Spring naar inhoud

- - - - -

voor wie alleen of eenzaam is met de feestdagen

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 28 december 2012 - 12:23

Dat is echt te grof voor woorden.
Dat is gewoon je eigen zus uitmelken!
Rotverwend noem ik dat...
400€ per kind vragen wie kan dat nu??
En dan zelf nog niets geven, sorry maar dat is echt zoooo onbeschoft.
Groot gelijk dat je er volledig mee zou stoppen.
Je bent gewoon geldschieter, meer niet.
En het is nu niet dat jullie beiden een super betaalde job hebben (want dacht dat jij al een hele tijd thuis zat wegens werkonbekwaam?)
En zoiets als een geldboom bestaat niet.

Wat een pretentie seg! En dat van je eigen zus!

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#32 Geplaatst 28 december 2012 - 12:47

Ik werk niet meer sedert 2001, ik ben invalide, mijn inkomen zit onder de armoedegrens, dat is dus gene vetpot.
Indertijd toen ik nog werkte had ik een minimuminkomen maar ik ontzegde mezelf dan vanalles om toch maar bij alle gelegenheden te kunnen geven aan de kinderen.
Toen ik uiteindelijk scheidde van mijn toenmalige man en ik alleen viel en op invaliditeit heb ik mijn zuster gebeld om te zeggen dat ik dat echt niet meer kon, bij alle gelegenheden geven, dat ik het ging beperken tot verjaardagen en nieuwjaar.
Ik kon echt niet meer nog geven.
En ik moest me daarvoor zelf al zeer doen.
Toen ik mijn huidige halve trouwboek leerde kennen kreeg ik dus een telefoon van mijn zus met de mededeling dat ik nu toch wel terug bij alle gelegenheden kon geven aangezien halve trouwboek toch werkte en een inkomen had en wij hebben toch geen kinderen dus wij hebben niks nodig...(ze vindt dat mensen zonder kinderen financieel mensen met kinderen moeten steunen want mensen zonder kinderen hebben zelf niks nodig en ze zijn zelf ook niks waard...en mensen met kinderen hebben het ocharme zwaar)
Ik zei dat het niet uitmaakte dat halve trouwboek werkte , dat we toch alleen maar met verjaardagen en nieuwjaar gingen geven.
Ik kreeg dus altijd steevast nadat we gegeven hadden telefoon dat het niet genoeg was.
Ik vind dat meer dan onbeschoft en om aan je zuster die op invaliditeit zit cadeau 's te vragen van 400 euro en zelfs nog meer dat vind ik er meer dan over.
Zeker als je dan zelf nog geen vijf euro uitgeeft en je zelf nooit niks geeft...
Ik ben inderdaad gewoon geldschieter en ik word gewoon uitgemolken.
En ik ben dat beu.
Toen ik haar trouwens deed kiezen tussen die twee gelegenheden, verjaardag en nieuwjaar, koos ze verjaardag om iets te krijgen dan.
Voordien kwamen ze ieder jaar met nieuwjaar langs, vanaf ze weten dat er met nieuwjaar niks meer van de kar valt komen ze gewoon niet meer.
Ik kreeg een paar jaar geleden op oudejaarsavond telefoon van haar met de mededeling dat ze niet konden komen want tja, hare man was zogezegd ziek, hij had het verschot en kon niet bougeren.
En ik mocht niet denken dat ze niet kwamen omdat ze niet kregen want dat was niet waar.
Maar zei ze dan ook, ik moest zelf ook niet langskomen want ze gingen een hele week toch niet thuiszijn, hare man die uitgeteld lag met t verschot zogezegd ging dus mee gaan schaatsen en nog vanalle dingen doen...maar een kwartier rijden tot bij ons ging natuurlijk niet.
Hoe belachelijk is dat nu niet alé...
Van een doorzichtig flauw excuus gesproken.
En sedertdien zijn ze dus nooit meer langsgeweest...
Ze verwachten dat wij de verjaardagen bezorgen en voor de rest zijn we niet interessant.
Ik word al boos terwijl ik het vertel.
Ik ben maar blijven geven met verjaardagen omwille van de kinderen, zij kunnen daar ook niet aan doen, maar ondertussen zijn ze toch oud genoeg dat ze kunnen komen als ze willen komen.
En ik ben van gedacht om te zeggen dat als ze iets willen krijgen dat ze er dan maar zelf moeten omkomen en anders is t niks meer.
Het steekt gewoon tegen
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 28 december 2012 - 12:55

