Spring naar inhoud

- - - - -

Ben weer thuis na recidief longembolie

• Log in om te reageren
181 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#121 Geplaatst 13 april 2013 - 17:18

Ai das minder dat je bloed terug dikker wordt. Ik duim dat je bloedverdunners beter hun werk gaan doen hoor. Dat zal nog een tijd bedrust worden. Echt raar waar die bloedklonters toch vandaan komen hé. Je hebt nergens anders een bloedklonter zitten. Heel veel sterkte hoor om dit alweer te moeten verwerken. :hug:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#122 Geplaatst 13 april 2013 - 19:36

Nope, Geen trombose of andere embolien. Het komt volledig uit de lucht vallen.
Overigens heb geen platte bedrust meer. Mag mobiliseren. Doe dus tijdens Bezoektijd een klein rondje lopen. Wel rustig en ben daarna ook moe en benauwd.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 14 april 2013 - 18:06

Heel veel beterschap Karin.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 15 april 2013 - 17:59

Is je bloed al terug wat dunner aan het worden? Ik hoop echt dat de bloedverdunners snel gaan aanslaan hoor.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#125 Geplaatst 15 april 2013 - 18:54

Had er zaterdag 8 bloed bleef gelijk. Zondag 4. Vanmorgen was hij 2.1 Zit verbetering in. Ben moeilijk in te stellen
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#126 Geplaatst 16 april 2013 - 12:01

Ik mag straks naar huis eindelijk.
De Trombosedienst mag mij verder gaan  Instellen, ze krijgen er een klus aan. Ben slecht instellen. Daarbij hen ik om de haverklap spontane bloedneuzen van de ontstolling. Dat moet in de loop der tijd aangekeken  Worden.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#127 Geplaatst 16 april 2013 - 12:06

Wat fijn dat je naar huis mag. Eindelijk goed nieuws. Er zal nog werk zijn om je bloedwaarden in orde te zetten maar je bent dan toch al in je vertrouwde omgeving met je poezelkes.
Welcome home! :cheer: :flower:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#128 Geplaatst 16 april 2013 - 12:14

Wel goed dat je terug naar  huis mag. :thumb:
Alleen jammer dat alles blijkbaar nog niet onder controle is maar thuis zijn met je poezekes en je dierbaren om je heen zal je zoooo goed doen.
Ben echt blij voor jou. ;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#129 Geplaatst 16 april 2013 - 12:40

Wordt nu 2 Keer dgs thuis gespoten voor ontstolling en nog de tabletten. Wanneer ik de neusbloedingen blijf houden ondanks bezoek kno arts, moet ik mogelijk een jaar tot levenslang spuiten. En das absoluut niet prettig. Heb al 17 blauwe plekjes op mijn buik.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#130 Geplaatst 16 april 2013 - 13:00

Fijn dat je naar huis mag, kan je rustig herstellen. Hopelijk krijgen ze je bloedwaardes op peil.

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 16 april 2013 - 22:12

Ben blij voor jou, veel beterschap !
Een beetje voorzichtig aan en probeer een helpende hand in te schakelen indien nodig.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#132 Geplaatst 16 april 2013 - 22:46

Bekijk berichtjubikelcats, op 16 april 2013 - 12:40, zei:

Wordt nu 2 Keer dgs thuis gespoten voor ontstolling en nog de tabletten. Wanneer ik de neusbloedingen blijf houden ondanks bezoek kno arts, moet ik mogelijk een jaar tot levenslang spuiten. En das absoluut niet prettig. Heb al 17 blauwe plekjes op mijn buik.

Ik krijg ook blauwe plekken van die spuitjes! Maar die neem ik enkel als voorbereiding op een of andere ingreep.
Ik neem normaal pilletjes (Marevan), ook levenslang;
Zou jij die ook niet mogen nemen?? Of reageert je bloed er niet goed op dan??

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#133 Geplaatst 17 april 2013 - 02:30

Bekijk berichtLut, op 16 april 2013 - 22:46, zei:

Ik krijg ook blauwe plekken van die spuitjes! Maar die neem ik enkel als voorbereiding op een of andere ingreep.
Ik neem normaal pilletjes (Marevan), ook levenslang;
Zou jij die ook niet mogen nemen?? Of reageert je bloed er niet goed op dan??

In Nederland zijn slechts twee coumarines voor orale inname geregistreerd: acenocoumarol (Sintrom Mitis) en fenprocoumon (Marcoumar)

Ik ben heel slecht in te stellen. Wanneer je met longembolien erin komt, start je met clexanespuitjes en sintrom. Dosering 6, 4, 2 en dan de inr prikken na deze 3 dgn was de inr 3.6. Dit is net te hoog. Hierna kreeg ik 1 en daarna 2 tabletten en ben direct gekelderd naar 1.7. Vervolgens kreeg ik 4 en was hij naar 1,1 geknald. Voor iemand die proppen schiet is dit absoluut niet goed. Waarnaar ik naar de 8 ging en de inr op 1,1 bleef. Let wel ik kreeg nog steeds de spuiten ook ik kreeg 4 tabl en ging naar 2.1. Vervolgens 3 tabl en zat gisterochtend 1,9. Vanavond had ik er 3. Morgenochtend wordt ik door de trombosedienst geprikt.

Clexane zorgt ook voor antistolling.

Het beste is een inr tussen 2.5 en 3.5. Op dit moment is dus mijn bloed te dik. Nu wordt ik nog 5 dgn door mijn man 2 keer per dag gespoten. Wanneer het spuiten wegvalt en blijf zo schommelen, vrees ik dat ik zo weer in het zkh lig wegens opnieuw longembolie :(

De eerste schommeling en daling in het zkh is niet vreemd. De 1e volle dag in het zkh kreeg ik s avonds tijdens bezoekuur enorm veel pijn in mijn re-long. Kon niet meer goed inademen zonder extreem veel pijn. Mijn onderdruk was gevaarlijk hoog 123 pols was 155 door de pijn ging ik ook nog hyperventileren. Crashteam werd opgeroepen, waarna eigenlijk de ellende pas goed begon. Via infuus en subcutaan dipidolor gespoten (sterk opiaat) vanaf toen heb ik zowat liggen maffen. Ben verneveld om de ademhaling rustiger te krijgen. Hartfilmpje werd gedraaid welke wat afwijkingen liet zien. De volgende dag heb ik 3 keer morfine gespoten gekregen. Tijdens 1e bezoek lag ik te suffen en gaf al aan ben misselijk. Om 6 uur had ik zeer slecht gegeten en was al mijn eten eruitgekomen. De volgende ochtend nog 1 keer morfine gehad en het ritueel herhaalde zich. Uiteindelijk is de morfine gestopt (had eindelijk geen pijn meer in de nek) en ben overgegaan op 4 gram paracetamol en 3 keer 50 tramadol.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#134 Geplaatst 17 april 2013 - 08:16

Wel fijn dat je naar huis mag he.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#135 Geplaatst 17 april 2013 - 08:40

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 april 2013 - 08:16, zei:

Wel fijn dat je naar huis mag he.
Ben al thuis. Gister middag thuis gekomen. En idd das enorm fijn. Heb mijn katten gemist, En zij mij.