Spring naar inhoud

- - - - -

Herkenbaar?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 27 december 2012 - 22:04

Onze Fitch heeft de eigenaardige impuls om toe te snellen op mensen die luid spreken of boos uitvliegen. Als ze kan, springt ze in zo'n situatie op de schoot van de lawaaimaker en likt die dan in het gezicht, anders klimt ze desnoods wel naar zijn nek om hem vast te nemen (ze bijt niet, maar komt aandringen).

Zou ze nu denken dat de lawaaiverkoper een kitten in nood is dat hulp nodig heeft?

Ik vraag me af of er nog katten zijn die dit doen, zij is de eerste kat die dat hier doet en het is opvallend - en grappig: je kan je niet lang opwinden zonder binnen de paar seconden een dikke kattenknuffel te krijgen ;)

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 27 december 2012 - 22:21

Poema doet dit als ze de beltoon van een gsm hoort (meestal met een luide toon) :)
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 28 december 2012 - 08:21

Nee dit heb ik nog niet gezien of gehoord van iemand, ook geen van die 7 hier doen dat! Die gaan eerder ergens onder zitten als er drukke mensen zijn of felle geluiden! Ik vind het wel facinerend!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 december 2012 - 08:25

Zou dat niet van de stress kunnen zijn? Een dier gaat zichzelf toch ook gaan wassen als ze zich wat gestrest voelen. Misschien dat die katten dat op de bron van hun stress uitwerken dan? Nog nooit gezien eigenlijk.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 28 december 2012 - 11:12

Geen idee, de mijne gaan hard lopen bij luid lawaai of luide/bruuske personen :) Klinkt best lief :-)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 december 2012 - 15:34

Hoe schattig!
Zo lang het bij knuffelen blijft dan :mrgreen:

Onze Jaro heeft het niet op nerveuze en boze mensen. Hij durft zelfs aanvallen, meestal als ze te dicht in zijn buurt komen. Hij heeft mijn papa ooit aangevallen nadat er iets met mijn mama was en ze in allerijl naar het ziekenhuis zijn moeten gaan... Geen idee wat Jaro toen precies gezien heeft, 't zal niet mooi geweest zijn... Daarna viel hij mijn vader soms aan. Zag een keer hoe papa gewoon aan tafel zat, Jaro sprong op tafel en begon op papa te meppen. Arme schat was getraumatiseerd toen. 't Is in orde gekomen hoor. Maar Jaro en mijn ouders gaat niet zo goed en Jaro valt snel aan... Kat met een serieuze handleiding!

Sam komt altijd aangesneld als iemand iets laat vallen en er veel lawaai is. Dat moet hij dan zien.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 28 december 2012 - 15:41

kate2, op 28 december 2012 - 11:12, zei:

Geen idee, de mijne gaan hard lopen bij luid lawaai of luide/bruuske personen :) Klinkt best lief :-)
Hier ook, in een groepje de trap op en dan zitten ze op een rijtje onder het bed :d

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 28 december 2012 - 15:48

Eibhlin, op 28 december 2012 - 15:41, zei:

Hier ook, in een groepje de trap op en dan zitten ze op een rijtje onder het bed :d

:lachen: de mijne lopen ook samen naar boven. Lilly gaat dan tussen de dekens op bed of in haar mand en laat zich niet meer zien en Joe loert van achter de trap en loopt dan weg naar het bed :d Tenzij het van de bel is en hij de persoon herkent als hij van achter de trap loert. Die is niet graag alleen dus dan komt hij luid miauwend de aandacht opeisen :lachen:

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 28 december 2012 - 18:55

Het gaat ook niet echt om lawaai op zich, maar om mensen die luid praten, vooral als ze boos zijn - en met 3 pubers in huis die al eens ontploffen, valt dat wel op.