Spring naar inhoud

- - - - -

Een 2de kat in huis

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_vdbdave_*
Guest_vdbdave_*

#1 Geplaatst 25 december 2012 - 11:31

Hallo,

Ik heb een BKH poes van ongeveer 2 jaar oud. Het is een hele lieve rustige poes. In het begin was mijn vrouw altijd thuis maar nu gaat ze ook partime werken. Ik merk dat de kat als we thuis zijn echt om aandacht komt vrragen. Soms is ze zelfs gewoon echt lastig en maakt dingen kapot enkel voor aandacht die ze nogthans genoeg krijgt als we thuis zijn.

Nu overwegen we om een 2de BKH kitten in huis te nemen als "speelkameraadje". Is dit een goed idee?

De BKH die we nu hebben is zeer aanhankelijk, Ligt altijd bij ons op de zetel, volgt ons overal,...
Ik zou ook niet graag hebben dat ze van ons vervreemd.

Laatst was er een verloren kat hier binnegekomen voor een paar uur maar dat klikte niet echt.

Wat denken jullie?

Grtz,

Dave

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 25 december 2012 - 11:59

Een speelkameraad is altijd aan te raden.
Maar je moet ze ook de tijd geven om aan elkaar te wennen natuurlijk.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 december 2012 - 12:06

Als student was ik vaak thuis bij ons kitten, maar toen ik fulltime begon te werken merkten we dat Bruce het daar moeilijk mee had. We zijn voor een tweede kat gegaan en onze jongens liggen vaak bij elkaar en wassen elkaar enzo. Sindsdien is Bruce veel kalmer geworden, en braver vooral.

Het hoeft ook geen Brits Korthaar te zijn hé, je kan er eender welk beestje bij zetten. Wij kunnen het in elk geval aanraden. Als jullie beslissen om ervoor te gaan, zoek dan ook eens hier op het forum naar hoe je katten het beste introduceert.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 25 december 2012 - 18:12

Tja dat weet je natuurlijk nooit als je het niet probeert. Sommige katten zijn graag alleen en vragen iets meer aandacht als je thuis zijt.
Mijn nicht hare Fold heeft een tijdje voor ze verhuisde naar het appartement bij mijn zus gewoond en die sproeide alles vol uit jaloezie op de andere katten. Nu ze op een appartement wonen en hij enige kat is, is die super content en zei gaat nog naar de hoge school en hare vent gaat werken. Dus zit door de dag ook alleen. Daar mag absoluut geen kat bijgezet worden. Maar dit weet je pas als je het probeert.
Sommige andere katten hebben graag een speelmaatje, maar je moet het tijd geven zodat ze wennen aan mekaar. Een kitten aanvaarden ze al sneller.

Guest_vdbdave_*
Guest_vdbdave_*

#5 Geplaatst 26 december 2012 - 16:48

De katten zitten dus nu samen in de living. Elks aan één kant en houden elkaar goed in het oog maar ontwijken elkaar en doen niets naar elkaar. Af en toe een beetje geblaas als er één wat dicht komt, maar voor de rest is alles in orde. :-)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 december 2012 - 16:58

Bekijk berichtvdbdave, op 26 december 2012 - 16:48, zei:

De katten zitten dus nu samen in de living. Elks aan één kant en houden elkaar goed in het oog maar ontwijken elkaar en doen niets naar elkaar. Af en toe een beetje geblaas als er één wat dicht komt, maar voor de rest is alles in orde. :-)

Hebben jullie intussen een 2de katje in huis genomen ?? Of is het dat "verloren poezeke" waar je nu over spreekt.... :catscratchhead :catnoknow

Het is heel normaal dat het niet direct de beste vriendjes zijn...maar zoals jij het omschrijft ziet het er toch goed uit ....!! Veel succes verder :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

Guest_vdbdave_*
Guest_vdbdave_*

#7 Geplaatst 26 december 2012 - 17:36

Bekijk berichtMauro, op 26 december 2012 - 16:58, zei:

Hebben jullie intussen een 2de katje in huis genomen ?? Of is het dat "verloren poezeke" waar je nu over spreekt.... :catscratchhead :catnoknow

Het is heel normaal dat het niet direct de beste vriendjes zijn...maar zoals jij het omschrijft ziet het er toch goed uit ....!! Veel succes verder :duim: :duim: :duim:

We hebben een tweede BKH gekocht deze morgend

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 december 2012 - 17:42

Zorg er vooral voor dat ze niet gaan vechten.
En zorgt voor een positieve associatie, geef ze snoepjes (behalve als ze naar elkaar blazen want anders ga je dat gedrag "belonen") en ga wat met een hengel zwaaien of zo, misschien kan je in het midden tussen de poezelkes wat aktief zitten spelen.
Een groot mirakel moet je op dag één niet verwachten maar je kan ze wel naar elkaar toe laten groeien.
Veel succes!

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 december 2012 - 17:44

Toen ons tweede katje erbij kwam lagen ze tegen de zondag al samen te slapen..
Ze is de woensdag bij ons gekomen.. :)

Guest_vdbdave_*
Guest_vdbdave_*

#10 Geplaatst 29 december 2012 - 11:36

Het gaat dus "redeljk" goed. Ze proberen nu samen te spelen en lopen heel de dag achter elkaar aan. Het geblaas en gegrom is ook al gedaan.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 29 december 2012 - 11:56

Dat klinkt goed, ze zullen vast wel goeie vriendjes gaan worden :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 29 december 2012 - 16:31

:duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag