Spring naar inhoud

- - - - -

Oneens met schoonzoon.

1 ragdoll en niet meer

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 27 december 2012 - 12:31

Bekijk berichtCVR, op 27 december 2012 - 10:14, zei:

Hun oortjes liggen dan plat achteruit,ik voel mij echt verschrikkelijk slecht dan ,ik heb al meerdere keren gezegd :hij vind het niet leuk!
Maar ik ben precies tegen een muur bezig dan :onzeker:

dat is echt pestgedrag, zowel tegenover de katjes als tegenover jou.

ik zou het heel duidelijk zeggen: als je hier komt, blijf je van de katten af.
(dat is trouwens eenvoudiger dan: 'je mag ze niet plagen', want dan komt er weer discussie wat nu wel en niet plagen is).

en als hij dat niet doet, beleefd maar kordaat vragen van weg te gaan.

't is toch jouw huis en jouw katten, je moet echt niet over je heen laten lopen door zo'n bully
:evil:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 27 december 2012 - 12:40

Wat een rotzak. Sorry dat ik het zo rechtuit zeg, maar met zo'n mensen kan ik niet om.

Maak hem duidelijk dat zoiets echt not done is. En als hij in JOUW huis JOUW regels niet wil volgen, dan moet hij maar vertrekken vind ik.

Probeer misschien eens met je dochter apart te praten, misschien werkt dat beter?

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 27 december 2012 - 18:22

Kan je niet met je dochter erover spreken? Misschien luistert zij wel.
En als hij zich zo gedraagt naar jouw katten, hoe gaat hij dan reageren bij zijn kat?

Bij mij kwam ie na 3 keer die katten pesten en 3 keer verwittigen er gewoon voor een maand niet meer in.
Dan komt je dochter maar alleen naar jou.
Na een maand (of 2 maanden) zou ie terug een kans krijgen, in de hoop dat ie geleerd heeft uit zijn fouten.
't Is jouw huis, jouw huishouden, jouw regels en 't zijn jouw katten!

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 27 december 2012 - 19:46

Bembeau heeft 2,5j alleen gezeten, en wij zijn ook gaan werken, hij heeft zich nooit verveeld volgens mij: hij lag altijd te slapen of te spelen met zijn speelgoed en als ik tussenin eens 5 min thuis ben liet ik hem buiten. Na 2,5 j is Taiga erbij gekomen, ze spelen af en toe samen, maar Bembeau is zeker niet ongelukkig alleen hoor...

En het gedrag van je schoonzoon vind ik erover... Als hij al geen respect heeft voor anderen hun dieren, laat staan voor de dieren die hij ooit zal hebben.. Amai!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 27 december 2012 - 20:24

Praat met je dochter over zijn gedrag en zeg haar dat je daar helemaal niet mee akoord gaat .Als hij dat bij jou thuis doet wat gaat er dan gebeuren als ze een eigen kat hebben ?? Bij mij kwam hij niet meer over de vloer schoonzoon of niet .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 27 december 2012 - 20:24

Ik hoop eerlijk gezegd dat het ooit over en out is tussen hun ,maar mijn dochter is daar zo verliefd op dat met haar eigenlijk over hem niet te spreken valt . En hij wil inderdaad indruk op haar maken hij is 27 j en mijn dochter 20 j ik was tegen hun relatie .Hij koopt haar even goed om!Lang zal ik het niet meer vol houden zijn gedrag want ik ben het eigenlijk kotsbeu :(

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 27 december 2012 - 20:52

Bekijk berichtCVR, op 27 december 2012 - 20:24, zei:

Ik hoop eerlijk gezegd dat het ooit over en out is tussen hun ,maar mijn dochter is daar zo verliefd op dat met haar eigenlijk over hem niet te spreken valt . En hij wil inderdaad indruk op haar maken hij is 27 j en mijn dochter 20 j ik was tegen hun relatie .Hij koopt haar even goed om!Lang zal ik het niet meer vol houden zijn gedrag want ik ben het eigenlijk kotsbeu :(

Euhm, ik ben ook 21 en mijn vriend 28, wat is daar mis mee? En wij zijn zo al 5j samen...

Bewerkt door Kyetje, 27 december 2012 - 20:53.

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 28 december 2012 - 01:31

Hun relatie, tja, da's hun zaak ...
Maar in jouw huis heeft hij zich aan jouw huisregels te houden. En laat hij je katten met rust.

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 28 december 2012 - 01:54

Ik ben trouwens met mijn vriend begonnen toen ik net 21 was en hij 34.
Intussen ben ik 28, hij over dik 2 weken 42 en zijn we verloofd.

Leeftijd zegt zelden alles. Wel het gedrag.

Ik heb overigens in begin bewust ons leeftijdsverschil zo veel mogelijk verzwegen.
Ik had geen zin in de bijhorende zever. Ze moesten hem eerst leren kennen als mens en "mijn lief".
Het hielp wel dat ik op kot zat en dat ik hem vooral daar door de week zag en mijn ouders en vrienden vooral in 't weekend.
Zo zijn we 't eerste jaar doorgegaan en daarna hebben ze hem door een lange ziekenhuisopname van mij pas écht leren kennen. En was hij goedgekeurd, ongeacht zijn leeftijd ;).

Eén (ex-)vriendin moet nog altijd moeilijk doen over die 13.5 jaar ...
"Of ik niemand van mijn leeftijd kon vinden" en "dat je maximaal 2 jaar mag schelen met je partner in leeftijd" enzovoort.
Door haar veelvuldig geklaag op werkelijk alles in mijn leven - maar dus ook een groot stuk na 7 jaar nog altijd niet begrijpen dat ik en vriend samenhoren - is het dus een ex-vriendin intussen.

Vriend heeft wel in 't huis van mijn ouders nooit de hond van mijn ouders met 1 vinger aangeraakt of gesard.
En de dag dat ik dat zou merken, krijgt ie VAN MIJ serieus naar zijn voeten (mijn moeder zou het zelfs niet zelf moeten doen!).
En als ie dat te vaak zou riskeren, dan is 't pas echt ambras.
Gelukkig heb ik een diervriendelijke partner die rekening houdt met dieren :)! Niet voor niks hebben we 3 katten!
Het helpt natuurlijk ook wel dat hij thuis is opgegroeid met katten ...
Met honden heeft hij het niet zo, maar die laat hij gewoon gerust. En de hond van mijn ouders is hij intussen gewend.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 28 december 2012 - 12:15

Bekijk berichtMaline, op 28 december 2012 - 01:54, zei:

Ik ben trouwens met mijn vriend begonnen toen ik net 21 was en hij 34.
Intussen ben ik 28, hij over dik 2 weken 42 en zijn we verloofd.

Leeftijd zegt zelden alles. Wel het gedrag.

Ik heb overigens in begin bewust ons leeftijdsverschil zo veel mogelijk verzwegen.
Ik had geen zin in de bijhorende zever. Ze moesten hem eerst leren kennen als mens en "mijn lief".

Ik snap je helemaal, bij ons was het maar 7jaar, maar zelfs daar kwam de nodige kritiek op, ik verzweeg het ook soms bewust (ik was toen nog maar 16 en hij 23, gewoon jong en bang om de kritieken te moeten horen). Vroeger keken mensen soms raar op, maar nu er van beide een 2-tje voorstaat is dat hééél wat beter geworden. En ik trek me niets meer aan wat anderen ervan vinden, wij vinden het goed, onze familie vind het goed, en meer moet dat niet zijn!

Leeftijd zegt zeker niet alles! De karakters en de hoe de mens zelf is doen er veel meer aan.

Bewerkt door Kyetje, 28 december 2012 - 12:15.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#26 Geplaatst 28 december 2012 - 12:26

Bekijk berichtCVR, op 27 december 2012 - 10:14, zei:

Hun oortjes liggen dan plat achteruit,ik voel mij echt verschrikkelijk slecht dan ,ik heb al meerdere keren gezegd :hij vind het niet leuk!
Maar ik ben precies tegen een muur bezig dan :onzeker:

ik zou mijn longen ne keer goed openzetten en dan ne keer brullen "hey, hebde geen oren misschien, ik heb je net gezegd dat je van mijn katten moet afblijven en dat het moet gedaan zijn, handen er af en anders vertrekt ge maar"
En als hij niet wil luisteren zet je hem buiten
Ge moet gij u en uw katten toch niet laten doen door dienen eikel hé, in uw huis gelden uw regels en wie zich daar niet kan aan houden vertrekt maar.
Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 29 december 2012 - 11:22

Bekijk berichtKyetje, op 28 december 2012 - 12:15, zei:

Ik snap je helemaal, bij ons was het maar 7jaar, maar zelfs daar kwam de nodige kritiek op, ik verzweeg het ook soms bewust (ik was toen nog maar 16 en hij 23, gewoon jong en bang om de kritieken te moeten horen). Vroeger keken mensen soms raar op, maar nu er van beide een 2-tje voorstaat is dat hééél wat beter geworden. En ik trek me niets meer aan wat anderen ervan vinden, wij vinden het goed, onze familie vind het goed, en meer moet dat niet zijn!

Leeftijd zegt zeker niet alles! De karakters en de hoe de mens zelf is doen er veel meer aan.

Ik had geen idee dat er hier  nog mensen mensen zijn met zo'n 'groot' leeftijdsverschil ! Mijn vriend en ik schillen zo'n 13 jaar, en we krijgen van heel wat mensen commentaar, ik kan begrijpen dat het 'schokkend' is voor veel mensen, maar ook al zien ze dat we een gezonde relatie hebben, nemen ze het niet serieus. Een ex-vriendin zei zelfs dat ze het gewoon vies en goor vond. Ook blijven kenissen me gewoon voorstellen aan mannen van mijn leeftijd, alsof ik single ben. En dit na 2,5 jaar samen zijn ! We wonen zelfs samen. Zeer absurd vind ik :)

En wat een rotman ! Ik hoop dat je dochter naar je luistert...

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 29 december 2012 - 16:14

Hier iemand in onze omgeving die zo'n 25 jaar scheelt ... Ze zijn begonnen toen zij 18 was en hij 43.
Dat vind ik pas een "te groot" leeftijdsverschil. Zeker op een leeftijd van 18 jaar.

Intussen is zij 27 en hij 52, maar dan nog hebben wij allebei (!) iets van "da's wel heel veel". Haar ouders zijn jonger dan haar partner!
Maar 't is hun relatie en zij moeten het weten.
Ze wonen samen sinds haar 19de. Dat was goedkoper dan dat zij op kot zat. Haar ouders hebben wel haar studie nog gesponsord.

Mensen die ons kennen - buiten die ene ex-vriendin - hebben onze relatie aanvaard. Ook al zit er dan 13.5 jaar tussen.
Ik loop er ook niet mee te koop ... Ze komen er vanzelf wel achter dat A. ouder is. En hoeveel ouder exact ... dat vragen ze zelden.
Voordeel wel is dat hij 10 jaar in Gent heeft gezeten (op kot) en dus "laat" is beginnen werken (hij was 29). En heel lang nog in 't studentenmilieu heeft rondgehangen. Ik weet eerlijk gezegd niet of het tussen ons had gewerkt als hij er al een half (werk)leven had opzitten en er bijvoorbeeld kinderen waren geweest.
Hij voelt zichzelf nu ook geen 41.
Nadeel: Ik zie er jonger uit dan mijn 28. Dat heeft voordelen naar later toe, maar ook 't feit dat mensen echt wel "een leeftijdsverschil" zien.
Of hoe iemand bij mij op kot - die ons nauwelijks kende - het ooit zei toen we nog niet lang samen waren "Ik dacht dat jij zijn au pair was en iets begonnen was met de 'papa' van de kinderen" :) ... We hebben beiden daar toch es hard mee moeten lachen ;).

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 29 december 2012 - 21:31

Maar eigenlijk gaat het niet om het leeftijds verschil bij mij :onzeker: Als hij lief moest zijn voor mijn dochter zou ik daar geen drama van maken!Maar hij is zo lief voor haar zoals hij lief is voor de katten!Trouwens iedereen dat hen kent zegt dat mijn dochter blind is :( .Maar ik kan tegen mijn dochter dat niet zeggen,hij is haar eerste vriend en ze denkt dat het zo hoort blijkbaar.Ik heb geen zin in haar te verliezen :catsad Ik heb al een dochtertje overleden en zou het dus niet te boven komen :(
Dus daarom durf ik niet te spreken dat hij de poezen pest en daarbij ik heb er al op gesproken en hij negeert mij gewoon.En als ik hem de deur wijs ben ik ook mijn dochter kwijt! Sorry maar ik kan dat niet aan :cry:

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 29 december 2012 - 21:47

Dit wil ik nog even kwijt,gisteren was mijn dochter jarig en hij heeft zich nog niet de moeite genomen om s'avonds tot bij haar te komen en hij had een vrije dag :cry:
Zij heeft bijna een ganse dag gehuild dus echt niet leuk als moeder om je kind verdriet zien te hebben,.hopelijk gaan haar ogen vlug open maar dat gaat even veel verdriet te weeg brengen dus.Ik weet dit is de kattensite maar ik moet het toch even kwijt want ik voel me gewoon ellendig.