Spring naar inhoud

- - - - -

voor wie alleen of eenzaam is met de feestdagen

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 25 december 2012 - 17:48

Ik zit vandaag gewoon thuis, met mijn vriend en de beestjes. Ben daarstraks een lange wandeling gaan maken met de honden en nu computer ik wat. Ik houd niet van die drukke bedoeningen en gekunstelde sfeer.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 25 december 2012 - 17:52

Bekijk berichtARIZONA, op 25 december 2012 - 17:07, zei:

Wat een mooie woorden lathyrus. Je bent een warm mens met het hart op de juiste plaats! :lol2:

Ja daar ben ik het helemaal mee eens, en juist dat is de reden dat er zoveel mensen je schreven over hun zorgen en problemen, ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar jij reageert altijd zo uitgebreid op mensen hun grote en kleine zorgen dat je gewoon kunt voelen wat Arizona al zegt 'een warm mens met het hart op de juiste plek' :hug:

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 25 december 2012 - 18:10

Wat lief!

Doet deugd. Het is wel een internetforum en we kennen elkaar niet real life. Maar dit is me 100x meer waard dan de neppe toestanden en het doen alsof waar ik nu in zit... Eerste keer in jaren dat we weer iets doen, vorig jaar zat ik bij de familie van mijn beste vriendin. Was ik nu ook maar daar. Maar ik ben zowat verplicht om nu thuis "gezellig" te gaan doen. Alsof alle andere dingen er ineens niet meer zijn. Daar zijn we goed in hier... Voor heel eventjes.

Gelukkig heb ik mijn zusje en mijn katjes. Als we even een moment voor onszelf vinden kijken we gezellig een film samen, we hebben elkaar een pakje gekocht dat we graag hadden. En straks verwennen we de katjes met hun cadeau en een lekker feestmaal. Elk krijgt zijn smaakje blikvoer. Telefoontje gehad van de beste vriendin, die even incheckt op zo'n dagen. Goud waard! En dan snel naar haar toe voor de rest van de vakantie.

Heel december is moeilijk. Of andere vakanties. Alle andere studenten op kot zijn vorige donderdag in alle haast naar huis gegaan, allemaal blij om thuis te zijn. Ik ben gisteren met tegenzin afgekomen. In 't weekend wel wat dingetjes gedaan. Maar soms is het toch ook eenzaam. Kom toch weer alleen thuis/op kot. Het moet toch fijn zijn om graag naar je thuis terug te gaan en te weten dat daar mensen op je zitten te wachten die om je geven om wie je bent...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 25 december 2012 - 18:17

Kerst wordt uit zijn context getrokken, het gaat er niet om of je met 20 man zit of niet. Kerst kan je ook op je eentje van genieten of met twee, maakt allemaal niet uit. Het is gewoon het moment om effe stil te staan bij alles wat rondom ons is.
En of je nu christelijk bent of niet doet er niet toe de sfeer maak je zelf.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 25 december 2012 - 18:33

't Is gewoon de donkere dagen in de winter, het koude en slechte weer. Iedereen zit "lekker" binnen bij familie. Dan krijg je nog mensen erbij die gestresseerd rondlopen omdat ze weer familie moeten uitnodigen die ze maar 1 keer per jaar uitnodigen. Iedereen om ter meest warmte en gezelligheid. En eten natuurlijk, eten moet er ook bij zijn. Lastig als je vetarm moet eten en je zus zoutloos. Als het mijn zus en ik alleen zijn, dan maken we er altijd iets fijns van op onze eigen manier. Maar dat verplicht nepgedoe altijd...

Ik wil heel graag ooit kerstmaaltijden bij daklozen gaan bedelen. Een feest en gezellig samenzijn met mensen die dat nooit hebben. Daar zou ik zelf ook voldoening uit halen.

