Spring naar inhoud

- - - - -

Ben weer thuis na recidief longembolie

• Log in om te reageren
181 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#91 Geplaatst 08 april 2013 - 22:05

dat is mooi kl*te Karin :(

Probeer rustig te blijven, dat is beter voor jou en je bloeddruk ;)
Weet dat er aan je gedacht wordt. Je bent in ieder geval in mijn gedachten. Niet dat je daar errug veel aan hebt, maar toch.

Probeer te ontspannen, denk mooie gedachten, droom mooie dromen. Hopelijk voel je je dan snel weer stukken beter!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

icebabe
icebabe
  • 299 berichten
  • 7 katten

#92 Geplaatst 09 april 2013 - 02:02

Veel sterkte en snel er weer bovenop komen he zeg,ik lees dat nu pas. :Ooops: :flower: :hug: :hug

Bewerkt door hilleke, 10 april 2013 - 09:47.
Reden van bewerken: onnodige tekst verwijderd

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#93 Geplaatst 09 april 2013 - 06:56

Bekijk berichtginnie, op 08 april 2013 - 22:05, zei:

dat is mooi kl*te Karin :(

Probeer rustig te blijven, dat is beter voor jou en je bloeddruk ;)
Weet dat er aan je gedacht wordt. Je bent in ieder geval in mijn gedachten. Niet dat je daar errug veel aan hebt, maar toch.

Probeer te ontspannen, denk mooie gedachten, droom mooie dromen. Hopelijk voel je je dan snel weer stukken beter!

Weet Je hoe moeilijk dat is als je zo allemachies veel pijn heb. Het is het of er een steen tegen je wordt gegooid.
Hierdoor ging ik ook nog hyperventileren. Geweldige combi ;-)
Met de troep die ik gisteravond kreeg was ik wel volledig van de wereld.
Maar het is ook de angst, je verwacht niet dat jij een longembolie kan krijgen. Zou je stevig roken en de pil gebruiken ed  dan is het bekend. Maar dit is uit de lucht gegrepen. Gewoon pech en dan ook gelijk beide longen vol. :(

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#94 Geplaatst 09 april 2013 - 11:04

ik zie het nu pas, pc heeft paar dagen niet aangestaan, ook van mij van harte beterschap toegewenst !
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#95 Geplaatst 09 april 2013 - 18:36

Bekijk berichtjubikelcats, op 09 april 2013 - 06:56, zei:

Weet Je hoe moeilijk dat is als je zo allemachies veel pijn heb. Het is het of er een steen tegen je wordt gegooid.
Hierdoor ging ik ook nog hyperventileren. Geweldige combi ;-)
Met de troep die ik gisteravond kreeg was ik wel volledig van de wereld.
Maar het is ook de angst, je verwacht niet dat jij een longembolie kan krijgen. Zou je stevig roken en de pil gebruiken ed  dan is het bekend. Maar dit is uit de lucht gegrepen. Gewoon pech en dan ook gelijk beide longen vol. :(

ja snap ik dat dat moeilijk is! Is voor mij ook wel makkelijk praten ;)
Maar wie weet helpt het stiekum toch een beetje . :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#96 Geplaatst 10 april 2013 - 18:32

Inmiddels gesprek met internist gehad.
Astma en de embolien staan ver van elkaar aan. Door de astma is het wel logisch dat de embolien niet zpijn opgevallen.
Doordat er geen aanwijsbare oorzaak is van de embolien blijf ik sowieso 9-12 Mnd aan de medicijnen en wordt ik opgevolgd. De verdere onderzoeken voor hart het nu geen nut Omdat mijn hart te hard nog moet werken voor de embolien. Mijn lichaam moet deze embolien zelf oplossen. Alleen door slechtere longen (astma) is het opruimen moeilijker. De medicijnen van nu de spuiten en sintrom zorgen ervoor dat ik niet meer proppen schiet. De pijn die ik van de week erg in mijn longen had, Komt van de longvlies.
De internist benadrukte nog dat ik mazzel heb gehad omdat het een ernstige zaak is.
En ik behoorlijk vol zit.
Blijf voorlopig onder zuurstof ter onder steuning van mijn hart en dat mijn hartslag naar beneden gaat.
Wanneer min hartslag onder de 100 Komt mag ik naar huis, dan is het verantwoord. Nu is het niet verantwoord.
In dat jaar krijg ik longfunctie onderzoek en hartecho (Zal ik Shad mogen meenemen ) Ik blijf een risicopatient nu op meerdere en vaker een longembolie krijg. Bij twijfel blijf ik levenslang aan de antistolling.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 10 april 2013 - 19:22

Heel veel sterkte en hopelijk heb je veel steun aan de mensen rond jou.
Je bent gelukkig in goede handen in het ziekenhuis, hopelijk volgt er binnenkort wat beterschap.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#98 Geplaatst 10 april 2013 - 21:08

Heel Akelig allemaal :( Ik vind dat je jezelf zeer sterk houdt in zo een situatie ! :duim:  Ik wens je heel veel geluk en beterschap zo snel mogelijk ! :geluk: In ziekenhuis liggen is nooit leuk hé :hug
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#99 Geplaatst 10 april 2013 - 21:15

Maar ik kan niet anders. Al zeg ikeerlijk dat ik al een halfpak zakdoekjes erdoor heen gejankt heb.

Ik lig hier gewoon in een 5 sterren hotel. Krijg me natje, Droogje, perfect eten en gratis wifi. :-)

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 11 april 2013 - 01:59

het kan je zo deugd doen om eens goed te wenen , het is ook niet niks allemaal , laat je mar goed soigneren daar , veel betterschap knuffl
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 11 april 2013 - 07:05

@jubikelcats héél veel beterschap!
Je bent zeker door het oog van de naald gekropen...

véél platte rust, echt zo plat mogelijk, met extra zuurstof en de nodige bloedverdunners is je redding
longembolieën krijg je na een trombose (bloedklonter) ergens anders in je lichaam, die is losgekomen en in stukjes, via je hart, naar je longen is verhuisd via je bloedbanen
als je inderdaad die seconde de grootste pech hebt dat het een longslagader afsluit ben je bijzonder kortademig en heb je een grote kans op stikken
daarom meten ze ook constant je saturatie (zuurstof gehalte in je bloed, die het best de 100 nadert,- hoe lager hoe kortademiger) en je hartslag

(ik heb zo een drietal jaar terug mijn kuit serieus gestoten waar ik toen een kuittrombose heb aan overgehouden. niet mee naar de dokter geweest helaas, dachten de aan een stevige blauwe plek die wel zou oplossen
maar een week of zo later opgestaan met hévige kortademigheid, inderdaad pompaf na vijf stappen naar de badkamer
toen toeters en bellen met ambulance en spoeddienst, alle nodige onderzoeken, bleek dat die bloedklonter uit mijn kuit was verbrokkeld en was verhuisd naar beide longen
tien dagen platte rust, zelfs met de bedpan, en de nodige dagelijkse bloedtesten om de hoeveelheid bloedverdunners te bepalen verder, kon ik gelukkig al terug naar huis
nadien heb ik mijn bloed heel uitgebreid moeten laten testen, en blijk ik een gen tekort te hebben in mijn bloed, waardoor ik levenslang bloedverdunners moet verder nemen, om nieuwe bloedklonters te vermijden)

het enige wat je dus nu kan doen, is die rust nemen, je hart en je longen laten herstellen, en de controles van de trombosedienst (in NL) heel correct proberen op te volgen
het is inderdaad extra medicatie (pillen of injecties) voor minstens 6mnd maar voor jou zijn ze nù wél levensreddend!
je moet je lichaam de tijd geven, en alles op een rustiger tempo nemen voor de volgende maanden, want je zal die extra vermoeidheid zeker en vast nog een hele tijd voelen...

