Spring naar inhoud

- - - - -

Ben weer thuis na recidief longembolie

• Log in om te reageren
181 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#166 Geplaatst 24 april 2013 - 19:09

och, ik ben maar een kleintje in vergelijk met jou! Geen concurrentie ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#167 Geplaatst 24 april 2013 - 19:43

Whahahaha. Moet je er een paar overnemen? Ben ze graag kwijt.
Overigens denk dat we elkaar geen eens erg veel ontlopen jij hebt ook voor kattenallergie, toch?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#168 Geplaatst 24 april 2013 - 19:48

jep. Heb astma en ben allergisch voor katten, honden, veren, huismijt, stof en nog een paar dingen die ik allang weer vergeten ben of die nooit getest zijn omdat ik het niet meer boeiend vind om te weten :p

gebruik daar medicijnen voor. Maar verder valt het allemaal best mee ;)

(al moet ik nog even afwachten wat die longfoto van gisteren gaat opleveren :s )

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#169 Geplaatst 24 april 2013 - 20:31

Bekijk berichtginnie, op 24 april 2013 - 19:48, zei:

jep. Heb astma en ben allergisch voor katten, honden, veren, huismijt, stof en nog een paar dingen die ik allang weer vergeten ben of die nooit getest zijn omdat ik het niet meer boeiend vind om te weten :p

gebruik daar medicijnen voor. Maar verder valt het allemaal best mee ;)

(al moet ik nog even afwachten wat die longfoto van gisteren gaat opleveren :s )

Ja kijk die heb ik niet. Heb een resiment andere troep ;)

Longfoto gister?

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#170 Geplaatst 24 april 2013 - 20:38

ja, ik blijf maar moe en pak elk virusje en bacterie die rondhangt op. Slaat elke keer op mijn longen. en maar hoesten!
Toch tripje naar de ha gemaakt vrijdag en in plaats van me te vertellen dat ik gewoon pech heb, rust moet nemen (wat niet kan) en moet wachten op mooi weer, zegt ie gewoon dat ik en longfoto moet laten maken en bloed moet laten prikken. Hij hoorde een reuteltje in mijn linkerlong.
Zucht. Meteen afspraak gemaakt en gisteren was het dan zover.
Uiterlijk vrijdag uitslag

Maar dat is lang zo heftig niet als wat jij hebt Karin, dusseh 'I count my blessings'

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#171 Geplaatst 24 april 2013 - 20:51

Oh getverderrie. Dit klinkt ook niet lekker. Je hebt hopelijk niet weer een longontsteking. :(

Als je een embolie heb moet je het ook gelijk goed doen. Niet 1 long vollopen maar gelijk 2 tegelijk ;)
Het grootste probleem voor ons echter is, de symptomen van astma en longembolie zijn gelijk. Pas op het einde zit er de verandering in. Maar dan kijk je dus de dood in ogen al.  :trance:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#172 Geplaatst 24 april 2013 - 20:55

ja, doodeng zoiets.
Ik probeer er niet al te lang bij stil te staan. Maar ja....... soms heb je niet zoveel keuze

het zou kunnen dat ik een sluimerende longontsteking heb. Ach ja, of ze vinden een oorzaak en dan helpen ze me er vanaf of ze vinden niks en ik sukkel nog ff door. We zien wel. als mijn haar maar goed zit ;) (hmmm binnenkort kappertje plannen :p )

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#173 Geplaatst 24 april 2013 - 21:00

Nog even toevoegen. Heb nu 1 keer verneveld en jeetje wat een verademing. In de verneveling zit fluimucil (slijm oplosser) jij zal ook merken dat je vaak een droge hoest heb. Plus een langwerkende en kortwerkende luchtwegverwijder (yeah 1 puf minder)
Nooit geweten dat dat zo goed werk. Stik nu niet meer half met hoesten ;)

Nog even toevoegen. Heb nu 1 keer verneveld en jeetje wat een verademing. In de verneveling zit fluimucil (slijm oplosser) jij zal ook merken dat je vaak een droge hoest heb. Plus een langwerkende en kortwerkende luchtwegverwijder (yeah 1 puf minder)
Nooit geweten dat dat zo goed werk. Stik nu niet meer half met hoesten ;)

Bekijk berichtginnie, op 24 april 2013 - 20:55, zei:

ja, doodeng zoiets.
Ik probeer er niet al te lang bij stil te staan. Maar ja....... soms heb je niet zoveel keuze

het zou kunnen dat ik een sluimerende longontsteking heb. Ach ja, of ze vinden een oorzaak en dan helpen ze me er vanaf of ze vinden niks en ik sukkel nog ff door. We zien wel. als mijn haar maar goed zit ;) (hmmm binnenkort kappertje plannen :p )

Whahahaha muts.

Maar je eigen zo beroerd voelen is niet prettig. Jij bent wat dat betreft het zelfde als ik, we rennen niet snel naar de ha en lopen er liever meedoor onder het mom gaat vanzelf over. Tot het uit de hand loopt.

