Spring naar inhoud

- - - - -

Oneens met schoonzoon.

1 ragdoll en niet meer

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 29 december 2012 - 22:28

he bah wat een onmens :evil:

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 30 december 2012 - 00:47

Tuurlijk dat je je hart eens mag luchten hé. Ze is 20jaar, als ze een beetje slim is ziet ze met der tijd wel in dat het op die manier niet werkt, hopelijk toch.

'Verstand komt met de jaren' :cat

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 30 december 2012 - 08:52

Mja... Ik wil ook heel effe wat vertellen. Eerst en vooral ivm de kat. Ik zie inderdaad aan mn kittens dat ze het heel fijn hebben samen zo met zn 2. Lekker samen spelen, elkaar wassen, samen slapen. Nu mijn oudste kat fluffy die is al 5 jaar en heeft dus ook bijna 5 jaar lang mn enige kat geweest. Ik stond daar vroeger ook echt totaal niet bij stil of een kat nu een sociaal dier is of niet. We hebben altijd wel een heel nauwe band gehad en je vond ons altijd samen als ik thuis was. Als je van huis bent, gaan werken ofzo slapen de katten volgens mij gewoon zowat altijd. Dus of ze zich eigenlijk zo vervelen of eenzaam voelen weet ik niet en is beetje moeilijk te zeggen denk ik? Nu nog zoekt ze vaak gewoon een rustig plekje om alleen te zijn weg van de andere 2. Misschien is ze toevallig een kat die graag alleen is? Ze zit wel graag de kleintjes gade te slaan maar veel gezellig sociaal doen met hun doet ze niet echt vaak. In elk geval denk ik niet dat een kat alleen houden zo een mishandeling is. Wel vrees ik, zoals je beschrijft hoe hij met jouw katten om gaat, dat hij zijn eigen kat dan ook gaat ambeteren. Dat vind ik dan weer geen gezonde situatie aangezien hij zo voor dat diertje gerust gedragsproblemen in de hand kan doen werken. En dan is het zoals altijd "die stomme kat" zn schuld.

En betreffende de relatie. Mijn moeder was het ook echt totaaaaaaal niet eens met mn vorige relatie. Ik ben daar ook op jonge leeftijd met samen gegaan, gaan samen wonen. Achteraf gezien was zn gedrag inderdaad niet zo geweldig en zie je als moeder het liever anders. Maar zelf zie je die persoon echt zo graag en wat je moeder dan te zeggen heeft gaat je dan gewoon irriteren of je lokt de reactie uit "ik zal eens bewijzen dat het wel lukt". Ik vrees dat ze gewoon zelf gaat moeten leren inzien of die persoon wel goed voor haar is. Je kan goed bedoelde raad geven alleen wel opletten dat je geen dingen veroorzaakt waar beiden later spijt van gaan hebben want dat was bij mij wel beetje het geval. Alles is zo uit de hand beginnen lopen op het einde van die relatie dat het echt niet mooi meer was. Niet tussen mij en hem op zich maar tussen hem en mn moeder. Het is nu wel een beetje een vervelende situatie hoe alles uiteindelijk gelopen is na de relatie maar ik merkte toch enige spijt bij mn moeder dat ze zich zo gedragen had.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 30 december 2012 - 09:46

Bekijk berichtCVR, op 29 december 2012 - 21:47, zei:

Dit wil ik nog even kwijt,gisteren was mijn dochter jarig en hij heeft zich nog niet de moeite genomen om s'avonds tot bij haar te komen en hij had een vrije dag :cry:
Zij heeft bijna een ganse dag gehuild dus echt niet leuk als moeder om je kind verdriet zien te hebben,.hopelijk gaan haar ogen vlug open maar dat gaat even veel verdriet te weeg brengen dus.Ik weet dit is de kattensite maar ik moet het toch even kwijt want ik voel me gewoon ellendig.

Ik ken de rede niet natuurlijk en of hier iets meer achter zit (misschien had je dochter eindelijk hem naar zijn voeten gegeven ivm de katjes :x :x .
Wat ik zeggen wil is dat dit puur uit 'luiheid' is, hij echt een onmens is.

Mijn huidige partner is ooit tot bij mij geweest om enkel een smoske te brengen (zonder ik het wist) tijdens mijn examens op een middag. Toch lief, niet? Klinkt stom, maar hij heeft het toch maar gedaan he :lachen: .