Ja geen wonder dat het tegen steekt.
Als ik dat zo lees wordt ik zelf al kwaad!
Ik zou het ook zo regelen.
Als ze iets willen voor hun verjaardag, ... moeten ze zelf maar langskomen en moeten ze maar content zijn met hetgeen dat ze krijgen.
Kinderen moeten leren dat alles wat ze willen hun niet zomaar wordt voorgeschoteld.
Ik snap je zus haar redenering echt niet, mensen die kinderen hebben hebben daar toch zelf voor gekozen.
Niets te ocharme of te steunen...

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#34 Geplaatst 28 december 2012 - 14:49

ik kreeg onlangs telefoon van haar dat de oudste een auto zou moeten hebben en dat drie schoolgaande kinderen heel veel geld kosten en wij toch gemakkelijk zijn aangezien we geen kinderen hebben.
En aangezien we ook niet willen betalen voor mijn moeder (zelf hoeft ze daar trouwens ook niet voor te betalen, ik heb al heel wat jaren niks meer van contact met mijn moeder, mijn moeder heeft me serieus misbruikt in mijn kindertijd en jong volwassen leven en ik wil met dat mens niks meer te maken hebben maar ze heeft vorig jaar een beroerte gekregen en moest naar een bejaardenhuis en ze kwam niet toe met haar pensioen dus werd er eerst verwacht dat de kinderen zouden opleggen maar ik wil gene frank betalen voor iemand die mij misbruikt heeft en ik voldoe dus aan zeker zes van de uitzonderingsregels die er zijn opdat een kind niet verantwoordelijk zou gehouden worden voor een ouder) en mijn zuster mijn moeder hare was doet zouden wij nu moeten bijleggen in een auto voor die kleine...
Ze heeft zogezegd een auto nodig omdat ze van Zele naar Aalst moet gaan voor stage te doen.
Anders zou ze volgens mijn zuster op kot moeten gaan omdat dat te lang rijden is, hoe belachelijk is dat nu alé, dat dat te lang rijden is.
In ieder geval, ze was van alles aan t verzinnen omdat ik toch maar zou zeggen dat halve trouwboek en ik wel zouden betalen voor die auto.
Ik vraag me dan af of het mens soms zot is geworden of wat...
Toen ik zei dat de kleine best hier mocht komen slapen en eten (aalst is dichter bij mij thuis dan bij hen thuis) toen was t natuurlijk niet nodig, ah nee, ze willen gewoon geld krijgen.
Ik snap dat echt niet dat ze dat nog maar durft te vragen en dat ze dan echt denkt dat ze daar recht op heeft.
Maar soit, ik ben off topic aan t gaan, sorry daarvoor, ik zat me even kwaad te maken...
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 28 december 2012 - 14:53

:o
Amai Nadine, die durven!

Dat kind moet maar gewoon de bus nemen zoals ieder van ons :p  Groot gelijk dat je niet betaalt voor die kinderen en je moeder. Is toch erg dat kinderen onderhoudsplichtig blijven, zeker als de relatie slecht is en er sprake was van mishandeling (emotionele mishandeling is ook mishandeling). Heeft ze je zus dan beter behandeld? Of beseft die niet dat je moeder zo is, gaat ze dezelfde weg op?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#36 Geplaatst 28 december 2012 - 16:14

Bekijk berichtNasa, op 28 december 2012 - 14:53, zei:

:o
Amai Nadine, die durven!

Dat kind moet maar gewoon de bus nemen zoals ieder van ons :p  Groot gelijk dat je niet betaalt voor die kinderen en je moeder. Is toch erg dat kinderen onderhoudsplichtig blijven, zeker als de relatie slecht is en er sprake was van mishandeling (emotionele mishandeling is ook mishandeling). Heeft ze je zus dan beter behandeld? Of beseft die niet dat je moeder zo is, gaat ze dezelfde weg op?

