe het aub heel rustig aan; Wat jij hebt is echt wel zwaar! Geniet van het verwennen, en word zo straks weer helemaal beter!! :hug:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#113 Geplaatst 11 april 2013 - 14:41

Ja heb hier een goed kosthuis  :-)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#114 Geplaatst 13 april 2013 - 11:11

Er was sprake dat ik vandaag evt een paar uur naar huis zou mogen. Helaas zit ik daar nog verder van weg.
Mijn bloed is dikker aan het worden ipv dunner ondanks de bloedverdunners. De kans op proppenschieten is heel groot.
Heb al tegen de verpleging gezegd geef maar en fles whiskey :-)
In ieder geval ben nog in levensgevaar.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#115 Geplaatst 13 april 2013 - 11:57

Oei Karin hoopte toch op wat beter nieuws, dit moet allemaal zo bangelijk zijn voor je.
Kaarsjes branden buiten voor je en de duimen blijven draaien dat je snel de goede kant uit gaat.
Ik zou zelfs niet durven naar huis gaan voor een paar uur uit schrik dat het mis gaat.
Sterkte en de moed niet opgeven. :hug:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#116 Geplaatst 13 april 2013 - 12:03

Dat is ook de reden ze me niet een paar uur laten gaan.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#117 Geplaatst 13 april 2013 - 12:59

Ook van mij en de poesjes veel beterschap gewenst Karin.
Ik hoop dat het allemaal snel weer in orde komt voor jou.
Houd de moed er in ieder geval in, maar dat doe jij sowieso wel, je bent een "taaie tante".
Heel veel liefs en schrijf alles maar goed van je af!!!! :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#118 Geplaatst 13 april 2013 - 13:46

Sterkte en beterschap Karin!
Groetjes van de Karwendeltjes.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#119 Geplaatst 13 april 2013 - 14:45

Bekijk berichtkiki, op 13 april 2013 - 12:59, zei:

bent een "taaie tante".

Van de taaie tante is inmiddels niet veel meer over :-)
En al helemaal als je bloed weer te dik is en dus eigenlijk terug bij af ben. Reageer dus slecht spuiten.

#120 Geplaatst 13 april 2013 - 15:14

Veel beterschap gewenst!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding