Spring naar inhoud

- - - - -

verkeerde diagnose dierenarts!

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 december 2012 - 14:16

even een update over Winny, ze is heel erg ziek geweest, de dierenarts heeft haar behandeld voor alvleesklier klachten, met Zymoral.
ze wilde niet meer eten, buikpijn misselijk, haar gewicht was nog maar 1.98 kg. moest haar dwangvoeren
dierenarts gebeld, wilde geen pijnstilling geven, geen antibraak middel, omdat ze Felimazole tabletjes moet innemen, ( snelwerkende schildklier) dat is echt van de gekke, ik ontplofte bijna! een heel verhaal, maar als ik dat op het forum plaats! zoiets kan je niet verzinnen
verkeerde diagnose, niet bereikbaar, niet uit bed komen bij spoedgeval.
naar een dierenkliniek gegaan, Winny heeft een alvleesklierontsteking, direct aan het infuus, ze was aan het uitdrogen, sonde, en alles wat er bij hoort. ze is opgenomen  van dinsdag tot donderdagmiddag.
ze heeft nu antibiotica, maagzuurremmer, en nog tabletjes wat ze nodig heeft, voor haar herstel.
dat was op het nippertje, toen we naar de dierenkliniek gingen, was ze heel slap, ze beweegde nauwelijks, ademhaling ging heel snel.
nu heeft Winny de goede behandeling, omdat de goede diagnose is gesteld.
ik had nooit zolang bij de dierenarts moeten blijven, de lab. uitslagen kijken ze niet na..
de da is laks waardeloos en een grote :censored:
we zijn nu bijna 2 weken verder, vandaag is haar gewicht  2.240 kg :miauw:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 december 2012 - 14:37

Oh ik snap dat je om te ontploffen bent!!

Gelukkig gaat het nu beter met Winny!! Wat een verschil in gewicht! Aalvleesklierontsteking is gevaarlijk, moet je snel bij zijn, bij mensen toch... Weet je hoe ze eraan komt?

Heb ook zo'n DA gehad, toen we onze eerste kittens hadden... Ze heeft Sam en Joppe* verkeerd behandeld. Joppe* is gestorven maar dat was onvermijdelijk. Dankzij die DA is het alleen heel pijnlijk gegaan. Je kan je voorstellen dat ik haar wil slaan als ik haar soms zie (komt soms voorbij mijn thuis). Sam heeft rondgelopen met veel pijn (infecties in oor waar ze maar niks aan wou doen) en hij is bijna aan de giardia en coccidiose gestorven. Nadat Joppe* was gestorven (hartprobleem) hadden we door dat de DA ofwel loog ofwel er echt niks van kon. Zijn naar een andere gegaan en het heeft maanden gekost om Sam op te knappen.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 december 2012 - 14:39

Allereerst het belangrijkste, super dat Winny hier is doorgekomen !  Jee, dat had veel erger kunnen aflopen...
En ja, die DA... Altijd moeilijk kiezen vind ik... Ik zit nu bij een andere DA waar ik me veel beter bij voel.  In noodgevallen mag ik ze dag en nacht bellen en de laatste keer heb ik om 22.40 u gebeld en die deed daar niet moeilijk over (met uiteraard de nodige verontschuldigingen van mijn kant wegens het late uur.)  Ik mocht zelfs op dat moment nog afkomen als ik te ongerust was.
Maar zo'n foute diagnose stellen ! :o  Zoek je snel een andere en betere DA uit ! (maar dat zal je al wel doen nu !)
Veel beterschap voor Winny nog ! :geluk:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 23 december 2012 - 15:21

dierenkliniek gebeld, direct aan de infuus, sonde en de da zei gelijk, ze heeft geen alvleesklier klachten, maar een alvleesklier ontsteking  na verschillende onderzoeken ( ik heb hem alle lab. uitslagen per mail doorgestuurt) heeft Winny vanaf september haar leverwaarde  iets verhoogd, dat is een aanwijzing dat er een probleem was aan de alvleesklier, dat heeft die vorige da niet gezien,  nu vraag ik je, wat een sufferd.
de da zei tegen ons, ze is 17 en een half jaar,  ze is er nu doorgekomen, dat is heel positief, haar leeftijd kan ook een voordeel zijn,
ze heeft nu Chronische pancreatitis, als eerder goed naar de bloeduitslagen was gekeken,
  13 november hebben we gevraagd om bloedonderzoek naar de pancreas, was de waarde veel te hoog, maar dat was, volgens de da pancreasklachten
maar we hebben al vanaf maart gezegd, dat Winny magerder was,  er moet een oorzaak zijn, altijd bloed laten onderzoeken, maar als ze de bloeduitslagen niet nakijken, dan houd het op.
maar... word vervolgd.....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 23 december 2012 - 16:24

Zo frustrerend heb mijn les ook geleerd met mijne Zino. We zijn ook voor een 2de opinie gegaan en eerste da zij fip en de tweede na een hoop testen zei longontsteking. Gelukkig zijn we gegaan naar die nieuw da en daar blijf ik gaan met mijn poezels.
Hopelijk is Winny snel terug beter en gelukkig heeft ze de juiste medicatie. Veel beterschap winny. :rub:

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 december 2012 - 16:34

dat hij Winny geen medicijnen wilde geven :r zoiets geloof je toch niet?
vreselijk.

het is ons geluk geweest dat we nu naar een dierenkliniek zijn gegaan met Winny, het was op het nippertje.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 december 2012 - 17:39

Amai wat een verhaal! En wat een rotdierenarts zeg. Gelukkig is je poezeltje goed aan het herstellen en kent de dierenkliniek wel zijn vak.

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 23 december 2012 - 20:34

door zo een rotdierenarts, heeft Winny chronische pancreasontsteking

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 december 2012 - 22:48

Veel beterschap voor Winnyke. :rub:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 december 2012 - 14:58

@ Meitepeit

is eventjes slikken om jou verhaal te lezen...
het is hier de laatste dagen ook een gevecht om het Felimazole pilletje binnen te krijgen. Witje eet amper, en heeft heel weinig interesse in een stukje creme paté waarmee ze de laatste weken haar pilletje onbewust mee binnen slikte.

eerlijk gezegd geeft jouw verhaal hier van winny me kippevel, khoop dat ze zich erdoor slaat

ik heb morgen een afspraak bij de da om een tweede bloedonderzoek te laten doen (we zijn nu een week of vier na de diagnose), zodat we kunnen controleren of die schildklierpilletjes de voorbije weken een verschil hebben gemaakt, maar eigenlijk zit ik nu al met een klein hartje en veel schrik

hoe is 't nu met winny?

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 26 december 2012 - 16:57

Ben ik blij dat ik onze dierenarts dag en nacht mag opbellen..

Heb ooit gehad dat mijn dierenarts op reis was, en ik had hem gebeld en daarna een sms gestuurd (onze cavia dronk niet)
Een week later, was hij terug van reis, hij zat nog in zijn auto en belde al meteen om te vragen of het probleem nu al opgelost was..

Hopelijk een spoedig herstel van Winny!

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 30 december 2012 - 19:58

Vanaf Maart hebben wij regelmatig aangegeven dat Winny vermagert en hebben zelf aangedrongen op diepgaand onderzoek

schildklier om de maand, lever nieren suiker om de 2-3 maanden, nu weer voor haar alvleesklier, maar als ze de lab.uitslagen niet fatsoenlijk nakijken, of ze zijn niet deskundig genoeg, dat zou ook nog wel eens kunnen.

nooit meer zal ik naar een gewone dierenarts gaan, we zijn al naar zoveel dierenartsen geweest, alleen maar hele slechte ervaringen gehad, een gepruts met de Felimazole tabletjes, ongelooflijk.
en de schildklierwaarde is nog niet goed, over 4 weken bloed prikken, voor de schildklier en alvleesklier

We zijn met Winny naar een dierenkliniek gegaan, er is een dierenarts, naast de orthopedie heeft de internistische patient zijn speciale belangstelling, dat is ons geluk geweest.

Winny is heel makkelijk om haar tabletjes te geven, ze weet het, alles precies op tijd, hetzelfde ritueeltje, maar ze heeft een paar dagen geleden niet willen eten, terug naar de dierenkliniek, antibiotica spuitje gehad, nu gaat het weer voorzichtig positief met Winnetje.
ik zeg nu tegen haar, Juffertje Positivo :hug:

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 30 december 2012 - 23:15

is eventjes slikken om jou verhaal te lezen...
het is hier de laatste dagen ook een gevecht om het Felimazole pilletje binnen te krijgen. Witje eet amper, en heeft heel weinig interesse in een stukje creme paté waarmee ze de laatste weken haar pilletje onbewust mee binnen slikte.

of probeer het eens met de easypill.

Easypill gebruiksaanwijzing
Geef eerst een stukje Easypill zonder tablet erin, net voordat u de kat eten gaat geven. Wanneer dit snoepje is opgegeten, geef er dan een Easypill met een tablet erin verstopt. Daarna geeft u nog een paar stukjes Easypill zonder tablet erin.

Bewerkt door meitepeit, 30 december 2012 - 23:17.

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 15 januari 2013 - 10:43

Winny ons zorgenkindje :love2:

Winny ziek

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 15 januari 2013 - 10:45

Heb hier net hetzelfde gehad..
Maar dan met de huisarts in plaats van de dokter..
Toen ik daar begin januari was, was haar diagnose een ontsteking op het bekkengewricht..
Tot er 2 dagen later vocht begon te komen van ik weet niet waar, en ik nu met een redelijke wonde rondloop van het weggesneden gezwel..

Iedere dokter kan dus fouten maken maar het is inderdaad niet leuk he..

Veel beterschap met Winny!