Spring naar inhoud

- - - - -

Lekker onder de dekens?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#1 Geplaatst 28 december 2012 - 17:36

Vanacht om klokslag 03.00u werd ik wakker door kriebelende snorharen aan mijn neus.
Och, gezellig onze Queen komt nog een keertje bij me in bed slapen.. meestal legt ze zich lekker achteraan op bed, maar vannacht dacht mijn meesteres hier blijkbaar anders over.  Na veel gekriebel, gekrabbel en weet ik wat ze nog allemaal aan het uitspoken was lag ze plots te spinnen helemaal onder de dekens. Dicht tegen me aan waardoor ik niet echt meer kon slapen (vanwege de kriebelende haartjes tegen mijn benen)
heb dan maar wat meer plaats gemaakt en ben zelf op het koude stuk van het bed gaan liggen...

Maar waar ik me zorgen om maak : ons Fem ligt dan wel helemaal onder de dekens..  Ik was dan ook ontzettend bang dat ze zou kunnen stikken.  Heb haar dan ook 2 keer onder de dekens uit gehaald.. zonder resultaat, of course !!!  Dus ben ik maar wakker gebleven...

Weet iemand of het kwaad kan dat ze zo ver onder de lakens duikt??
Het liefst heb ik haar gewoon bij OP het bed, maar ja.. ons Fem zou ons Fem niet zijn, zou ze niet gewoon haar eigen zin doen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 december 2012 - 17:39

Het kan geen kwaad hoor, mocht ze ademnood krijgen, zou ze er vanzelf wel onderuit komen. Mijn Maltezertje sliep vroeger ook altijd onder de dekens tegen mij aan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 28 december 2012 - 18:30

Ik denk ook dat het geen kwaad kan, ons Inti kruipt ook altijd onder het deken!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 28 december 2012 - 18:42

ons vier musketiers kruipen ook helemaal onder de dekens, zelfs helemaal tot achteraan mijn voeten, hoe ze daar lucht kunnen krijgen ik weet het niet maar blijkbaar kunnen ze dat toch, als ze het maar niks meer vinden komen ze er heus wel vanonder hoor
Wat ik soms doe als ze echt vanachteren zitten is een grote teddybeer erbij steken , die tilt het dekbed dan wat op voor hen...

Waar je wel moet mee opletten is met t achterste van je dekbedovertrek, waar die opening zit om je dekbed in te steken
Ik weet van een poezel die haar in dienen overtrek had gewrongen, dus waar het dekbed inzat , ze hadden die opening niet goed genoeg onder t bed gestoken vanachteren, en ze hebben het beestje dus inderdaad gestikt teruggevonden omdat het beestje de opening blijkbaar niet meer kon vinden en geen adem meer kreeg.
Altijd het achtereinde van je dekbedovertrek goed onder je matras steken !!!

Bewerkt door lathyrus, 28 december 2012 - 18:42.

Geplaatste afbeelding

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#5 Geplaatst 28 december 2012 - 19:00

lathyrus, op 28 december 2012 - 18:42, zei:

ons vier musketiers kruipen ook helemaal onder de dekens, zelfs helemaal tot achteraan mijn voeten, hoe ze daar lucht kunnen krijgen ik weet het niet maar blijkbaar kunnen ze dat toch, als ze het maar niks meer vinden komen ze er heus wel vanonder hoor
Wat ik soms doe als ze echt vanachteren zitten is een grote teddybeer erbij steken , die tilt het dekbed dan wat op voor hen...

Waar je wel moet mee opletten is met t achterste van je dekbedovertrek, waar die opening zit om je dekbed in te steken
Ik weet van een poezel die haar in dienen overtrek had gewrongen, dus waar het dekbed inzat , ze hadden die opening niet goed genoeg onder t bed gestoken vanachteren, en ze hebben het beestje dus inderdaad gestikt teruggevonden omdat het beestje de opening blijkbaar niet meer kon vinden en geen adem meer kreeg.
Altijd het achtereinde van je dekbedovertrek goed onder je matras steken !!!

:catrollover

Sanqu, op 28 december 2012 - 18:58, zei:

:catrollover
Ga ik zeker rekening mee houden dan.. krijg al kriebels bij het idee ons Fem zo terug te vinden.  Hoop toch stiekem dat ze deze nacht boven de dekens gaat liggen, al is het maar alleen voor mijn gemoedsrust!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 28 december 2012 - 20:08

Lilly ligt de laatste tijd ook vaak onder de dekens, denk niet dat je veel risico loopt. Maar dat van die dekbedovertrek had ik nooit bij stilgestaan! Die wordt vanavond ook nog eens goed onder de matras gestoken!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 28 december 2012 - 20:54

onze york slaapt ook onder dekbed meestal in mijn schoot of aan de voeten,  nee geen ademnood ze kruipen er wel uit dan...

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 december 2012 - 21:39

Wat een horrorverhaal zeg!
Vanaf nu worden hier de dekens achteraan ook extra ingestopt...
Mag er niet aan denken :(

All you need is love...and a cat! :love3:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 28 december 2012 - 22:43

Hier ligt Balou ook regelmatig onder de dekens, maar meestal komt ze wel net met dr koppie onder het laken vandaan. De achterkant van mijn dekbed is ook bijna nooit onder het matras (ik beweeg super veel en trek het dus altjd los als ik slaap), maar ze hebben ook nog nooit daar in gezeten, dus ga er vanuit dat het niet zal gebeuren...en anders zal Balou wel luid miauwen gaan mocht ze er niet uit komen.
Geplaatste afbeelding

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#10 Geplaatst 29 december 2012 - 08:11

chanatas, op 28 december 2012 - 22:43, zei:

Hier ligt Balou ook regelmatig onder de dekens, maar meestal komt ze wel net met dr koppie onder het laken vandaan. De achterkant van mijn dekbed is ook bijna nooit onder het matras (ik beweeg super veel en trek het dus altjd los als ik slaap), maar ze hebben ook nog nooit daar in gezeten, dus ga er vanuit dat het niet zal gebeuren...en anders zal Balou wel luid miauwen gaan mocht ze er niet uit komen.
Aangezien ons Fem overdag ook al best veel miauwt zal ook zij wel laten weten wanneer ze vast komt te zitten..  toch gisterenavond maar een dekbedovertrek van de ikea uit de kast genomen, deze hebben achteraan knippertjes in plaats van een instopstrook, zo kan ze er niet per ongeluk in verzeild geraken...