Spring naar inhoud

- - - - -

brakende katten

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 december 2012 - 21:05

Gisteren ben ik met Minneke naar de DA geweest.  Ze gaf over en wilde niet meer eten.  Drinken probeerde ze nog wel maar ook dat kwam er uit.
Zij had blijkbaar, net als Bas een tijdje geleden, obstipatie en haar maagje was opgezet.
Ze heeft een lavement gekregen en heeft zich goed laten gaan bij de DA...  :)   Maar nadien toen we naar huis reden ook nog eens in haar box maar dan diarree...  Ik ben nog nooit in de regen met open ramen naar huis gereden maar gisteren wel dus... :trance:    En ik heb madam eerst mogen wassen toen ik ze uit haar box haalde. :misselijk:
Ik moet haar ook nog twee maal daags iets geven tegen het overgeven.
Nu lijkt ze me al wat beter te zijn ondertussen, ze eet, drinkt en speelt terug en heb haar niet meer zien overgeven.
Echter, toen ik daarstraks terug thuis kwam vond ik opnieuw braaksel, volledig verteerd eten.  Ik ging er van uit dat dit opnieuw Minneke was.
Maar niet veel later, hoor ik een kat kokhalzen in de slaapkamer, Bas en Minneke zaten bij mij dus het was Lies.  Zij had toen enkel gelige slijmen overgegeven.  Lies geeft blijkbaar ook over. :(   Ik vermoed dat het verteerde eten dat ik gevonden heb dus van Lies was.
Ik ben niet veranderd van eten ofzo.  Sinds een twee- à drietal weken krijgen ze natvoeding van Almo Nature.  Maar het probleem is er pas sinds een viertal dagen dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.
Ik ga Lies én Minneke nu goed in 't oog houden en desnoods maandag opnieuw naar de DA gaan.
Maar zijn er virussen of iets dergelijks onder de katten waar jullie weet van hebben ?
Of iemand suggesties ?
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 22 december 2012 - 21:57

Kan idd een maag darm virus zijn, hier hebben het een paar een tijdje geleden het ook gehad. Je mag ze primperan geven tegen overgeven en lacteol of enterol tegen diarree. Wel zien dat als ze koorts moesten krijgen dat je  dan naar de da gaat want dan zou het eerder maagontsteking zijn.
Heb je anders niet genoeg medicatie om aan alle twee te geven?

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 december 2012 - 22:21

Nee, de DA heeft me medicijn meegegeven voor drie dagen, voor één kat.
Ik zal morgen die Primperan eens gaan halen, over de grens is Kruidvat open en daar verkopen ze medicijnen.  En, hout vasthouden, maar hier hebben ze geen diarree.  Hopelijk blijft dat zo.  De diarree die Minneke had kwam van 't lavement...
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 22 december 2012 - 22:43

1ml primperan mag je geven.
Je mag ze ook een 1/4 pilleke motilium geven.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 december 2012 - 13:30

Mijn da zei ooit wel dat primeran mocht maar je moest er wel niet van verschieten als de kat dan op het begin even stuiptrekkingen kreeg...
Daarom heb ik het nooit gegeven maar zij gaf het zelf wel aan haar katten.
Ik heb voor diarree wel al een vierde buscopan moeten geven en dat werkte prima.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 23 december 2012 - 13:43

Buscopan is voor de krampen niet voor diarree.
Lacteol, enterol,  actieve kool is voor diarree.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 december 2012 - 14:18

De hoeveelheid zal ook wel afhankelijk zijn van het gewicht veronderstel ik he...  Minneke weegt maar 2,6 kg dus daarom durf ik niet zo maar medicijnen geven.
Maar voorlopig niets meer gehoord of gezien omtrent braken... Hopen dat we het zo kunnen houden !

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 23 december 2012 - 16:27

Lacteol 1 capsulleke per dag gemengd onder natvoer. Moet niet afgewogen worden naargelang gewicht van de kat. Lacteol geven ze aan babytjes.
Motilium geef ik altijd 1/4 in een snoepje ook 1 keer per dag. Heb hier ook katjes van amper 3 kg.
Gelukkig zijn ze beter zal weer zo een vervelend virusje geweest zijn.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 december 2012 - 17:44

Alina lijkt hier ook plots niet meer tegen Almo Nature natvoer te kunnen. Ze braakt zelfs tijdens het eten alles uit in haar bordje. Sinds we dat natvoer achterwege laten doet ze het weer goed. Maar kan toeval zijn natuurlijk. Het kan ook zijn dat ze dat natvoer veel te snel wil eten met alle gevolgen vandien.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 26 december 2012 - 12:50

Hier hebben ze er ook allemaal last van gehad. één dagje en dan gedaan.  zowel de katten bij mij thuis als de katjes bij ons mama
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 26 december 2012 - 22:22

Bekijk berichtRanda, op 26 december 2012 - 12:50, zei:

Hier hebben ze er ook allemaal last van gehad. één dagje en dan gedaan.  zowel de katten bij mij thuis als de katjes bij ons mama

Gek want hier is het ook voorbij nu...  Géén van de drie geeft nog over en iedereen is terug z'n vrolijke zelve, inclusief ik... :d
Bedankt voor de reacties en tips ! :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 27 december 2012 - 17:53

Hier ook vandaag Bébé die heeft overgegeven, zal wel een virusje zijn. Mijn zoon had het ook.