Er is een wet die zegt dat kinder onderhoudsplichtig zijn aan ouders en omgekeerd dus ook maar er zijn uitzonderingsregels waar rekening wordt mee gehouden waardoor die onderhoudsplicht vervalt, ik weet ze niet meer zo direct vanbuiten maar oa dus als je al jaren geen contact meer hebt met een ouder, dat is ene reden, als je een heel slechte relatie er mee hebt is er nog eentje, als je zelf behoeftig bent (dat je dus zelf serieus ziek bent en je inkomen ook gene vetpot is) en er waren er nog zo een paar, een stuk of acht geloof ik en ik voldeed zeker aan vijf of zes, k ben t vergeten want t is nu ondertussen toch al een tijd geleden dat ik mij daar moest mee bezighouden.
De advocaat van het ocmw hier zei zelf dat het een echte schande was dat het ze kinderen die misbruikt zijn door een ouder nog willen laten opdraaien voor die ouder en dat het in de meeste gemeentes en steden zo is dat die wetgeving van onderhoudsplichtig zijn niet meer wordt gebruikt en ze sowieso niet meer aan de kinderen hun oren gaan trekken voor geld, ook al hebben die goeie verstandhouding met hun ouders, dan worden er bepaalde premies aangevraagd zodat die bepaalde bejaarde zijn of haar verblijf toch kan worden betaald worden in een bejaardenhuis, dat is zo in mijn dorp/gemeente en omliggende gemeentes/dorpen waar die advocaat zelf werkt.
Maar in Zele gaan ze dus wel eerst naar de kinderen.

In ieder geval , mijn moeder zit nu ergens anders in een andere stad in een bejaardentehuis en blijkbaar zijn er daar toch bepaalde premies aangevraagd en niemand moet opleggen voor haar, ook mijn zuster niet.
Maar zuster gaat ene keer in de week voor een kwartier naar mijn moeder om die was omdat er haar werd gezegd dat dat toch verwacht werd van haar dat ze dat zou doen en mijn zuster vind het heel belangrijk wat andere mensen zeggen over haar, schone schijn is alles, dus doet ze die was tegen haar zin (dat heb ik al genoeg mogen horen in geen schone bewoordingen) en ze wil er zich vanafmaken maar dat kan niet zonder extra kosten te maken en extra kosten wil ze ook niet.
Mijn zuster beheert dus het geld van mijn moeder en ze doet dingen die wettelijk gezien niet mogen (geld van moeder haar spaarrekening versluizen naar een andere rekening, volgens haar om rekeningen van moeder te betalen maar ik krijg niks te zien dus ik weet het niet en ik wil het me ook niet aantrekken eerlijk gezegd)
Ze hebben daar heel dat huis leeggehaald en alles is verdwenen en ze hebben er zogezegd geen frank voor gekregen, verhaaltjes waar ik me vragen bij stel maar zolang ze mij met rust laten is t mij al goed, ik heb al genoeg nachtmerries gehad van dat mens (van moeder dus) en ik wil er niet nog wat meer, ik wil daar gewoon geen contact mee, nooit meer, dat mens heeft me teveel aangedaan.
Mijn zuster doet wat ze volgens haar niet kan laten om toch gene klap achter haar gat te krijgen.
Plus dat ze nu niet kan zeggen dat ze het zich niet meer wil aantrekken, toen de brandweer en politie bij mijn moeder binnenvielen (het was een buur opgevallen dat ze haar vuilbak niet binnenhaalde en de rolluiken beneden bleven) en haar daar vonden (ze zou daar twaalf uur gelegen hebben na haar beroerte) hebben ze dus onmiddellijk gezocht naar het dichtstbijzijnde familielid en dat was mijn zuster.
Mijn zuster was natuurlijk van slag, hoe zou je zelf zijn, ze is toch naar t kliniek gereden en daar heeft men op haar ingepraat om bepaalde papieren te tekenen (ze had getekend dat ze de operatiekosten oa ging betalen, ) terwijl ze op dat moment niet echt doorhad wat ze tekende (mijn moeder kwam er naar t schijnt echt wel wreed voor uiterlijk, ze was op haar gezicht gevallen en had serieuze bloeduitstortingen en zwellingen daar) en ze gewoon in shock was, ook al heeft iemand je heel wat misdaan, als je zoiets ziet ben je toch van slag hé en ze ging er wel van uit dat mijn moeder genoeg geld ging hebben om dat dan later zelf te betalen, toen bleek dat dat niet t geval was kon ze zichzelf wel op het hoofd slaan natuurlijk dat ze getekend had.
Achteraf  bleven ze haar natuurlijk aanspreken als er iets was en ze kon niet meer zeggen dat ze het zich niet wou aantrekken.
Ze wou er voornamelijk voor zorgen dat ze die operatiekosten toch niet zou moeten betalen en dat kon alleen maar als er geen andere persoon als bewindvoerder werd aangesteld en als ze zelf controle hield over de geldzaken van mijn moeder.
En aangezien ze de geldzaken van mijn moeder wil beheren en controleren en ze wil zo weinig mogelijk geld uitgeven om er toch maar voor te zorgen dat die operatiekosten door mijn moeder zelf worden betaald (mijn moeder kreeg blijkbaar anti depressiva en ik kreeg dus onlangs aan de telefoon te horen van mijn zuster dat ze eens gaat praten met de dokter en gaat vragen om die achterwege te laten omdat ze te duur zijn volgens haar, dat vind ik toch wel heel erg) kan ze nu ook niet zeggen dat ze die was niet wil doen hé en moet ze wel ene keer op de week naar daar rijden...
Maar dat staat haar geen vuil aan dat ze dat moet doen dus probeert ze mij schuldgevoelens aan te praten en probeert ze mij zover te krijgen dat ik dan op een andere manier over de brug kom financieel.
Ze vind dat als ik dan niet wil ophoesten voor moeder dat ik dan maar moet ophoesten voor haarzelf en haar kinderen.
Ik wil echt absoluut geen contact met mijn moeder, echt niet, maar ik moet zeggen dat ik het wel erg vind voor haar dat ze die beroerte heeft gehad, dat ze daar twaalf uur hulpeloos heeft gelegen, dat wens je niemand toe.
En dat ze nu afhankelijk is van mijn zuster die toch echt ook geen spuk met haar inzit is ook niet iets dat in moeder haar voordeel werkt.
Mijn zuster zit met een goeie reden geen spuk in met mijn moeder maar ipv haar bv dan haar nodige medicatie te ontzeggen zou ze dan gewoon iemand anders bewindvoerder moeten laten worden en die het dan maar moeten laten afhandelen allemaal.
(Terwijl het mens mij heel wat heeft aangedaan zou ik haar toch nooit nodige medicatie ontzeggen.)
Maar haar voornaamste schrik is dus dat zij wel zou moeten ophoesten financieel (zij voldeed niet aan die uitzonderingsregels, zij kwam wel nog bij moeder zolang moeder geld afspitte)en dat mensen achter haar gat gaan beginnen praten en daarom wil ze nu een vinger in de pap houden...
Ze doet het niet om goed te doen voor moeder, ze doet het om goed te doen voor zichzelf en ervoor te zorgen dat zij niet moet ophoesten, t is niet om humanistische redenen hoor dat ze naar daar gaat...
Maar ze vindt dus dat omdat zij dat doet dat halve trouwboek en ik dan maar op een andere manier moeten ophoesten, ze vond vroeger al dat ik moest bijdragen in haar financiën en nu is ze daar blijkbaar nog meer van overtuigd.

