Spring naar inhoud

- - - - -

schuwe kitten rsutig krijgen

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#1 Geplaatst 28 december 2012 - 13:44

Hulp gevraagd! XD

velen weten waarschijnlijk van de 5 poezels die hier gedropt waren,
2 ervan blijven hier ;)   d eene is al anderhalf en is een enorme flemer
(maar loopt de hele tijd te janken als hij niet op men schoot ligt , ik weet echt niet waarom xS)

Het andere is een kitten van 4-5maand,
het is voor dit kitten dat ik het topic open;
hij is doodsbang van de mensenhandjes xS
eerst dacht ik van hem gewoon op zijn gemak t elaten doen en af te wachten tot hij vanzelf komt,
maar hij werd wilder met de dag xs
Ik heb hem dan ook laten castreren (en tegelijk chippen) in de hoop dat dta hem kalmer zou maken,
maar dat heeft ook niet veel resultaat gegeven

ondertussen zijn we al een paar weken verder,
sinds eergisteren heb ik hem in de bench gestoken,
en nu haal ik hem er af en toe uit,
hij ligt lekker rustig nu te kijken naar mij,
en af en toe jankt hij eens dan neem ik hem eruit en geef ik hem een knuffelbeurt
(hij begint er eindelijk van te genieten en enorm te spinnen xD)

nu vraag ik me af , hoe lang moet ik dit volhouden?
en doe ik hier wel goed aan?
als hij er nadien uitgaat gaat het dan niet dubbel zo erg zijn? xS

Ik vind dat hij het nu wel heel goed doet,
maar wil hem ook niet forceren,

iemand andere ideƫen? :jump:

ik zou echt graag hebben dat hij kalm word,
want er zijn al vele mensen die me zeggen van hem op straat te zetten dat hij daar gelukkiger zal zijn xS
of hem alleen te herplaatsen xS
Is het egoistich van me dat ik hem al niet meer zou kunnen missen?
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 28 december 2012 - 13:49

ik hou absoluut niet van een kat in een bench, tenzij hij/zij wegens medische redenen absolute benchrust moet houden of als het om echte babykatjes gaat die nog te klein zijn om de wereld te verkennen.

Beter zou ik vinden om een rustige afgesloten kamer te gebruiken, als je hem dan persee apart wilt zetten. Verder, erbij zitten, veel tegen praten, geen snelle onverhoedse bewegingen maken met de handen (aangezien je zegt dat hij bang is voor handen) en extreem veel geduld hebben.

Een van onze katjes (oke, geen zwerver ;) ) was ook bang voor handen, joost mag weten waarom! zijn nieuwe eigenaar vond dat niet meer te pruimen (terwijl ze het wist toen ze hem kocht) en hij kwam hier terug. binnen twee maanden ofzo kwam hij bedelen om geaaid te worden en lag hij op schoot. Het kan dus echt wel. Zonder bench
Maar je moet heel veel geduld hebben

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#3 Geplaatst 28 december 2012 - 13:52

het probleem is een aparte kamer, (mijn hond krijgt alle deuren open)
ook is hij bang van de andere poezels,
vandaar dat ik bench de beste optie vond xS
ben daar anders ook niet voor xs

ik moet wel zeggen dat het nu beter gaat dan ervoor,
ik kan hem al knuffelen ,
heeft net 2uur op men schoot liggen spinnen en spelen
(dat deed hij hiervoor nooit xD)

dus het gaat wel de goede kant op,
ik ben gewoon bang dat het terug met 2 stappen achteruit gaat gaan als hij dan terug los mag xD

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 28 december 2012 - 14:45

Ik heb te weinig ervaring om hierop in het algemeen te kunnen antwoorden, ik kan enkel zeggen wat ik heb gedaan met mijn katje en ik weet niet zeker of dat de goede manier is, maar ik ben wel blij met het resultaat. Lilly was mishandeld en erg angstig en liep weg als je haar richting uitstapte.

Ik heb haar vrij in het huis gelaten en veel verstopplekjes voorzien (niet echt voorzien, dat was eigenlijk toeval dat ik zoveel verstopplekjes had, maar ze heeft er wel veel gebruik van gemaakt).  Ik heb haar in het begin nooit echt bij mij genomen, nooit eten uit de hand gegeven, eigenlijk nooit aangeraakt of aanstalten daartoe gemaakt, maar wel heel erg veel tegen gesproken en vanop een afstandje tegen haar spreken zonder zelf te bewegen. Ook als ik het natvoer klaarmaakte kwam ze vaak piepen en dan sprak ik ook non stop tegen haar. Na een tijdje begon ze me vaak te volgen. Ik ben haar dan elke avond beginnen meenemen naar mijn slaapkamer, dan mocht ze op mijn bed en passeerden we een uurtje met ons 2 en kreeg ze exclusieve aandacht, eerst enkel praten en samen in stilte zitten en na een tijdje mocht ik dan aan haar kopje komen.

