Spring naar inhoud

- - - - -

Jefke vermist!

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 27 december 2012 - 22:32

hopelijk krijg je snel reacties van mensen die Jefke gezien hebben .

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 30 december 2012 - 00:19

helaas nog gn nieuws of spoor van Jefke
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 30 december 2012 - 07:45

Elke keer hoop ik op goed nieuws van Jefke. :(  De moed niet opgeven want hij kan nog altijd gevonden worden. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 30 december 2012 - 09:49

Flyers ophangen in winkels,supermarkten,dierenclieniek,post etc.Overal waar volk komt.Erop zetten of ze in de kelder,garage of buitenhok willen kijken.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#20 Geplaatst 02 januari 2013 - 16:04

Een poes die verloren loopt in een onbekende omgeving, blijft MEESTAL daar in de buurt rondhangen... Dus zeker ook op die plaats blijven roepen en zoeken, telkens opnieuw... Het kan gebeuren dat Jefke de eerste keren niet zal reageren, maar misschien zit hij jullie wel ergens in het oog te houden... Dus NIET OPGEVEN, en ook daar in de omgeving flyers enz uithangen maar vooral ook roepen en zoeken!!!
Een aantal van deze tips zullen in dit geval niet nuttig zijn, andere dan weer wél...

Hierbij mijn tips... het is veel tekst, dus lees rustig door en probeer er zoveel mogelijk van uit te voeren... het is een samenraapsel van reacties van mensen die een dier teruggevonden hebben... en de plaatsen blijken dikwijls te kloppen... dus gelukkig dikwijls positieve reacties...
Kijk zeker ook op de site  www.katvermist.com
Andere sites die nuttig kunnen zijn:  gevondenenvermistehuisdieren.be, Binnenbeest, kattensite.be,  kiavu.
Zeker ook proberen zelf te gaan kijken in de asielen, want soms weten niet alle vrijwilligers welke dieren er binnengebracht werden...
Op pets.be staan dieren die in asielen “gezet” zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is..)  Ik kan je nog een aantal tips geven waardoor je haar zou kunnen vinden. Ik doe dit niet vanuit de site, maar als dierenvriend in de hoop zoveel mogelijk te kunnen helpen bij het terugvinden van een dier...
Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten. Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen! Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken…
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten! Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken... Vorige week zijn mensen na het lezen van deze tips toch nog eens gaan vragen bij de buren of ze zelf de kelder mochten onderzoeken, omdat de buurvrouw hun kater niet gezien had... door ZELF te gaan kijken in de kelder, kwam hun katertje uit een hoekje gekropen..
Alle leegstaande "plaatsen" binnenstebuiten keren, met de pillamp gaan zoeken, als ze niet reageert, dan verraden haar oogjes haar misschien wel door de weerkaatsing van de pillamp!Struikgewas opzijhouden, eronder kijken... ik zeg misschien heel dom klinkende dingen, maar dat zijn de plaatsen waar ze teruggevonden worden...
Geen leegstaande garages of hokken in de buurt? Leegstaande woningen of woningen in aanbouw? Koertjes waar ze wel op kan, maar door hoge muren er niet meer uit...
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen (best zelf gaan kijken want de verschillende vrijwilligers weten niet altijd welke dieren er binnengebracht worden), politie, de gemeentediensten.
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op. Steek flyers in de brievenbussen van de straat en eventueel ook verdere, aanliggende straten. (liefst mét foto en telefoonnummer)
Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen… En als je op Facebook zou zitten, ook een mogelijkheid, er is blijkbaar ook een pagina aangemaakt voor verloren en gevonden dieren...
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
En zoals ik al schreef, kijk ook op de site van Pets.be, die geven een overzicht van alle asielen in België, met onder andere de gevonden dieren die niet geïdentificeerd kunnen worden!
Maar vooral: GEEF NIET OP! Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!
Veel sterkte!

Bewerkt door Nadine, 02 januari 2013 - 16:06.

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 03 januari 2013 - 12:25

Ik kom hier elke dag eens kijken in de hoop te zien dat Jefke eindelijk weer thuis is .  Niet opgeven met hopen en zoeken hé

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 10 januari 2013 - 21:11

nog steeds geen nieuws van Jefke ?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 11 januari 2013 - 11:22

neen , helaas nog altijd niets, hij staat nu ook op de site van vetas en de schoonmama is vorige week nog naar het Asiel geen kijken.
nog regelmatig naar de plaats gereden waar hij ontsnapt is en nog geen enkele telefoon gekregen van de buren daar.

Ik denk dat de hoop klein is dat Jefke zijn weg zal terugvinden naar huis.
Geplaatste afbeelding

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 12 januari 2013 - 10:33

Ook al is de hoop klein ,  er is nog altijd kans dat je hem levend terugvindt .   Misschien heeft er zich wel iemand over hem ontfermd.  
Niet iedereen zit op FB of komt op de plaats waar de flyers hangen .   Verder blijven uitkijken en vooral de moed niet opgeven .

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 15 januari 2013 - 11:51

bedankt voor de steun, maar helaas nog geen nieuws over Jefke
Geplaatste afbeelding

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#26 Geplaatst 15 januari 2013 - 13:03

Veel sterkte.

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 02 februari 2013 - 17:30

Van Jefke nog steeds geen spoor ?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 02 februari 2013 - 17:47

neen helaas nergens nieuws vernomen of geen enkel spoor meer in de buurt waar hij ontsnapt is.

Denk dat de kan wel heel klein gaat worden dat we hem gaan terugvinden.
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 03 februari 2013 - 08:30

Hopelijk heeft er iemand Jefke een potje voer gegeven tijdens de koude dagen. :onzeker:
Ik hoop nog steeds op goed nieuws. :rub:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 04 februari 2013 - 17:11

Ik duim ook dat Jefke de weg naar huis terugvindt. :thumb: Dat lange wachten moet echt vervelend zijn. Hopelijk krijg je toch goed nieuws.