Spring naar inhoud

- - - - -

schuwe kitten rsutig krijgen

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#16 Geplaatst 28 december 2012 - 17:48

dankje ginnie! xD
hihi  hij doet het super, ik ben ana het genieten hoe hij hier opeens met men andere poezels loopt te ravotten Xd
hadk echt alleen van kunne dromen xD
ik geniet er met volle teugen van nu ! xD
de bench staat op een kiertje dat enkel hij erin kan xD  onze grote zijn wat te dik om er nog tussen t egeraken xD hihi

iedereen echt super bedankt!
ik ben echt ZO blij! <3
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 28 december 2012 - 18:21

terecht :)
als je eenmaal zover bent zien we graag de (bewijs) foto's verschijnen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#18 Geplaatst 28 december 2012 - 18:53

Bekijk berichtmellemeis, op 28 december 2012 - 16:49, zei:

wonder gebeurd!
hij was net ana het knuffelen met mij, en ik dacht goh ik geef hem een kans om los te lopen,
heeft hij uit zichzelf liggen knuffelen en kopjes geven aan mij (en de hond! )
en dan is hij heel rustig naar de krabpaal gegaan,
en ligt nu te spelen met onze poezels xD  ook blijft hij zitten als ik e rheel rustig naartoe ga xd
wel enkel ik van mijn mama gata hij lopen xp
voila zit net aan mijn voeten nu ik dit schrijf Xd

duimen dat het zo blijft (en nog betert)

maar ik ben nu al zo dolgelukkig! XD

Dat zal wel! Veel succes!

Bekijk berichtginnie, op 28 december 2012 - 17:14, zei:

misschien niet negeren, maar als ze niet tegenstribbelt en rustig blijft, belonen! je wilt dat gedrag juist vasthouden, leren dat het goed is. Dus niet negeren als ze het goed doet, maar haar belonen. En wat die beloning dan is dat weet je denk ik zelf het beste ;) (knuffelen? eten? aaien? praten? jij kent haar het beste :) )

Dat klinkt heel goed zeg! misschien bench open als veilig terugtrekplekje? Dan geen van de andere toelaten in de bench, maar ervoor zorgen dat het zorgenkatje er wel altijd naartoe kan vluchten. Zorg dat de vluchtroute open blijft.

en nee, ik vind het niet egoistisch dat je dit schatje wilt houden! Als je ziet wat je bereid bent allemaal te doen, dan zou ik zeggen: ga ervoor! Met zoveel liefde en geduld kan het echt goedkomen. Dat is nu al te zien :)

Aaien is geen beloning voor lilly, ze loopt er nog vaak van weg. Maar bevestigend tegen haar praten wel. Zal ik zeker proberen! Bedankt voor de tips!! :-)

Bekijk berichtginnie, op 28 december 2012 - 18:21, zei:

terecht :)
als je eenmaal zover bent zien we graag de (bewijs) foto's verschijnen ;)

Ah ja! Fotos daarvan zien we inderdaad graag! :)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#19 Geplaatst 28 december 2012 - 20:05

hihi morgen zal ik het liefjj HEEl veel fotos laten maken XD
en dan moet ik nog eens zoeken hoe ik ze kan plaatsen xD

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#20 Geplaatst 28 december 2012 - 20:13

hoe kan ik er hier fotootjes bijzetten?
hij is net bij mijne grote kater in de zetel gekropen xD echt superschattig xD
&& ik heb er een paar fotos van kunne trekken xD

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#21 Geplaatst 28 december 2012 - 20:15

Als je op meer berichtopties klik staat er onder het vierkant waarin je je bericht typt 'bestanden bijvoegen' en daarronder is een klein balkje 'kies bestanden'. Als je daarop klikt kan je bestanden van je pc in je bericht plaatsen ;)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#22 Geplaatst 29 december 2012 - 17:27

pff het is alweer om zeep xS
gisteren ging alles super,
we zijn dan gisteren 2 uurtjes weggeweest en toen we thuiskwamen (mijn mama was babysit van dienst ) liep hij alweer weg van mij :trance:
deze nacht bij ons gezet, maar de hond heeft de deur dan toch opengekregen waardoor ze allemaal overal konden lopen,
en nu deze morgen ging hij gaan lopen van mij en men vriend,
nu wou men vriend hem rustig nemen en is hij beginne blazen en grommen en bijten en heeft heel zijn hand opengekrbad xS
dan is hij uit de handen gesprongen en onder de zetel gekropen,
kan hem zelf niet meer vangen om in de bench te zetten xS

pfffff het zag er zo goed uit , hoe kan dit opeens!? xS xO

ik heb een filpje van de poesjes al spelen en een fotoke van sky met onze mike zal de foto er eens opzetten ;)
khoop dat het weer rap betert hoor x'(

de eerste keer dat Sky bij Mike kruipt om in de zetel te gaan liggen slapen xD
$was gisteren nog , hoop dat het gauw weer zo word xssky en mike 002.JPG

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#23 Geplaatst 29 december 2012 - 19:52