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#102 Geplaatst 11 april 2013 - 08:13

Veel beterschap  :hug:  :hug:
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#103 Geplaatst 11 april 2013 - 08:33

Bekijk berichtKaprice, op 11 april 2013 - 07:05, zei:

@jubikelcats héél veel beterschap!
Je bent zeker door het oog van de naald gekropen...

véél platte rust, echt zo plat mogelijk, met extra zuurstof en de nodige bloedverdunners is je redding

---ik mag niet volledig plat, Vanwege mijn astma kan ik niet plat, wordt stikbenauwd.
longembolieën krijg je na een trombose (bloedklonter) ergens anders in je lichaam, die is losgekomen en in stukjes, via je hart, naar je longen is verhuisd via je bloedbanen
.
--- Was die aanwijsbare oorzaak ermaar. De longembolie komt uit de luchtvallen. Hierdoor ben ik engevaar voor me eigen Nu!
als je inderdaad die seconde de grootste pech hebt dat het een longslagader afsluit ben je bijzonder kortademig en heb je een grote kans op stikken
daarom meten ze ook constant je saturatie (zuurstof gehalte in je bloed, die het best de 100 nadert,- hoe lager hoe kortademiger) en je hartslag

--- Ik blijf nuaan dezuurstof vanwege mijn hart. Bij opname dook hij continue onder de 84.

(ik heb zo een drietal jaar terug mijn kuit serieus gestoten waar ik toen een kuittrombose heb aan overgehouden. niet mee naar de dokter geweest helaas, dachten de aan een stevige blauwe plek die wel zou oplossen
maar een week of zo later opgestaan met hévige kortademigheid, inderdaad pompaf na vijf stappen naar de badkamer
toen toeters en bellen met ambulance en spoeddienst, alle nodige onderzoeken, bleek dat die bloedklonter uit mijn kuit was verbrokkeld en was verhuisd naar beide longen
tien dagen platte rust, zelfs met de bedpan, en de nodige dagelijkse bloedtesten om de hoeveelheid bloedverdunners te bepalen verder, kon ik gelukkig al terug naar huis
nadien heb ik mijn bloed heel uitgebreid moeten laten testen, en blijk ik een gen tekort te hebben in mijn bloed, waardoor ik levenslang bloedverdunners moet verder nemen, om nieuwe bloedklonters te vermijden)

het enige wat je dus nu kan doen, is die rust nemen, je hart en je longen laten herstellen, en de controles van de trombosedienst (in NL) heel correct proberen op te volgen
het is inderdaad extra medicatie (pillen of injecties) voor minstens 6mnd maar voor jou zijn ze nù wél levensreddend!
je moet je lichaam de tijd geven, en alles op een rustiger tempo nemen voor de volgende maanden, want je zal die extra vermoeidheid zeker en vast nog een hele tijd voelen...

Meer dan rust kan ik ook niet meer. Bij inspanning vliegt mijn hartslag torenhoog
Ik mag direct Al voor 12 Mnd antistolling, Omdat De oorzaak onbekend is. Alleen het sluit niet uitlevenslang.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 11 april 2013 - 08:50

Ik geloof dat ik nog nooit op je topic gereageerd heb, maar ik wil je heel veel sterkte wensen.

Voor mij is dit topic best confronterend omdat ik een stollingsfactor in mijn bloed heb waardoor ik grotere kans heb op een embolie dan andere mensen. Mijn tante en haar dochters (alleen erfelijk op de vrouwelijke lijn) hebben deze factor ook in hun bloed. Mijn tante is aan een embolie overleden en mijn twee nichten moeten ook dagelijks medicatie slikken.
Zelf moet ik op bepaalde dingen letten, maar loop ik op het moment nog geen gevaar.

Ik wens je heeel veel sterkte en ik hoop dat je d.m.v je medicatie er toch weer helemaal boven op komt.
Let goed op jezelf :hug:

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 11 april 2013 - 09:15

Wat een slecht nieuws allemaal.
Ik hoop echt dat die medicatie zijn werk doet!
Veel beterschap!