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 30 december 2012 - 18:37

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 30 december 2012 - 09:46, zei:

Ik ken de rede niet natuurlijk en of hier iets meer achter zit (misschien had je dochter eindelijk hem naar zijn voeten gegeven ivm de katjes :x :x .
Wat ik zeggen wil is dat dit puur uit 'luiheid' is, hij echt een onmens is.

Mijn huidige partner is ooit tot bij mij geweest om enkel een smoske te brengen (zonder ik het wist) tijdens mijn examens op een middag. Toch lief, niet? Klinkt stom, maar hij heeft het toch maar gedaan he :lachen: .

Zelfs niet uit luiheid denk ik :onzeker: Het valt wel vaker voor dat hij zegt ;ik ben binnen een uurtje bij jou en dan ziet hij gewoon niet om :( zo was het ook dus met haar verjaardag ,in de bijna 3 jaar dat ze samen zijn lapt hij haar dat wekelijks.Hij heeft altijd smoesjes en dan is hij weer eens lief tegen haar en ze trapt keer op keer in zijn leugens.Hoe duidelijk ik haar ook al gezegd heb van dit is geen liefde!Ze zegt wel dikwijls ik zie het niet meer zitten,maar dan ziet ze zijn stomme kop en is dat voornemen foetsjie :onzeker:

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 30 december 2012 - 22:00

Over zijn gedrag ga ik mij niet uitspreken want dat ik vind wat moeilijk te beoordelen omdat je maar 1 kant van het verhaal hoort. Maar hoe jij hem beschrijft, lijkt hij mij ook niet echt een leuk persoon...

Maar over een kat alleen houden vind ik dat je ook niet moet overdrijven. Ik vind dat eerder een persoonlijke keuze om een kat alleen te houden of niet en ik denk echt niet dat een kat alleen per definitie ongelukkiger is dan twee katjes. Dat hangt volgens mij helemaal van het karakter af. en dus denk ik ook dat als ze een kat nemen en die dus van kleinsaf alleen hebben dat die kat niet ongelukkig is. Ze zal het zo gewoon zijn en dat ze overdag weg zijn, verandert daar volgens mij niet zo heel veel aan. Ik denk dat de kat dan vooral overdag zal slapen en wakker en actief zal worden als zij thuis zijn. Voor hun zal het dan wel wat drukker worden omdat ze zich dan wanneer ze thuis zijn echt de hele tijd met hun katje zullen moeten bezig houden. En dat zou een reden kunnen zijn om er 2 te nemen. Maar ik vind niet dat een kat alleen zielig is en ik vind dat iets dat ieder voor zich moet weten.
Zeker als ze dan met een cattery goed zouden overleggen en dan bijvoorbeeld een katje nemen dat van zichzelf al niet zoveel contact zoekt met soortgenootjes.
Mijn kat heb ik als klein kitten samen met haar broertje in huis gehaald en toen haar broertje vermist raakte, bloeide zij helemaal op. Ik weet dat dit zeker niet altijd zo is, maar ik ga er dus niet per definitie vanuit dat meerdere katten gelukkiger zijn. Ik denk zelfs dat in veel gevallen (wanneer de katten elkaar niet zo liggen, en dat moet dan geen erge ruzie zijn, maar gewoon wat spanningen) katten alleen gelukkiger zijn. Maar ik denk dus dat dat per kat afhangt en als ze daar dan ook rekening mee houden vind ik het hélemaal geen probleem.

En ook over dat pesten. dat vind ik ook zo moeilijk in te schatten. natuurlijk vind ik ook dat je katten niet mag pesten. Maar ik heb bvb ook een vriend die ook zijn katten wel eens plaagt en wat 'irriteert' maar dat is dan gewoon eventjes en als het erop aankomt, heeft hij echt alles over voor zijn katten. Dus ik vind dat dat pesten er ook vanafhangt met welke bedoeling het is. En bij je eigen katten kun je ook zien wat ze fijn vinden en wanneer het te veel is, maar iemand anders kan dat misschien ook moeilijker inschatten. Dus ik vind dat ook niet per se een aanwijzing dat hij slecht zal zijn voor zijn eigen kat.

Maar dat is gewoon een andere interpretatie natuurlijk. Ik ken hem niet en vaak zit het eerder in de kleine nuances vind ik. Bvb niet per se dat hij te katten wat te hard pest, maar meer de manier waarop. Of dat je van hem al minder kan uitstaan omdat hij ook niet goed is voor e dochter...