Soms gaat dat in ups en downs hé, maar geef het zeker tijd. Niet te snel willen gaan. 't Is niet omdat het 1 keer een uur of zelfs een dag goed gaat, dat je er op dezelfde manier mee om kan als met een sociale kat. Laat hen hun eigen tempo. Zo'n dingen kan je niet forceren. Je hebt nu toch een goed momentje gehad, dus het is mogelijk. Maar op het gemak. Op de momenten dat het moeilijker gaat en hij van jullie wegloopt zou ik hem zeker niet vastnemen. Veel succes! En op die foto ziet dat er toch goed uit!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 29 december 2012 - 21:37

Kan je geen (kinder)slotje op de slaapkamerdeur plaatsen? Honden kunnen veel, maar niet alles ;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#25 Geplaatst 29 december 2012 - 23:30

Bekijk berichtkate2, op 29 december 2012 - 19:52, zei:

Soms gaat dat in ups en downs hé, maar geef het zeker tijd. Niet te snel willen gaan. 't Is niet omdat het 1 keer een uur of zelfs een dag goed gaat, dat je er op dezelfde manier mee om kan als met een sociale kat. Laat hen hun eigen tempo. Zo'n dingen kan je niet forceren. Je hebt nu toch een goed momentje gehad, dus het is mogelijk. Maar op het gemak. Op de momenten dat het moeilijker gaat en hij van jullie wegloopt zou ik hem zeker niet vastnemen. Veel succes! En op die foto ziet dat er toch goed uit!

mee eens ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#26 Geplaatst 30 december 2012 - 10:47

Heb je niets van Valeriaan-druppels in huis? (of Catnip-spray)
Laat hem daarmee kennismaken op een speeltje en als hij het leuk vind; dan op je handen.

En wat hier wel eens hielp; veel spelen met stokje met elastiek met speeltje eraan (hengelding;je snapt em wel denk ik),
als ze daarmee spelen vergeten ze wel eens dat er een mens aan de andere kant zit.

Proberen zoveel mogelijk dingen die het kitten leuk vind, te laten associeren met jou; speeltjese, valeriaan, lekkere snacks/eten etc etc

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#27 Geplaatst 06 januari 2013 - 22:21

UPDATE   ondertussen gaat het met Sky en de poezels onderling HEEL goed,
zijn de beste vriendjes,
hij zit wel nog vaak in 'zijn doosje' onder de krabpaal   , of in het huisje van de krabpaal,
ondertussen zijn we zo ver dat ik (nog niemand anders xp)   hem uit zijn doosje of huisje mag nemen en dan geniet hij toch al van zijn knuffels xD

catnip ,.. is hier inderdaad volop in gebruik en hebben hem een nieuw mandje en nieuwe speelgoedjes gehaald die van hem zijn
met catnip op en zijn geur van in zijn doosje te liggen (gaatje is zo klein gemaakt dta enkel hij erin kan xp)

ik ga hem gewoon HEEL veel tijd geven , ik hoop alleen dat ik hem volgende week kan vangen aangezien hij naar de DA moet voor zijn tweede inenting xD  (gecastreerd en chip heeft hij al achter de rug)

terwijl ik typ ligt hij onder tafel op nog geen halve meter van mijn voeten te spelen met ons Maxxy en Ice,  dus dat komt zeker goed ;)
fotos zullen zeker nog volgen maar iedere keer dat ik het fototoestel wil nemen loopt hij weg xp

Verder geduld is een schone deugd ^^    
Maar onze kleine schat heeft tijd genoeg ;)
Ook Zino zijn gejank is al VEEL beter,  zolang hij ons in gezichtsveld heeft, van zodra hij ons niet rap genoeg vind herbegint het xp

Bekijk berichtTinne, op 29 december 2012 - 21:37, zei:

Kan je geen (kinder)slotje op de slaapkamerdeur plaatsen? Honden kunnen veel, maar niet alles ;)

geen idee waar onze Snoopy het allemaal geleerd heeft , maar krijgt zelf de kinderhekjes voor aan trap open xD, alsook de frigo, keukenkasten,..; xD
het enige wat helpt is de deur op slot doen, maar hebben geen sleutels op de deuren xD

Bekijk berichtkate2, op 29 december 2012 - 19:52, zei:

Ik gun hem inderdaad zijn ruimte nu,  ik heb geduld gekweekt
en als onze schat een jaar nodig heeft om rustig te worden dan is het zo ;)
hij heeft alle tijd van de wereld,
en hij is in elk geval al niet meer 'het wilde kitten dat rondloopt' zoals mijn vriend in begin zei xp
het kan enkel nog vooruit gaan he ;) <3 Sky

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 07 januari 2013 - 14:09

:thumb: :thumb: , fijn dat er vooruitgang is
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#29 Geplaatst 08 januari 2013 - 17:56

UPDATE
de langverwachte pics van onze ondertussen al VEEL rustigere en lievere Sky ;)
ik kan hem al vastnemen en knuffelen, de anderen hier absoluut niet xD

allemaal samen ! Xd 047.JPG allemaal samen ! Xd 048.JPG allemaal samen ! Xd 049.JPG

en tussen de bende xD
allemaal samen ! Xd 056.JPG allemaal samen ! Xd 057.JPG

^^ ben er fier op ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 08 januari 2013 - 18:35

:) :) :heart: :heart: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag