Spring naar inhoud

- - - - -

Ben weer thuis na recidief longembolie

• Log in om te reageren
181 reacties op dit onderwerp
Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#151 Geplaatst 22 april 2013 - 19:33

Dag Karin,

Ik lees nu pas jouw topic wat een nare tijd heb jij al achter de rug zeg. Ik duim voor je mee dat het snel mag verbeteren hoor. :hug: :hug: :hug: :hug:
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#152 Geplaatst 22 april 2013 - 21:00

Bedankt allemaal.
Ideaal voor mij is een inr(stollingswaarde ) van 3 of iets hoger.
Toen ik nog in het zkh lag merkten ze al dat ik heel slecht instelbaar was. Halverwege zakte mijn inr naar 1.1 kreeg 8 tabletten en de volgende dag nog 1.1.  Sintrom is 2 tot 3 dgn later pas merkbaar in je bloed. De volgende dag was deze 2.1 kreeg 4 tabletten en was al gezakt in tabl van 4 daarna 3 en zelfs 2.
Toen ik het zkh uitging had ik een inr van 1.9. Dit is al te laag
Donderdag door trombosedienst geprikt was 2.0. Vrijdag geprikt en 2.5. Trombodienst zei dat ik kon stoppen met de clexanespuitjes. Zaterdag begon de ellende weer terug. Inr was ook weer terug gezakt naar 2.2
Wordt nu ingesteld op een hoge hoeveelheid sintrom zodat wanneer de spuiten stoppen( heb inmiddels een buik die al bont en blauw is) de sintrom het wel goed kan opvangen.
De grootste ellende die er ook bij komt is dat het vertrouwen in je eigen lichaam is weg. Zonder waarschuwing vooraf of door gezond leven kan je dus een massale longembolie krijgen en ook in beide longen. Wanneer mijn man toen niet had ingegrepen, had ik nu met recht onder de groene zoden gelegen.

De toekomst moet uitwijzen wat deze ellende dan ook nog in mijn hart en longen heeft achtergelaten aan schade.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#153 Geplaatst 22 april 2013 - 21:17

wat beangstigend allemaal...

hopelijk ben je snel stabiel.

beterschap!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#154 Geplaatst 23 april 2013 - 07:09

Zo jammer van dit te horen. :( Hopelijk ben je snel weer op de been. Heel veel beterschap gewenst. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#155 Geplaatst 23 april 2013 - 10:54

Inmiddels weet ik meer.
Ik heb een goede internist, heerlijke droogkloot, maar hij kan dingen voor mij goed uitleggen aangezien mijn begrip niet zo super meer is na de whiplashen.
Momenteel lopen 2 zaken naast elkaar. Ben embolien aan het schieten maar daarnaast zijn mijn longen ook geïrriteerd van de astma. ( geweldige combi) ik moet 3 mnd aan de clexanespuitjes blijven ( arme buik) na 3 mnd opnieuw evaluatie. Gaat het na 3 mnd niet beter moet ik aan beide longen geopereerd worden. De eerste 3 mnd is de kans op herstel nog groot daarna niet meer.
Uit beide longen worden de embolien verwijderd ( gelepeld) dit is een zeer zware en grote operatie.
Inmiddels heb ik al heel wat tranen in dit zkh gelaten sinds de diagnose massale longembolie beiderzijds.

Btw symptomen astma en longembolie zijn gelijk aanelkaar. Pas als je te ver heen ben (zoals ik al was) krijg je andere symptomen. Als torenhoge bloeddruk en hoge hartslag.

Longembolie behoort ook tot de meest gemiste diagnoses, alleen eindigd wel met de dood.
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#156 Geplaatst 23 april 2013 - 11:15

He bah ik krijg gewoon kippevel van je verhaal, ik zal voor je duimen dat het niet tot een operatie hoeft te komen, en zoals we hier in Groningen zeggen "kop  ter veur"  oftewel kop op meid :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

#157 Geplaatst 23 april 2013 - 11:52

Krijg er ook kippevel van.
Hopelijk raak je snel de goede weg op en kan een operatie worden vermeden.
Veel sterkte!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#158 Geplaatst 23 april 2013 - 11:53

Wat naar allemaal.
Hopelijk betert het allemaal snel!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#159 Geplaatst 24 april 2013 - 16:44

Longarts net geweest. De pijn bij opname in mijn linkerlong is van een nieuwe embolie die weggesprongen is en vast is komen te zitten in de longen. Grote embolien doen geen pijn omdat deze een groot vat afsluiten. Het zijn de kleinere embolien die pijn doen.
Toen ik eerder werd opgenomen wegens longembolie had ik geen pijn ......

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#160 Geplaatst 24 april 2013 - 17:10

Ik duim dat je snel verlost raakt van die pijn hoor. :duim: Moet erg vervelend zijn. Nog veel sterkte. :hug:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#161 Geplaatst 24 april 2013 - 17:21

De ergste pijn ben ik wel van verlost. Straks krijg ik verneveling, waardoor mijn droge hoest ook gaat verdwijnen. Hierdoor wordt het hoesten makkelijker. Door deze droge hoest worden mijn longen continue overprikkelt, wat dus pijnklachten geeft.
Ik slik niet weinig aan pijnmedicatie ;)

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 24 april 2013 - 17:55

Dat is al veel dat ze je het hoesten gemakkelijker maken. Want ik kan me voorstellen, hoesten met embolieën, dat dat serieus pijn moet doen. Je hebt nogal wat medicatie te slikken hé. Gelukkig ben je een taaie. ;) Laat je daar nog maar lekker verwennen.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#163 Geplaatst 24 april 2013 - 18:06

Ja ben net een wandelende medicijndoos. ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#164 Geplaatst 24 april 2013 - 18:41

chemische fabriekjes zijn helemaal 'in' deze zomer ;)

hopelijk ben je snel van dat hoesten verlost, en daarmee met een stukje pijn. Dat is stap 1. Dan de rest snel daarna!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#165 Geplaatst 24 april 2013 - 18:49

Bekijk berichtginnie, op 24 april 2013 - 18:41, zei:

chemische fabriekjes zijn helemaal 'in' deze zomer ;)

hopelijk ben je snel van dat hoesten verlost, en daarmee met een stukje pijn. Dat is stap 1. Dan de rest snel daarna!

Jij ook toch ;) het chemische fabriekje ;)