Of dat echt een goede manier is, weet ik niet, want ze loopt nog steeds vaak weg als ik haar wil strelen. Maar ze komt nu ook bijna elke nacht onder mijn deken slapen en ze komt ook tegen mij in de zetel liggen. Maar dan mag ik nog maar enkel aan haar kopje komen, of max. 2, 3 keer haar lichaam strelen (nooit de buik) en enkel als zij het toelaat, maar voor mij is dat ondertussen voldoende.

Nu probeer ik haar te leren in mijn armen zitten, door haar ff op te pakken, 5 seconden (letterlijk) bij te houden en haar neer te zetten voordat ze tegenstribbelt. Tot nu toe nog niet geslaagd, maar wie weet ooit ;)

Ik hoop dat je een oplossing vindt en volg je topic ff mee want ik vind dit wel boeiend.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#5 Geplaatst 28 december 2012 - 14:57

Het verschil is natuurlijk dat er hier nog 7andere poezels rondlopen he xs
maar voor de moment gaat het goed,
ik hoop dat het zo blijft lopen,
hij ligt zich te wassen (eerste keer sinds hij hier is xp)
en steekt zich niet meer weg i het huisje , maar ligt mooi in zicht te kijken naar mij,
staat voor mijn tvkast in de living xD

straks nog een knuffelbeurtje xp

ik ga het proberen volhouden tot morgenavond,
en dan mag hij snachts mee bij ons in de kamer (alleen)
(zal een stoel voor de deur zetten en in de gang het kinderrek zetten ,
dan kan onze hond de deur niet opendoen (hopelijk xp)

ik hoop dat hij zich rap beter zal voelen,
want voel me een beetje egoistisch xs
maar hij voelt zich veilig in de bench dat zie ik wel,

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 28 december 2012 - 15:00

Bekijk berichtkate2, op 28 december 2012 - 14:45, zei:

Ik heb te weinig ervaring om hierop in het algemeen te kunnen antwoorden, ik kan enkel zeggen wat ik heb gedaan met mijn katje en ik weet niet zeker of dat de goede manier is, maar ik ben wel blij met het resultaat. Lilly was mishandeld en erg angstig en liep weg als je haar richting uitstapte.

Ik heb haar vrij in het huis gelaten en veel verstopplekjes voorzien (niet echt voorzien, dat was eigenlijk toeval dat ik zoveel verstopplekjes had, maar ze heeft er wel veel gebruik van gemaakt).  Ik heb haar in het begin nooit echt bij mij genomen, nooit eten uit de hand gegeven, eigenlijk nooit aangeraakt of aanstalten daartoe gemaakt, maar wel heel erg veel tegen gesproken en vanop een afstandje tegen haar spreken zonder zelf te bewegen. Ook als ik het natvoer klaarmaakte kwam ze vaak piepen en dan sprak ik ook non stop tegen haar. Na een tijdje begon ze me vaak te volgen. Ik ben haar dan elke avond beginnen meenemen naar mijn slaapkamer, dan mocht ze op mijn bed en passeerden we een uurtje met ons 2 en kreeg ze exclusieve aandacht, eerst enkel praten en samen in stilte zitten en na een tijdje mocht ik dan aan haar kopje komen.

Of dat echt een goede manier is, weet ik niet, want ze loopt nog steeds vaak weg als ik haar wil strelen. Maar ze komt nu ook bijna elke nacht onder mijn deken slapen en ze komt ook tegen mij in de zetel liggen. Maar dan mag ik nog maar enkel aan haar kopje komen, of max. 2, 3 keer haar lichaam strelen (nooit de buik) en enkel als zij het toelaat, maar voor mij is dat ondertussen voldoende.

Nu probeer ik haar te leren in mijn armen zitten, door haar ff op te pakken, 5 seconden (letterlijk) bij te houden en haar neer te zetten voordat ze tegenstribbelt. Tot nu toe nog niet geslaagd, maar wie weet ooit ;)

Ik hoop dat je een oplossing vindt en volg je topic ff mee want ik vind dit wel boeiend.

ik vind jouw manier een hele goeie! :)
Wat je kunt proberen met het oppakken, is niet 5 seconden volhouden, maar optillen en echt direct weer neerzetten. niet eens hoog optillen, maar armen omheen, voetjes net van de grond en acuut weer neerzetten. als ze begint tegen te stribbelen ben je al over de tolerantielevel heen, dus probeer het te korten tot je daar nog voor blijft. Blijf op de lichaamstaal letten.

Als ook het alleen optillen en direct neerzetten teveel is, alleen armen omheen alsof je optilt. Probeer de grens te vinden en blijf daar onder. Dan heb je een grote kans dat het gaat lukken :)

Geplaatste afbeelding

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 28 december 2012 - 15:08

Ik ben dan niet tegen het kitten in een bench plaatsen, al doet dit wel pijn hen opgesloten te zien.
Ik zou het een tijdje volhouden en hem met de hand lekkers voederen, zacht tegen hem praten en niet staren.
En wat Kate zegt is ook uitstekend hem meenemen naar bed, zo kan hij je op een rustige manier verkennen.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#8 Geplaatst 28 december 2012 - 15:09

dat punt is hier dus al gene probleem meer,
nu hij in de bench zit kan ik hem dus gewoon eruit nemen en vandaag is hij 2 uur in men armen gebleven xD
het is van zodra hij los is dat hij wegkruipt en dan is hij terug zo wild als kweetniwat xS
vandara datk het momenteel even met bench probeer x

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#9 Geplaatst 28 december 2012 - 15:15

hij krijgt inderdaad ook stukjes almo nature (de kleine hapjes)
en dan geniet hij inderdaad al van de aandacht dan prata ik zachtjes tegen hem en dan durft hij al vanzelf een kopje te geven,
maar van zodra hij uit de bench is van zodra hij de andere poezen ziet krimpt hij weer ineen
ik hoop dat dat er gaat uitgaan en dat hij zich toch thuis zal voelen en zal verzoenen met de rest
want ik zie hem zo graag en hij is al bij een vriendin geweest zonder poezen om het uit te testen
en daar was hij echt op zijn gemak knuffelen ,...

is het dan egoistisch van hem toch te willen houden?

als het binnen een paar maand echt niet zou lukken en hij zich niet beter voelt valt het misschien te overwegen,
maar nu wil ik eerst echt ALLES proberen dat deze schat zich eindelijk goed voelt he

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#10 Geplaatst 28 december 2012 - 15:15

Bekijk berichtmellemeis, op 28 december 2012 - 14:57, zei:

Het verschil is natuurlijk dat er hier nog 7andere poezels rondlopen he xs
maar voor de moment gaat het goed,
ik hoop dat het zo blijft lopen,
hij ligt zich te wassen (eerste keer sinds hij hier is xp)
en steekt zich niet meer weg i het huisje , maar ligt mooi in zicht te kijken naar mij,
staat voor mijn tvkast in de living xD

straks nog een knuffelbeurtje xp

ik ga het proberen volhouden tot morgenavond,
en dan mag hij snachts mee bij ons in de kamer (alleen)
(zal een stoel voor de deur zetten en in de gang het kinderrek zetten ,
dan kan onze hond de deur niet opendoen (hopelijk xp)

ik hoop dat hij zich rap beter zal voelen,
want voel me een beetje egoistisch xs
maar hij voelt zich veilig in de bench dat zie ik wel,

Ah ja, ik heb wel maar 2 katten waarvan 1 supersociale luilak dus dat maakt het wel gemakkelijker :lachen: Ik deed een zware bak voor de deur want Joe die springt ook de deuren open. Enkel als hij dan soms voor de deur zat te miauwen was ze afgeleid en liep ze soms naar de deur, dan was het gedaan met het gezellig onderonsje, maar tegen het einde was dat ook wat minder.
Maar het gaat precies al beter! :thumb: Hopelijk voelt het katje zich redelijk snel ook uit de bench wat rustiger en veiliger.

Bekijk berichtginnie, op 28 december 2012 - 15:00, zei:

ik vind jouw manier een hele goeie! :)
Wat je kunt proberen met het oppakken, is niet 5 seconden volhouden, maar optillen en echt direct weer neerzetten. niet eens hoog optillen, maar armen omheen, voetjes net van de grond en acuut weer neerzetten. als ze begint tegen te stribbelen ben je al over de tolerantielevel heen, dus probeer het te korten tot je daar nog voor blijft. Blijf op de lichaamstaal letten.