Als je niet zo'n warme en fijne thuis hebt om naar terug te keren ga je in deze periode gewoon zien wat je mist. Maar da's even goed zo als elke student in de zomervakantie thuis is en ik bijv. nog op kot woon.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#21 Geplaatst 25 december 2012 - 20:33

Bekijk berichtNashota, op 25 december 2012 - 17:52, zei:

Ja daar ben ik het helemaal mee eens, en juist dat is de reden dat er zoveel mensen je schreven over hun zorgen en problemen, ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar jij reageert altijd zo uitgebreid op mensen hun grote en kleine zorgen dat je gewoon kunt voelen wat Arizona al zegt 'een warm mens met het hart op de juiste plek' :hug:

dat is heel aardig dat jullie dat zeggen en ik waardeer dat natuurlijk maar daarom doet ik het niet hoor om complimenten te krijgen.
Er zijn ook mensen die dat heel irritant vinden dat ik zo uitgebreid reageer op sommige posts, op dat ander forum waar ik al over sprak word ik al jaren achtervolgd en gepest door een clubke ongeregeld (zo noem ik die paar mensen dan maar) gewoon omdat ze dat blijkbaar niet kunnen verdragen dat ik dat doe, ik snap niet wat er zo verkeerd is aan iemand proberen helpen maar van hen mag dat blijkbaar niet.
En ze halen alles uit de kast om me daar weg te krijgen, daar zijn geen moderators en dat is er aan te zien ook...
Veel mensen blijven daar uiteindelijk weg omdat ze daar gewoon weggepest worden.
Maar ik ben als onkruid, ik blijf welig tieren en ik laat me niet wegpesten, ik doe niks verkeerd en als het een ander irriteert dat ik uitgebreide epistels schrijf wel dan moeten ze die gewoon maar niet lezen hé.

De reden dat ik zo uitgebreid reageer is gewoon omdat ik zelf uit ondervinding weet hoe eenzaam iemand zich kan voelen en hoe erg het is als je met vanalles en nog wat bezigloopt maar je het tegen niemand kwijtkan, tot je ver ontploft gewoon
Ik weet hoe het is om verdriet te hebben om iets maar nergens met dat verdriet terecht te kunnen, ik weet hoe het is om pijn te hebben, fysiek en mentaal, maar er helemaal alleen voor te staan.
Mijn redding is mijn halve trouwboek geweest, hij heeft al twee keer effectief mijn leven gered en hij zorgt er ook voor dat ik niet wegzak in een diepe zwarte put van wanhoop (omwille van mijn ziek zijn)
Gelijk wat er is ik kan er mee bij hem terecht.
Hij is echt mijn lot uit de loterij, de zon in mijn leven.
Maar tot ik hem kende had ik geen geluk en had ik geen zon in mijn leven, tot dan had ik alleen duisternis en ellende.
En ik vind het erg dat andere mensen diezelfde geestelijke en/of fysieke pijn op hun eentje moeten doorstaan.
Als ik iemand nog maar vijf minuten kan doen beter voelen gewoon door even naar hen te luisteren of als ik iemand een lichtje in de duisternis kan aanbieden gewoon door hen te laten weten dat ik hun pijn en verdriet begrijp en dat ik meeleef met hen, waarom zou ik dat dan niet doen?
Als er indertijd dat iemand voor mij had gedaan dan had het een wereld van verschil gemaakt voor mij.
Ik probeer gewoon een heel klein verschil te maken voor iemand anders op mijn eigen manier, op een manier die ik aankan want fysiek kan ik niet veel meer en kan ik er niet zijn voor iemand.
En als er mensen dat maar irritant vinden nou dat is dan pech voor hen

Bekijk berichtNasa, op 25 december 2012 - 18:33, zei:

Als het mijn zus en ik alleen zijn, dan maken we er altijd iets fijns van op onze eigen manier. Maar dat verplicht nepgedoe altijd...

Nasa, doe dan volgend jaar gewoon iets met je zus bij jou op kot ...
En zeg nee tegen het nepgedoe
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#22 Geplaatst 25 december 2012 - 21:42

nù moet iedereen vrolijk zijn èn in feeststemming omdat de kalender het zo zegt :gek:
Belachelijk eigenlijk....

