Spring naar inhoud

- - - - -

Vlek verwijderen

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 augustus 2009 - 12:48

Hoe kan ik een vlek van een appelsien uit een t-shirt krijgen? Wat is het beste middeltje daarvoor?

Ik dacht altijd dat die vlekken er niet uit gingen, maar we kunnen proberen hè...

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#2 Geplaatst 09 augustus 2009 - 12:52

In de supermarkt vind je handige dingetjes om specifieke vlekken te verwijderen. Een huis tuin en keuken trucje ervoor heb ik niet.

Geplaatste afbeelding

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#3 Geplaatst 09 augustus 2009 - 13:05

Via google gevonden.

Sinaasappelsapvlekken wast u uit in een neutraal, handwarm sopje. Behandel de vlek daarna eventueel met blanke azijn. Altijd goed naspoelen met schoon handwarm water.

Sinaasappelvlekken insmeren en inweken met glycerine. De volgende dag wassen volgens de wasvoorschriften. Herhaal deze behandelwijze eventueel een paar keer.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#4 Geplaatst 09 augustus 2009 - 13:31

als het een witte t-shirt is een namiddagje in de zon leggen. Helpt niet altijd, maar voor veel vlekken wel

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 augustus 2009 - 14:17

Ik zal beginnen met een sopje. Azijn kunnen we ook wel proberen.

Speciale dingen kopen, daar moet ik niet mee afkomen bij ons mama. Zo kan je dingen blijven kopen natuurlijk.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 09 augustus 2009 - 14:31

Spuit er Vanish op en dan de wasmachine in en gewoon meewassen op het hoofdwasprogramma dat heeft hier al goed gewerkt. Als ik zo een vlek heb laat ik dat kledingstuk niet liggen maar was het direkt. Als vlekken opdrogen gaan ze er moeilijker uit.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 augustus 2009 - 14:34

catherine zei:

Spuit er Vanish op en dan de wasmachine in en gewoon meewassen op het hoofdwasprogramma dat heeft hier al goed gewerkt. Als ik zo een vlek heb laat ik dat kledingstuk niet liggen maar was het direkt. Als vlekken opdrogen gaan ze er moeilijker uit.

Dat hebben we wel in huis. Het t-shirt zit nu in warm water met een beetje vloeibaar wasmiddel. Dan ga ik nu vanish op de vlek doen. En dan kan het straks mee in de was.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 09 augustus 2009 - 14:37

:thumb:  Ik duim voor je dat de vlek eruit gaat, mss moet je het een paar keer mee wassen vooraleer de vlek er helemaal uit is. Appelsien vlekken zijn lelijke vlekken. :geluk:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 09 augustus 2009 - 14:38

catherine zei:

:thumb:  Ik duim voor je dat de vlek eruit gaat, mss moet je het een paar keer mee wassen vooraleer de vlek er helemaal uit is. Appelsien vlekken zijn lelijke vlekken. :geluk:

Merci voor het duimen :) .

Het is trouwens een lichtblauw t-shirt en nog redelijk nieuw.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#10 Geplaatst 09 augustus 2009 - 14:39

in de zon leggen , maar dat is al genoemd of anders shampo op doen en laten intrekken tot je het gaat wassen met je andere was , is ook een een goed middel wanneer je op reis bent en dan thuis gewoon wassen

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 09 augustus 2009 - 14:51

Succes!!

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 10 augustus 2009 - 11:55

Ik gebruik ook Vanish ofwel ace-delicat.  Voor ik het in de machine drop wrijf ik wat wasmiddel op de plek zelf.  

Geplaatste afbeelding