Als ook het alleen optillen en direct neerzetten teveel is, alleen armen omheen alsof je optilt. Probeer de grens te vinden en blijf daar onder. Dan heb je een grote kans dat het gaat lukken :)

Bedankt voor de tip!!! :) Ik til haar inderdaad wel helemaal op, en het komt echt op een seconde aan want dan stribbelt ze al tegen als een zotje, dus soms ben ik net te laat en stribbelt ze al terwijl ik haar op de grond zet. Zal nu inderdaad eens proberen om op te tillen en onmiddellijk neerzetten zonder vasthouden tussenin. Als ik haar neerzet negeer ik haar dan ff, gewoon neerzetten en dan iets anders gaan doen.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#11 Geplaatst 28 december 2012 - 15:16

ook aan kate2 veel succes met jouw poezel ;)
laat ook zeker weten hoe het bij jou verderloopt he ;)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#12 Geplaatst 28 december 2012 - 15:17

Zal ik zeker doen! Ik zal het eens doen zoals Ginnie zegt want ik heb met het oppakken nog niet zo heel veel resultaat :lachen: Hopelijk lukt het dan beter :)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#13 Geplaatst 28 december 2012 - 15:18

hihi,   onze Sky is weer aan het janken dus ga hem nog eens nemen voor een knuffelbeurt xD
en misschien probeer ik wel nog eens van hem erna los te laten om te zien wat het geeft xD
ik laat het wel nog weten ;)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#14 Geplaatst 28 december 2012 - 16:49

wonder gebeurd!
hij was net ana het knuffelen met mij, en ik dacht goh ik geef hem een kans om los te lopen,
heeft hij uit zichzelf liggen knuffelen en kopjes geven aan mij (en de hond! )
en dan is hij heel rustig naar de krabpaal gegaan,
en ligt nu te spelen met onze poezels xD  ook blijft hij zitten als ik e rheel rustig naartoe ga xd
wel enkel ik van mijn mama gata hij lopen xp
voila zit net aan mijn voeten nu ik dit schrijf Xd

duimen dat het zo blijft (en nog betert)

maar ik ben nu al zo dolgelukkig! XD

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 28 december 2012 - 17:14

Bekijk berichtkate2, op 28 december 2012 - 15:15, zei:

Bedankt voor de tip!!! :) Ik til haar inderdaad wel helemaal op, en het komt echt op een seconde aan want dan stribbelt ze al tegen als een zotje, dus soms ben ik net te laat en stribbelt ze al terwijl ik haar op de grond zet. Zal nu inderdaad eens proberen om op te tillen en onmiddellijk neerzetten zonder vasthouden tussenin. Als ik haar neerzet negeer ik haar dan ff, gewoon neerzetten en dan iets anders gaan doen.

misschien niet negeren, maar als ze niet tegenstribbelt en rustig blijft, belonen! je wilt dat gedrag juist vasthouden, leren dat het goed is. Dus niet negeren als ze het goed doet, maar haar belonen. En wat die beloning dan is dat weet je denk ik zelf het beste ;) (knuffelen? eten? aaien? praten? jij kent haar het beste :) )

Bekijk berichtmellemeis, op 28 december 2012 - 16:49, zei:

wonder gebeurd!
hij was net ana het knuffelen met mij, en ik dacht goh ik geef hem een kans om los te lopen,
heeft hij uit zichzelf liggen knuffelen en kopjes geven aan mij (en de hond! )
en dan is hij heel rustig naar de krabpaal gegaan,
en ligt nu te spelen met onze poezels xD  ook blijft hij zitten als ik e rheel rustig naartoe ga xd
wel enkel ik van mijn mama gata hij lopen xp
voila zit net aan mijn voeten nu ik dit schrijf Xd

duimen dat het zo blijft (en nog betert)

maar ik ben nu al zo dolgelukkig! XD

Dat klinkt heel goed zeg! misschien bench open als veilig terugtrekplekje? Dan geen van de andere toelaten in de bench, maar ervoor zorgen dat het zorgenkatje er wel altijd naartoe kan vluchten. Zorg dat de vluchtroute open blijft.

en nee, ik vind het niet egoistisch dat je dit schatje wilt houden! Als je ziet wat je bereid bent allemaal te doen, dan zou ik zeggen: ga ervoor! Met zoveel liefde en geduld kan het echt goedkomen. Dat is nu al te zien :)

Geplaatste afbeelding