Spring naar inhoud

- - - - -

Uitstekende tong + hijgen..

• Log in om te reageren
89 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 22 december 2012 - 12:59

Oh, arme, ik hoop dat ze beter wordt!
KS2015

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 22 december 2012 - 13:07

Arm meisje. Hopelijk is ze heel snel weer beter en blijft haar koorts laag...

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 22 december 2012 - 13:20

Hopelijk reageert ze snel en als dat niet zo is toch zorgen dat je een adreske weet waar je er tijdens de kerstdagen mee naartoe kan in geval van nood. Ik haat het als m'n dieren ziek worden in een periode zoals Kerst want dan is het vaak moeilijk om aan een dierenarts te geraken. Ik vraag vaak op voorhand aan m'n dierenarts of ik hem mag en kan bellen in geval van nood.
Snelle beterschap voor de poes gewenst.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 22 december 2012 - 13:28

je geeft twee verschillende oorzaken van de ziekte van Nala en ik ben een beetje in de war. Wat is het nu? Een virale infectie (waar de ab niets aan gaat doen), voedselvergiftiging?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 22 december 2012 - 13:47

Veel beterschap voor het arme poesje. :rub:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 22 december 2012 - 15:27

Bekijk berichtginnie, op 22 december 2012 - 13:28, zei:

je geeft twee verschillende oorzaken van de ziekte van Nala en ik ben een beetje in de war. Wat is het nu? Een virale infectie (waar de ab niets aan gaat doen), voedselvergiftiging?

Vind voedselvergiftiging raar, hier eten ze soms ook een mossel mee, is die dan gevaarlijk?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 22 december 2012 - 16:28

Spoedig herstel :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#23 Geplaatst 22 december 2012 - 16:30

Bekijk berichtcatherine, op 22 december 2012 - 15:27, zei:

Vind voedselvergiftiging raar, hier eten ze soms ook een mossel mee, is die dan gevaarlijk?

nee, niet gevaarlijk.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 22 december 2012 - 16:42

Bekijk berichtWhiteWitch, op 22 december 2012 - 13:20, zei:

Hopelijk reageert ze snel en als dat niet zo is toch zorgen dat je een adreske weet waar je er tijdens de kerstdagen mee naartoe kan in geval van nood. Ik haat het als m'n dieren ziek worden in een periode zoals Kerst want dan is het vaak moeilijk om aan een dierenarts te geraken. Ik vraag vaak op voorhand aan m'n dierenarts of ik hem mag en kan bellen in geval van nood.
Snelle beterschap voor de poes gewenst.

Ken het gevoel... Onze Joppe* is gestorven op 30 december. We hadden de DA wel meteen kunnen bereiken, maar was een rotslechte DA... Aan Joppeke* ozu nu sowies niks meer te doen zijn. Daarom heb ik een dierenartsenpraktijk met wachtdienst. 24/7 bereikbaar.

Ik snap het ook niet goed... virale infectie? Of bacterieel want antibiotica. Of voedselvergiftiging, maar jullie aten ook die mosselen (kat is nu wel veel kleiner). Hijgen is nooit goed... ademhalingsmoeilijkheden, hartproblemen... Maar ze is bij de DA geweest en 't ging wel in orde komen, veel beterschap!

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 22 december 2012 - 17:18

Wat hebben ze dan wel nodig alst virale infectie is?
Mn vriend kan haar niet doen drinken, we moeten met 2 zijn en ben op mn werk..
Er komt slijm uit haar bekje dus ik denk dat het een virale infectie is

simsforlife
simsforlife
  • 70 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 22 december 2012 - 17:53

Als het echt een virale infectie is, is er niet veel dat je kunt doen, buiten je katje pijnstillers geven en haar zo goed mogelijk verzorgen. Er zijn wel antivirale middelen.
Maar ginnie heeft gelijk, als het echt een virale infectie is, gaat die antibiotica totaal niks doen. Die helpt alleen tegen bacteriƫn.

Hopelijk wordt ze snel weer beter!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#27 Geplaatst 22 december 2012 - 18:05

Je bent toch bij de da geweest. Wat heeft die gezegd?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#28 Geplaatst 22 december 2012 - 19:22

Bekijk berichtYossa, op 22 december 2012 - 17:18, zei:

Wat hebben ze dan wel nodig alst virale infectie is?
Mn vriend kan haar niet doen drinken, we moeten met 2 zijn en ben op mn werk..
Er komt slijm uit haar bekje dus ik denk dat het een virale infectie is

slijm dat uit de bek komt voorspeld (helaas) niets over wat het precies is. Het kan domweg betekenen dat het pijnlijk is om te slikken en dat ze daarom kwijlt.

Wat zei de da dan?

Mosselen zullen alleen voedselvergiftiging geven als ze bedorven zijn, en zelfs dan kan een kat er normaal beter tegen dan de mens. Mensen zullen er (over het algemeen genomen) beter tegenkunnen.

Als je haar niet kan laten drinken zal ze zelf ook niet eten, beide is belangrijk! Een kat moet eten, langer dan 24 uur niet eten kan al gevaarlijk zijn (leververvetting kan dan optreden). Niet drinken betekend uitdroging. Als het dus niet lukt om te laten drinken/eten zal een da vaak kiezen om de kat op te nemen en aan een infuus te leggen. Dit kan levensreddend zijn.
Als ze nu nog steeds hijgt en met de tong uit de bek zit, direct terug naar de da! (wel een goeie kiezen aub, mensen hier kunnen je vast tips geven voor bij jou in de buurt)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 22 december 2012 - 20:38

Als ze morgen ochtend niet beter is moet ze aan een infuus..

Ze eet totaal niet en drinken lukt moeilijk..
Ik probeer regelmatig met een spuitje maar ze stribbelt zwaar tegen..

Koorts meten lukt echt niet ze stribbelt veel te zwaar tegen..

De dierenarts zei virale infectie of voedselvergiftiging maar ik geloof dat echt niet..
Sorry maar na die antibiotica spuit zou het moeten beteren en dat doet het niet..
Voedselvergiftiging.. Simba heeft geen last en At er ook van + ze heeft niet overgegeven en ook geen diarree..

Pfaff maak me echt zo zo zorgen..
Morgen moet ik ook werken, voel me zo schuldig dat ik niet bij haar kan zijn want concentratie is er niet.. :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#30 Geplaatst 22 december 2012 - 22:05

Je moet die ab ook de tijd geven om zijn werk te doen, Zino is pas beter geworden dag na zijn inspuiting.
Heb je hills a/d om als natvoer te geven? Dat kan je mengen met beetje water en optrekken met een spuitje en zo onder dwang aan de zijkant van haar mondje insteken en langzaam kleine hoeveelheden in de mond spuiten. Hills a/d is dieetvoer om aan te sterken alles zit erin.
Ik heb altijd dozen in voorraad in de kast staan. Stribbeld ze teveel tegen dan moet je haar met het nekvel pakken, leuk is het niet maar dan stribbelen ze minder tegen. Het is een kliederboel ja maar liever een vuile kat die toch wat eten in heeft dan helemaal niks.
Ik denk eerder dat je katje keelpijn heeft dan eten ze ook slecht en kunnen ze gaan kwijlen.
Onze Filou heeft verleden jaar dat gehad en heb 5 dagen moeten vechten om hem ietwat eten te geven, de ab moet dan ook daarop aangepast zijn en zijn werk doen wat niet gaat van het ene uur op het andere.
Heeft hij een langwerkende breedspectrum ab gezet? En moet je ab apart bijgeven?