Spring naar inhoud

- - - - -

kat schoonbroer plast op de kleding

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 december 2012 - 18:13

Hey allemaal,

ik zit met een heel vervelende situatie.
M'n schoonbroer en z'n vriendin zijn begin december samen gaan wonen.
Ze hadden een katje van straat gered (dat bij zijn werk rond zwierf) en volledig laten enten, castreren, ....
Het enige probleem was dat het katje (Roy) bij hun op de kamer zat en er niet uit mocht. Dit was toen ze beiden nog bij haar ouders woonden.
Daar had hij wel 2 krabpalen en een kattenbak.
Maar toch, vond het zo zielig dat Roy niet uit de kamer mag.
Nu ze verhuisd zijn heeft Roy enorm veel plek om rond te crossen en te spelen.
Maar het personeel maakt geen goede keuzes.
Ze hebben nieuwe lederen zetels gekocht, chesterfields en die zijn ondertussen al zo beschadigd :trance:
Dat zijn zetels die stukken van mensen kosten en ze zijn nu natuurlijk woedend op Roy omdat de zetels volledig vermassacreerd zijn.
Ze hebben een nieuwe kattenbak gekocht, een piepkleine katten ...
Met dus als gevolg dat de kat 1 kattenbak heeft (die niet elke dag wordt uitgekuisd) en dus overal plast en z'n grote behoefte doet.
Vorige week zijn we er nog langs geweest en was alles rozengeur en maneschijn en dit weekend kregen we ineens telefoon dat ze Roy gaan wegdoen en een nieuwe kitten in huis gaan halen.
Ik ben echt heel boos geworden en heb gezegd dat ze misschien eerst eens wat meer en grotere kattenbakken gaan halen.
Maar ja, dat kost allemaal teveel. En m'n shoonbroer begint er ook echt op te brullen gelijk een wildeman als de kat iets verkeerd heeft gedaan.
Geen wonder dat de kat zijn kleding uitkiest om op te plassen (ook niet moeilijk als je al je dure kleding op de grond laat rondslingeren)

En wat gaan ze nu doen als de nieuwe kitten ook overal plast? Ook wegdoen en weer een nieuwe nemen?

EN oh ja.... Een gebrul aan de telefoon toen ik zei dat de meeste opvangcentra geen kitten aanbieden in de kerstperiode om te voorkomen dat ze kerstcadeau aan de kinderen worden gegeven.

Dit is voor mij heel duidelijk dat ze geen idee hebben hoe ze met een kat om moeten gaan.
En ze willen ook niet luisteren naar mijn raad want ik overdrijf in alles.....

Time spent with cats is never wasted

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 27 december 2012 - 18:17

he jakkes! zulke mensen zouden geen dieren moeten mogen :r

ik ben bang dat ze niet naar je gaan luisteren, maar misschien werkt het als je eens rustig met ze gaat praten. Dat je wilt helpen om ervoor te zorgen dat de kat niet meer wildplast zodat hij een goede kans voor adoptie heeft straks. Ze hebben hem toch van de straat geplukt, ze zullen toch wel willen dat hij goed terecht komt? Misschien dat dat een beginnetje maakt

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 27 december 2012 - 19:47

Ai nee wat een vervelende situatie :( Zo'n mensen zouden inderdaad geen katten mogen houden vind ik ook. Maar ja. Is je zus dezelfde mening toegedaan als je schoonbroer of zou je met haar alleen wel meer resultaat krijgen? Anders moet je het via haar proberen?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 27 december 2012 - 20:45

Maar alé je hebt al grote kattebakken voor weinig geld.
In elk geval goedkoper dan kapotte kleren of zetel.
Mss ze eens aanraden van hun krabpalen kort bij de zetel te zetten.
Denken ze mss dat een nieuwe kat het probleem oplost? Het kan nog erger worden, kittens moet je opleren in de mate van het mogelijke, en die krabben overal en vliegen overal aan op dus nog meer schade aan de zetel.
Pfff zo'n mensen hebben beter geen dieren.
Mss kunnen ze de speelruimte wat inkrimpen en als de kat het meer gewoon is meer vrijheid geven. Maar ja denk ook dat ze al je goede raad niet gaan willen aanhoren. :evil:

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 december 2012 - 21:00

Sommige mensen hé, de onze hebben onze eerste 'oude, 2ehands' zetel ook kapotgekrabt. Ze zijn nu wat ouder, spelen veel buiten, hebben krabpalen.

Dus wij hebben nu pas een nieuwe zetel gekocht... En geen problemen mee (wel met alufolie bedekt de 1e weken)

Misschien doen ze dat ook met kinderen, als het kindje eens overgeeft in de zetel of op zijn mouw, dat ze er dan maar op brullen of wegdoen.. :s

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 27 december 2012 - 21:44

Het is de broer van m'n vriend, dus ik heb niet zo veel contact met hem of met z'n vriendin.
Maar ik heb al voorgesteld dat als het teveel kost dat ik wel 2 grote kattenbakken zal kopen voor hun.
Liever zo dan dat ze de kat wegdoen.
De moeder van m'n vriend is er ook serieus boos op geworden heb ik net gehoord.
Zij hebben zelf ook 3 katten en zorgen er schitterend voor dus zij weet ook waar ze het over heeft.

De vriendin van m'n schoonbroer ging eens proberen in te praten op hem, want zij wilt de kat ook niet weg doen.
Ik hoop echt dat hij tot inkeer komt, want een levend wezen in huis nemen is niet iets dat je zomaar doet.
En dat je zomaar kan 'weg gooien' eens je het beu bent of het niet doet wat je wilt ...

Ik hoop nu echt dat ze de kat nog een 2de kans geven. En heb hen aangeraden van de aflevering 'My cat from Hell' eens te bekijken.
Misschien dat ze daar wel wat tips in vinden die ze kunnen gebruiken.

Time spent with cats is never wasted