Spring naar inhoud

- - - - -

Oneens met schoonzoon.

1 ragdoll en niet meer

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 26 december 2012 - 17:39

Mijn schoonzoon en mijn dochter willen in de toekomst een ragdoll,ze vinden hier Gizmo het einde.Ik zou daar geen bezwaar tegen hebben maar dat diertje gaat elke dag alleen moeten zitten want ze gaan beiden ganse dagen werken.Dus zei ik tegen hun ik zou er dan 2 nemen want anders gaat dat poesje echt ongelukkig worden.Waarop mijn schoonzoon zegt oh das dikke zever. Mijn antwoord echt niet ge gaat bij een goede fokker er geen krijgen als die weten dat het poesje alleen gaat zitten :onzeker: Hij :pff dan duwt ge die gewoon wat meer geld in de handen die zullen vlug zijn er 1tje aan mij te verkopen :help: Ik probeer de vrede hier te bewaren maar hij maakt me zo kwaad ik kan dat bijna niet meer wegsteken :zweep:  Ook judast hij Gizmo &Baloe voortdurend ,ze lijken nu precies niet veel daar onder te leiden maar toch heb ik het niet graag :(  Onze schatten zijn altijd direct weg bij hem :x maar het is echt wel zielig als ze zo lief liggen te rusten dat hij ze constant als hij binnen komt moet judassen :( Wat ziet mijn dochter toch in deze sorry (eikel) pff.
Of ben ik verkeerd? Mijn dochter ziet nog thans heel graag ons poesjes maar die klapt altijd met hem mee .
Tja  ik hoop dus dat niemand hem een ragdoll verkoopt of ook geen ander poesje.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 december 2012 - 18:11

als hij zo denkt zal hij bij een fokker van een kale kermis terug komen!
Spijtig genoeg denk ik dat hij dan bij een broodfokker terrecht zal komen.
Dus probeer er zoveel mogelijk de hand in te houden waar ze hun katje gaan halen en hopelijk 2!
Misschien kun je eens met je dochter alleen praten over de situatie? Zonder invloed van hem

Time spent with cats is never wasted

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 26 december 2012 - 18:20

Ik hoop ook dat hij geen krijgt :onzeker:

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 december 2012 - 21:45

Als het beestje een ganse dag alleen zit,zal dit vlug ongelukkig zijn.Waarom neem die er geen 2 bij eventueel een gewone htk.
En het is geen zever dat een kat zich niet zal vervelen.Mijn oudste poes(9j) viel van 4 poezen ineens heel alleen.Dat beestje was ongelukkig,lag er maar bij en deed niets anders dan slapen.We dachten ook hij komt oud.Maar toen we 2 nieuwe poesjes er bij kwamen veranderde onze poes in twee dagen tijd in weer een speelse en actieve kat.We zeggen hier dikwijls hij zit in zijn tweede jeugd.

Ja bij een broodfokker zal hij er wel een kunnen kopen wat bij hun telt alleen de euro's.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 december 2012 - 00:59

Je kan alleen maar tips meegeven he...
Hoe rot en oneerlijk het ook is, je kan geen keuzes maken voor hen...
En weet je wat? Als dat katje een maand alleen zit, zullen ze zelf ook wel zien hoe ongelukkig het arme beestje is en dan kan jij *verrassing* afkomen met een tweede schat van een katje ;)

All you need is love...and a cat! :love3:

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 27 december 2012 - 08:07

Een kat alleen nemen is eigenlijk niet goed! Een neef en zijn vriendin hadden een kitten gevonden en in huis genomen. Maar het beestje voelde haar dus inderdaad eenzaam, hing in de gordijnen te bengelen, deed dingen stuk. En na 14 dagen zijn ze naar het asiel gegaan in Sint-Truiden en hebben er daar eentje genomen. En Trixie is helemaal veranderd, ze speelt nog wel en rent rond met Tuur de asielkat! En ze maakt ook niks meer met opzet stuk! Dus weer een goed voorbeeld dat een kat alleen nemen geen goed idee is!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

moranya
moranya
  • 131 berichten

#7 Geplaatst 27 december 2012 - 08:31

Wij hadden ook een kat gevonden en alleen bij ons gehouden. Sinds 2 weken heeft hij een vriendje erbij en ze zijn echt constant samen. Ik weet nog dat hij voor we haar hadden hij eigelijk gewoon de hele avond lag te slapen en nu speelt hij de hele avond met haar. trappen op en af lopen, echt het hele huis door lopen ze achter elkaar( zijn 7 maand dus wel nog tamelijk speels). Er zit gewoon veel meer leven in. Hij wil ook niet meer buiten enzo :dancer: . Dus alleen maar voordelen. Ik moet natuurlijk wel meer stofzuigen nu met die 2, ze veroorzaken wel wat stof met hun 2. Maar dat neem ik er graag bij O:)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 27 december 2012 - 08:46

wat is judassen? plagen?

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 27 december 2012 - 09:43

Bekijk berichtJessie_A&A, op 27 december 2012 - 08:46, zei:

wat is judassen? plagen?

Dat vraag ik me ook af :oops:

Hopelijk kan een goede fokker hen dan overtuigen van het belang om er twee te nemen! Ik ben het ook niet altijd eens met sommige vrienden hoe ze hun katten houden en ik vind dat mijn zus haar katten te weinig eten geeft, maar veel kan je daar niet aan doen hé.

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 27 december 2012 - 09:46

Bekijk berichtJessie_A&A, op 27 december 2012 - 08:46, zei:

wat is judassen? plagen?

Ja plagen, judas is de zondebok ;)

Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 december 2012 - 09:51

Ja judassen is plagen maar hij doet echt lastig dan .Bv alle 4 tegelijk zijn pootjes tegen houden,echt ruw doen met onze poesjes.Echt niet leuk om te zien:(

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 27 december 2012 - 10:04

Bekijk berichtcitroengeel, op 26 december 2012 - 21:45, zei:

Als het beestje een ganse dag alleen zit,zal dit vlug ongelukkig zijn.Waarom neem die er geen 2 bij eventueel een gewone htk.
En het is geen zever dat een kat zich niet zal vervelen.Mijn oudste poes(9j) viel van 4 poezen ineens heel alleen.Dat beestje was ongelukkig,lag er maar bij en deed niets anders dan slapen.We dachten ook hij komt oud.Maar toen we 2 nieuwe poesjes er bij kwamen veranderde onze poes in twee dagen tijd in weer een speelse en actieve kat.We zeggen hier dikwijls hij zit in zijn tweede jeugd.

Ja bij een broodfokker zal hij er wel een kunnen kopen wat bij hun telt alleen de euro's.

dit kan je niet vergelijken een poes die nooit alleen heeft gezeten zal er idd onder lijden dit hebben we gemerkt aan de onze ook als de hond wegvalt... maar een kat die steeds alleen is geweest merkt daar niks van die is dat gewoon en als de mensen een hele dag van huis zijn slapen die meestal toch en worden pas wakker als hun volk thuiskomt... de kat van mijn dochter is alleen en lijd daar geen sikkepit onder... ht is wel zo als ze met twee zijn dat ze lkaar el op één of andere manier bezig houden...maar een noodzaak om met twee te zijn Nee da is het niet.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 27 december 2012 - 10:11

Bekijk berichtCVR, op 27 december 2012 - 09:51, zei:

Ja judassen is plagen maar hij doet echt lastig dan .Bv alle 4 tegelijk zijn pootjes tegen houden,echt ruw doen met onze poesjes.Echt niet leuk om te zien:(

wat een vervelende kerel zeg :evil:

weet je, het is niet alleen de katjes die hij plaagt, maar hij pest jou daar ook mee.
't is volgens mij een beetje machtsvertoon tegenover de katten maar óók tegen jou, want uiteindelijk zijn het jouw katten, het is jouw huis en toch doet hij er zijn zin mee.

ik begrijp dat je de vrede wilt bewaren, maar dat mag toch niet betekenen dat je over je heen moet laten lopen!

zeg het hem eens heel duidelijk dat je wilt dat hij de katten met rust laat, herhaal het nog eens als het moet, en als hij het dan nog doet zou ik hem vragen van weg te gaan.
zeg hem dat hij welkom is, maar niet als hij dat blijft doen terwijl jij heel duidelijk hebt gezegd dat je dat niet wilt.

Bewerkt door Alicia, 27 december 2012 - 10:12.

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 27 december 2012 - 10:14

Hun oortjes liggen dan plat achteruit,ik voel mij echt verschrikkelijk slecht dan ,ik heb al meerdere keren gezegd :hij vind het niet leuk!
Maar ik ben precies tegen een muur bezig dan :onzeker:

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 27 december 2012 - 10:48

de volgende x dat hij dat doet moet je hem ook eens zo iets lappen

Time spent with cats is never wasted