Goed gezegd lathyrus :louche:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 25 december 2012 - 22:00

mag ik even wat tegengas geven?

het hoeft niet altijd 'nep' en 'opgeklopt' te zijn, toch?

voor veel families is Kerst gewoon een aanleiding om samen te komen... en ja, dat is omdat er 25 december op de kalender staat, maar dat is nu eenmaal traditie... daar is toch niks mis mee?

en als je dat niet wilt doen, dan doe je dat gewoon niet, niemand verplicht je toch?

wij vieren kerst in de familie, ik vind dat echt gezellig, maar kadootjes worden er niet gekocht...
waarom zou ik me daar dan door 'de media' verplicht toe voelen?

laat ieder gewoon zijn ding doen: vieren of niet vieren, cadeau's of geen cadeau's, wat dan ook.

als je er zelf geen zin in hebt, dan is dat geen probleem, maar daarom is wie het wel doet, toch niet belachelijk?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#24 Geplaatst 25 december 2012 - 22:05

Bekijk berichtAlicia, op 25 december 2012 - 22:00, zei:

mag ik even wat tegengas geven?

het hoeft niet altijd 'nep' en 'opgeklopt' te zijn, toch?

voor veel families is Kerst gewoon een aanleiding om samen te komen... en ja, dat is omdat er 25 december op de kalender staat, maar dat is nu eenmaal traditie... daar is toch niks mis mee?

en als je dat niet wilt doen, dan doe je dat gewoon niet, niemand verplicht je toch?

wij vieren kerst in de familie, ik vind dat echt gezellig, maar kadootjes worden er niet gekocht...
waarom zou ik me daar dan door 'de media' verplicht toe voelen?

laat ieder gewoon zijn ding doen: vieren of niet vieren, cadeau's of geen cadeau's, wat dan ook.

als je er zelf geen zin in hebt, dan is dat geen probleem, maar daarom is wie het wel doet, toch niet belachelijk?

nee hoor, ik vind het niet belachelijk als je kan genieten van kerst met je familie.
Ik heb dit topic gewoon geopend voor mensen die niets of niemand hebben en bij niemand terecht kunnen, mensen die zich heel eenzaam voelen en die zich slecht in hun vel voelen en die zich nog wat slechter voelen omdat de media oa hen bepaalde dingen oplegt waar ze aan horen te voldoen maar waar ze niet aan kunnen of willen voldoen .
Zie jij op tv of in de krant of in magazines veel gepraat worden over mensen die eenzaam en alleen zijn misschien?
Ik niet, ik zie vooral overladen feestdissen en kamers die volzitten met een hoop lachende mensen die het ene na het andere cadeautje uitdelen en die lachen en die vrolijk zijn
De mensen die eenzaam thuis zitten en die niemand hebben denken dat ze aan dat beeld moeten voldoen en voelen zich slecht omdat ze er niet aan kunnen voldoen.
En daar geef ik nu tegengas aan
Misschien voel jij je niet verplicht door alles wat zich rond je afspeelt om te voldoen aan dat bepaald beeld dat opgehangen wordt over de feestdagen maar er zijn meer dan genoeg mensen die zich wel verplicht voelen en ook miserabel omdat het hen niet lukt

Bewerkt door lathyrus, 25 december 2012 - 22:06.

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 25 december 2012 - 22:18

sja, ik ben daar nogal ongevoelig aan, aan wat er in de media wordt gezegd of geschreven ;)
dus ik heb daar eigenlijk geen probleem mee, ik zou me nooit slecht voelen omdat ik ergens 'niet aan zou voldoen'.

het is nu wel zo, dat dit 'familiefeesten' zijn, en dat voor wie zich een beetje eenzaam voelt, dat wel pijnlijk kan zijn, ik begrijp dat wel.

Bewerkt door Alicia, 25 december 2012 - 22:18.

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#26 Geplaatst 26 december 2012 - 21:08

:neen: Neen, ik bedoel niet dat het Kerstgebeuren belachelijk is maar de 'rush' daaromtrent wel.
Het is precies van moèten of je hoort er niet bij.

En er zijn inderdaad heel veel mensen die zich alleen voelen door allerlei omstandigheden.
En ook mensen die geen familie meer hebben...

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 27 december 2012 - 14:43

Ik vind het vooral belachelijk dat de prijzen van cadeau's zo wordt opgedreven.
Vroeger kregen we een paar sokken en een kleurboek voor onze kerst (als we echt heel braaf waren geweest)
En nu krijgen ze een nieuwe gsm, ipad, laptop, gameconsole, ....
Ik heb ergens gelezen dat het gemiddelde bedrag 250€ is (ik weet nu wel niet of dat voor iedereen samen is of per kind, ik hoop het eerste!)

Geef de kinderen van nu maar eens een paar sokken en een kleurboek en ze gaan klagen dat ze verwaarloosd worden ...

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#28 Geplaatst 28 december 2012 - 11:49

steffie, dat is helemaal waar.
Bij mij in de familie zijn t dan echter niet de kinderen die klagen maar de ouders, bij mijn zuster is dat toch zo.
Die belde me iedere keer ik en halve trouwboek gegeven hadden dat we niet genoeg gegeven hadden en we meer moesten geven.
Je moet maar durven.
En we gaven heus wel genoeg hoor, maar ze vond dat de kinderen naar de winkel moesten kunnen gaan en daar moesten kunnen uitkiezen gelijk wat ze wilden ipv met een budget te moeten werken
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 28 december 2012 - 12:04

amai dat is echt straf :o
Je moet content zijn dat je uberhaupt iets krijgt ...
En niet iedereen kan dure kerstcadeau's geven.
Er dan nog over klagen dat ze te weinig krijgen, je moet maar durven!
Maar hetzelfde hier met mijn ouders, het is ook nooit goed wat ik koop voor hun.

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#30 Geplaatst 28 december 2012 - 12:17

Bekijk berichtSteffie_G, op 28 december 2012 - 12:04, zei:

amai dat is echt straf :o
Je moet content zijn dat je uberhaupt iets krijgt ...
En niet iedereen kan dure kerstcadeau's geven.
Er dan nog over klagen dat ze te weinig krijgen, je moet maar durven!
Maar hetzelfde hier met mijn ouders, het is ook nooit goed wat ik koop voor hun.

t is niet dat we weinig gaven hoor, mijn zuster is gewoon nooit content, die wilt dat we per kind cadeau s geven van vijftienduizend frank en meer, daar heeft ze me ook eens voor gebeld trouwens, ze zei dat één van de kinderen een bepaald cadeau wou en dat kostte dus zoveel en vervolgens wist ze me te vertellen dat de andere twee dan toch iets van dezelfde waarde moesten krijgen.
En mijn zuster geeft dus nooit niks aan ons, dat vind ik dan nog wat straffer dat ze dan nog eisen gaat stellen.
Ik werd dus echt iedere keer nadat we gegeven hadden opgebeld met de mededeling dat het niet genoeg was.
En dat kwam me t strot uit.
Dus heb ik gezegd dat ipv met verjaardag en nieuwjaar wat te geven ze één van die gelegenheden moest uitkiezen en dan kregen ze t geld van beide gelegenheden samen, dan hadden ze een groter bedrag :ha , dat was natuurlijk niet wat ze in gedachten had maar ik vind het gewoon een heel onbeschoft mens, wij zijn niet verplicht om te geven en tasten wel degelijk diep in onze zak en dan is t nog niet goed genoeg voor madam...
Ik ben trouwens van plan om er gewoon helemaal mee te stoppen, we zien de kinderen toch nooit en mijn zuster ook niet.
Terwijl de oudste ondertussen toch al twintig is en auto kan rijden.
Waarom zouden we dan blijven geven, als t toch nooit genoeg is en als we hen toch nooit zien omdat ze zich de moeite niet kunnen getroosten om eens langs te komen.
Ik ben dat echt zat.
Geplaatste afbeelding