Spring naar inhoud

- - - - -

omgevingsspray vlooien

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 26 december 2012 - 17:47

1 kat van mijn vader heeft vermoedelijk een vlooien allergie. Op zijn rug en nek heeft hij allemaal bultjes. 3/4 weken geleden hebben we alle katten ontvlooid en hij heeft wel minder bultjes, maar toch nog vrij veel. Dus nu ben ik opzoek naar een goede omgevingsspray voor het huis. Weet iemand iets dat goed werkt? Mocht dit aallemaal niet helpen dan gaat ie wel naar de Da, maar nu wil hij dat nog niet.
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 26 december 2012 - 19:24

Dat duurt wel nog een tijdje eer die bultjes volledig weg zijn. Snoopy had het hier ook vorig jaar en was pas tegen de zomer weer helemaal in orde. Ik denk dat er een frontline spray is, misschien helpt die?
Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 december 2012 - 20:14

Kan je niet gewoon alles grondig reinigen met Dettol?
All you need is love...and a cat! :love3:

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#4 Geplaatst 26 december 2012 - 20:43

ik heb de omgevingsspray van beaphar uit maxi zoo
heeft hier toen we een nieuw kitten (voorzien van portie vlooien) in huis kregen zeer goed geholpen ;)
ik doe het op men stoffen zetels dan na 5 minuutjes stofzuigen en ik heb ehet geluk dta ik ze ook nog eens even buite kan zetten verluchten xD
met de mandjes doe ik hetzelfde (die steek ik erna nog  eens in machine met product van apotheek (tegen luizen)
er is me eens verteld dat dat helpt xD

en heb er geen enkel probleme meer mee gehad , na iets minder dan een week was het hele huis terug vlo vrij xD

vermikill    omgevingsspray dat is 500ml voor  ongeveer 8 euro ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 27 december 2012 - 17:30

Bekijk berichtIlona_13, op 26 december 2012 - 20:14, zei:

Kan je niet gewoon alles grondig reinigen met Dettol?

Uhh nou om alles grondig bij mn pa te reiginigen ben je wel even bezig...hij is niet echt een netjes/schoon persoon. Dus schoonmaken bij hem is gewoon ergens een doekje langshalen (en dan alleen wat in het zicht is he). Dus daar is geen beginnen aan, ook omdat ik er niet super vaak kom. Dus vandaar dat ik spul wil wat vlooien en larven dood. Nu heb ik iets van Vibrac X-indoor gevonden en dat besteld, dus hopelijk is dat er van de week.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 27 december 2012 - 17:35

Bekijk berichtLilia2055, op 26 december 2012 - 19:24, zei:

Dat duurt wel nog een tijdje eer die bultjes volledig weg zijn. Snoopy had het hier ook vorig jaar en was pas tegen de zomer weer helemaal in orde. Ik denk dat er een frontline spray is, misschien helpt die?

Ja snap dat het een tijdje duurt, maar hij loopt er echt al een hele tijd mee. En dan een maand geleden ofzo hebben we alle katten onvlooid, maja aangezien de meeste vlooien in huis zijn en niet op het dier zelf moet de omgeving ook aangepakt worden natuurlijk, anders blijft hij er last van houden. Heb nu gezegt tegen mn vader dat mocht hij eind januari/begin februari er nog steeds last van hebben dat hij dan echt een keer met hem naar de DA moet. Hij doet altijd heel moeilijk erover om naar de DA te gaan, want dat kost geld (terwijl hij genoeg geld heeft ervoor en wel veel uitgeeft aan andere onzinnige dingen). Toen 2 van zijn katten nog niet gecastreerd waren heeft het me ook een tijdje geduurt om hem over te halen ze te laten helpen....
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 27 december 2012 - 18:13

Ah ja hier waren we al bij de DA geweest. Hij heeft een spuit gekregen en dan ging het weer beter. Want zijn haar ging weg doordat hij er aan likte, en door er aan te likken jeukte het net meer en zo kom je in een cyclus. Na die spuit was het beter. Hopelijk kan je hem dus toch overhalen. :duim:
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 27 december 2012 - 18:24

Bekijk berichtLilia2055, op 27 december 2012 - 18:13, zei:

Ah ja hier waren we al bij de DA geweest. Hij heeft een spuit gekregen en dan ging het weer beter. Want zijn haar ging weg doordat hij er aan likte, en door er aan te likken jeukte het net meer en zo kom je in een cyclus. Na die spuit was het beter. Hopelijk kan je hem dus toch overhalen. :duim:

Ja ik was ook allang bij de DA geweest hoor als mijn kat er zolang mee rond liep. Balou heeft ook een vlooienallergie, denk ik...want ook die had bultjes op dr rug bij dr staart...maar nadat ik haar onvlooit had was het ook vrij snel over. Ik geef mijn vader tot eind januari de tijd...mocht het nog niet over zijn dan moet ie ermee naar de DA, doet hij dat niet dan ga ik wel met hem naar de DA toe. Want tis ook niet prettig als een katje continu jeuk heeft
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 27 december 2012 - 22:37

Vergelijkbaar probleem hier. Het blijft een groot mysterie waar de beestjes vandaan komen, maar ze bijten verdorie wel! Onze Beau is al ontvlooid, maar waarschijnlijk overwinteren er nog een paar in mijn sofa met af en toe een stukje Tine als snack :louche: Ook Beau wordt nog af en toe besprongen heb ik de indruk... Hij heeft verschillende korstjes achteraan zn kopje, dus ik denk dat hij ook een vlooienallergie heeft. Des te meer reden om die beestjes es goed te verdelgen! Ik stofzuig nu regelmatig en heb nu bij de Tom en Co een spray gekocht. Mijn sofa en Beau zijn bedjes hebben ondertussen al een beurt gehad. Ik hoop dat we zo eindelijk van die springers verlost raken!

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 27 december 2012 - 23:52

Als de vlooien nog niet weg zijn, zal je opnieuw alle katten moeten ontvlooien - moet maandelijks herhaald bij veel producten. Er zijn pipetjes die de vlooien ook steriel maken, waardoor de plaag in huis ook wordt ingedijkt via de kat. Best ook even ontwormen na zo'n vlooienplaag, want die beestjes zijn gastheer voor lintwormen.

Bewerkt door Malou, 27 december 2012 - 23:53.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 27 december 2012 - 23:56

Bekijk berichtMalou, op 27 december 2012 - 23:52, zei:

Als de vlooien nog niet weg zijn, zal je opnieuw alle katten moeten ontvlooien - moet maandelijks herhaald bij veel producten. Er zijn pipetjes die de vlooien ook steriel maken, waardoor de plaag in huis ook wordt ingedijkt via de kat. Best ook even ontwormen na zo'n vlooienplaag, want die beestjes zijn gastheer voor lintwormen.

Nou vlooein heb ik niet gezien bij ze en ook niet in het huis, maja je weet het nooit he...hoeft er maar 1 te zitten die bijt en dan kan de kat al last krijgen. Maar ze worden inderdaad nadat het huis met die omgevingsspray behandelt is ook allemaal meteen weer ontvlooit. En zal inderdaad ook even melden dat ie ze dan even moet ontwormen.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 01 januari 2013 - 13:59

Een rookbom gaan halen bij de apotheek dan is het vlo probleem meestal opgelost.