Er zijn een paar mensen die vinden dat ik toch maar naar mijn moeder zou moeten gaan.
Dat ik maar de spons moet vegen over alles wat gebeurd is.
Terwijl ik haar wel vergeven heb ondertussen voor wat ze gedaan heeft wil ik niks meer met haar te maken hebben.
Want ik weet dat van t moment dat ik mijn gezicht laat zien dat het allemaal opnieuw begint ,ze is nog niks veranderd, ondanks wat ze heeft meegemaakt.
En ik laat mezelf niet meer kapotmaken zoals vroeger, ik ben jaren naar een psycholoog moeten gaan om de schade te herstellen die zij aangericht heeft en ik ben niet meer bereid om mijn leven nog ne keer om zeep te laten helpen door iemand die zelf geen greintje medeleven heeft met een ander.
Het medeleven dat ik voel voor haar probeer ik gewoon de mond te snoeren voor mijn eigen bestwil.
Het wil niet zeggen dat omdat je iemand vergeven hebt dat je die nog moet toelaten in je leven zei mijn psycholoog.
En ik wil ze niet meer toelaten tot mijn leven.

Mijn zuster vertoont jammer genoeg grote gelijkenissen met mijn moeder.
Ik heb dingen in dat huishouden zien gebeuren die vroeger bij ons thuis ook gebeurden.
Ik heb mijn best gedaan om in te praten op mijn zuster, om haar te laten inzien dat zij hetzelfde deed bij haar kinderen dan wat haar aangedaan was en ik deed mijn best om er voor de kinderen te zijn.
Maar dat werd allemaal vakkundig ingeperkt en ik werd de mond gesnoerd.
Ik kreeg te horen dat als ik commentaar had en er mij iets niet aanstond dat ik dan het gat van de deur wist zijn.
Er werd ook voor gezorgd dat ik nooit alleen was met de kinderen.
De kinderen mochten/mogen ook niet naar mij bellen of mailen (alles wordt gecontroleerd door mijn zuster, als ik bel naar de oudste bv dan moet ze wachten tot ze thuis is om terug te bellen, ze mag niet opnemen of terugbellen als mijn zuster er niet bij staat) en als de oudste toch eens via pc toenadering zoekt dan staat mijn zuster achter haar rug mee te lezen en haar te vertellen wat ze mag en kan zeggen.
Mijn zuster doet zelfs soms alsof ze de oudste is en zoekt dan contact via messenger met mij , gewoon om te kijken wat ik zou zeggen of doen, dan valt ze door de mand omdat ze op een heel andere manier praat/zinnen opbouwt dan de kleine of omdat ze haar plots iets laat ontvallen wat de kleine nooit zou doen.
Je ondervindt ook als je dan toch eens praat met die gasten dat er hen vanalles wordt wijsgemaakt over ons en geen goeie dingen, dat is ook zo typisch, dat gebeurde bij ons thuis vroeger ook, dat was met de bedoeling dat je nooit iemand genoeg zou vertrouwen om je te laten ontvallen wat er thuis gebeurde en dat je moeder nooit zou verraden...
En om loyaliteit aan moeder op te bouwen, want zij was de beste in alles, alle andere mensen waren slecht...
Ik vind dat eerlijk gezegd nogal ziekelijk allemaal maar ik weet gewoon niet meer wat ik er kan aan doen.
Ik heb nog overwogen om de kinderbescherming te contacteren, maar ik weet uit eigen ervaring dat je als kind heel loyaal bent aan je ouders en ook al wordt je behandeld op een manier die niet hoort dat ga je nooit maar dan ook nooit tegen een buitenstaander zeggen want je weet wat er je te wachten staat als je het toch doet plus je voelt je heel heel schuldig als je je toch iets laat ontvallen, je voelt je dan een verrader, dat is de macht die een misbruiker heeft over zijn slachtoffer...
Ik vroeg me ook af of ik niet gewoon momentopnames zag en ik gewoon op slechte momenten daar zat, dat ze misschien op andere momenten toch heel anders was tegen de kinderen.
En stel dat ik een gezin uiteen zou rukken als dat niet nodig was, stel dat de kinderen zouden geplaatst worden en niet bij mekaar mochten blijven en zij me dat achteraf heel kwalijk zouden genomen hebben en ze zouden gezegd hebben later dat ik verkeerd was geweest door in te grijpen...
Ik zou vroeger dankbaar geweest zijn als iemand me uit dat gezin had weggehaald en ik ergens anders mocht opgroeien maar wat als ik mis was nu?
Uiteindelijk ben ik er gewoon weggebleven, omdat ik het niet meer aankon om er op te zitten kijken (ik zat daar gewoon iedere keer dat ik daar kwam te bleiten) en omdat ik niet meer wist wat ik moest doen.
Ik vraag me nog altijd af of ik toch naar de kinderbescherming had moeten bellen, ik weet het niet.
Ik weet het echt niet.
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 28 december 2012 - 16:28

Ik had al zo'n vermoeden dat je zus meer op je moeder leek. Weet je, sommige mensen zien het in, zoals jij. En er is héél véél moed voor nodig om te willen en kunnen zien en toe te geven dat het in je gezin niet gaat/ging zoals het hoort. Maar als je daarnaar kan kijken, hoe pijnlijk ook, dan weet je precies hoe het in elkaar zit en dan zal je afstand nemen en niet hetzelfde worden.
Anderen geraken zo ver niet. Eigenlijk blijven die in de invloed zitten van hun oorspronkelijke gezin, zodat ze niet eens beseffen dat het anders kan en anders hoort. Die loyaliteit heeft er inderdaad mee te maken. Onbewust gaan kinderen uit zo'n gezin dan met hun eigen kinderen op dezelfde manier om, of juist het volledige omgekeerde.

Jij kan niks doen voor die kinderen vrees ik. Die kennen ook niet anders en het kan zelfs zijn dat ze nu niet zien dat het anders hoort te zijn. Je kan mensen geen dingen laten inzien. Er worden ook nooit zomaar kinderen uit huis geplaatst. Hulpverlening zal eerder met het hele gezin werken om de relaties beter te maken. Ook bewustwording van het verleden en hoe dat het heden beïnvloedt. En gewoon betere manieren leren om met elkaar om te gaan. Maar pas als er iets echt misloopt zal in zo'n gezin hulpverlening komen. Bijvoorbeeld een van de kinderen doet het heel slecht op school, iemand uit het gezin krijgt psychische problemen, er voelt een kind zich ongelukkig en doet dingen zoals weglopen, probleemgedrag. Zolang er geen crisissen zijn zal alles doorgaan zoals het is, vrees ik... Want dan is er geen reden om iets te veranderen. Een crisis is vreselijk, maar de dingen worden er wel door in gang gezet.

Dit vertel ik vanuit mijn studie, maar zeker ook vanuit eigen ervaring...

Misschien moeten we maar verder PB'en? Want we zitten serieus off topic en 't wordt misschien wat privé.
:)

Maar eerst: mijne berg afwas! Koken en eten. En met het zusje naar de cinema.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#38 Geplaatst 28 december 2012 - 16:31

ja we zijn inderdaad serieus off topic aan t gaan nu, nogmaals sorry daarvoor, het kwam er een beetje uit als een stortvloed...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#39 Geplaatst 29 december 2012 - 12:58

Nog even naar boven halen want er komen nog een paar moeilijke dagen aan.
Negeer gewoon mijn laatste posts aub, ik wou gewoon eerlijk antwoord geven op vragen die me gesteld werden maar ik vind eigenlijk dat het nogal afleidt van de bedoeling van den topic.
Mijn excuses daarvoor nogmaals.
Als er mensen zijn die gewoon eens willen ventileren ivm die dagen doe dat dan aub
Dat was de bedoeling van den topic (dat en een hart onder de riem proberen steken van mensen die zich tijdens de feestdagen toch eenzaam voelen en/of alleen zijn)
Laat je aub niet afleiden of afschrikken door mijn laatste posts waarin ik een paar dingen ventileer.
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 29 december 2012 - 16:24

Awel, zal ik beginnen :p

Ik zit nu op kot alleen. Is toch een klein beetje eenzaam. Maar morgen ga ik naar de beste vriendin om daar oud op nieuw te vieren en de rest van de vakantie door te brengen. Kijk ik echt naar uit, voor de warmte en gezelligheid. En toch jammer dat ik die zo "ver" moet gaan zoeken. Maar ik kies dan maar zelf mijn mensen uit. En ik ben heel dankbaar dat ik erbij mag zijn en dat ik welkom ben.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#41 Geplaatst 30 december 2012 - 11:22

Het is inderdaad heel spijtig dat je thuis geen warmte en gezelligheid kan vinden maar ik ben wel heel blij voor je dat je toch een heel goeie vriendin hebt waar je van harte welkom bent en waar je het eind van het jaar kan afsluiten en een nieuw jaar kan beginnen
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 30 december 2012 - 20:10

Wat fijn dat je daar terecht mag Nasa, tis niet leuk om oud&nieuw op je eentje te vieren. Heel veel plezier de komende dagen!
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#43 Geplaatst 01 januari 2013 - 11:58

voor iedereen de beste wensen
Ik hoop dat 2013 een jaar wordt waarin je krijgt wat je verlangt.
En voor de mensen die helemaal alleen zijn of eenzaam zijn, ik hoop dat je in t nieuwe jaar toch iemand tegen t lijf loopt waarin je tijd en energie wil in investeren en die voor jou hetzelfde wil doen
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 01 januari 2013 - 12:04

Bekijk berichtThundernimf, op 25 december 2012 - 13:35, zei:

Dat er tijdens de feestdagen het meeste zelfmoorden worden gepleegd, klopt niet. Het is de periode erna. Kerstmis is wat je er zelf van maakt.
Al is dat zo, zoiets doe je niet op 1, 2, 3. Hier loop je al langer met bezig, die periode is vast gewoon een druppel te veel. Kheb het vorig jaar zelf ook meegemaakt iets na nieuwjaar. :(

Ik denk dat eenzaam zijn soms ook niet herkent word. Je kan prima je heel alleen en eenzaam voelen al heb je een ganse bende mensen rond je heen.