Ben je nog onder behandeling van de longarts?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#174 Geplaatst 24 april 2013 - 21:03

ja, ik heb vaak een droge hoest. Wisselt nu steeds af met een vastzittende hoest. Fluimuciel werkt heel goed! En die langwerkende inhalator ook, gebruik ik al een poosje :) alleen als ik steeds ziek ben schiet het niet op

Blij toe dat het voor jou nu flink wat verlichting geeft! Toch fijn he, ademhalen ;)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#175 Geplaatst 24 april 2013 - 21:42

Je zou voor nood dan eigenlijk een kortwerkende erbij moeten hebben. Die kortwerkende, salbutamol of ventolin werkt enorm snel, dit geeft de eerste verlichting, wanneer ventolin is uitgewerkt neemt de langwerkende deze werking over. Het voordeel met de verneveling is dat het de diepe longdelen pakt. Hierdoor ga je rustiger ademen en het medicijn komt dieper dan de pufjes. Eerlijk gezegd wil ik thuis ook verneveling nu ;). Het enige nadeel van de salbutamol is de trillende handjes. Maar die neem ik graag op de koop toe ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#176 Geplaatst 24 april 2013 - 22:08

heb ik ook al ;)
Al jaren eigenlijk

Ik had eerst ventolin (kortwerkend) en becotide (ontstekingsremmend)
Dat ging niet lekker meer en toen kreeg ik Bricanyl (kort) (gebruik ik zo nodig) en symbicort (lang en remmende werking)(gebruik ik 2 keer per dag).
Daarnaast heb ik de antihistaminicum, eerst telfast (merk) en nu dat merkloze spul omdat de zorgverzekeraar zo nodig zich met mijn medicijnkeuze moet bemoeien..............

Met de longontsteking met de kerst kreeg ik ventolin aerosol en ab daarna weer terug naar de bricanyl. Gelukkig geen prednison! De gewone ab deed zijn werk, maar nu denk ik dat er toch nog wat sluimert :( Of het is terug, kan ook nog.
nu ja, gewoon maar wachten wat die foto zegt zeker? (al wil ik helemaal niet weten hoe mijn longen eruit zien, ik steek liever nog heel even mijn lieflijk kopje in het zand)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#177 Geplaatst 24 april 2013 - 23:04

Is dat niet logisch ;)

De vaak wisseling van medicijnen heb ik ook al gemerkt. Je longen gaan op een gegeven moment wennen en werken ze niet meer afdoende. Een nieuwe werkt dan net iets beter.

Prednison het is baggerspul. Maar kolere het werkt helaas wel goed voor onze longen. Soms is het beter om een stootkuur prednison er tegenaan te gooien dan door te gaan modderen. Het beleid tussen een ha en la is zo verschillend daarin.
Mijn la in het martinizkh in Groningen zei ook dat huisartsen veel bij astma/ bronchitis de verkeerde medicijnen voorschrijven. Astma schijnt heel goed te werken met zitromax. Dan wel een dubbele kuur. Daarnaast een stootkuur prednison maar direct afbouwend tabl van 5 mg. Eerste 2 dgn 6 dan 2 dgn 5 en zo verder tot 2 dgn 1. De longen genezen dan beter.

Symbicort heb ik ook gehad. En de blauwe plekken vonden mij ook. ;) oké nu heb ik ook een blauwe buik ;) en derest :p
Hen nu sinds een tijd foradil (lang) en qvar (remmend). Daarbij moet ik je toch nog overtroefen   :onzeker: heb nog singulair en theolair en ook neussprays al mag ik die nu niet meer gebruiken voor tijdelijk.
Ik snuif, spuit, slik en puf. En hijg ook nog geregeld. Ik ga een 06 lijn opzetten. ;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#178 Geplaatst 25 april 2013 - 15:45

Dat ik proppenschiet door de onregelmatig van mijn bloed kijk ik nu ook helemaal niet meer van op.
Werd opgenomen met een inr van 2.2 en kreeg 6 tabl. Steeg naar 3.0 kreeg 4 tabl en steeg naar 3.5. Helaas was mijn feestje van korte duur. Kreeg gister maar 1 tabl en een teleurgestelde internist aan mijn bed. Mijn inr was van 3.5 in 1 keer geknald naar 1.9. Voor een embolieschieter is dit niet goed. Nu kan het geen kwaad omdat ik gespoten ook wordt. Echter was ik met spuiten gestopt betekend dit proppenschieten.
Ik mag nu naar huis, ben op de lijst gezet door mijn internist voor zelf prikken en reguleren. Voor mij beter. Moet op de 3 komen en blijven.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#179 Geplaatst 26 april 2013 - 09:43

Wendy, Kreeg je vandaagde uitslag van de thorax fotos?

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#180 Geplaatst 26 april 2013 - 14:34

Wat heftig allemaal, helaas kan ik je alleen meer veel sterkte en beterschap wensen.
Ik wou dat ik meer kon doen.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie