Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal specifiek voor Maine Coon

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Bor_*
Guest_Bor_*

#1 Geplaatst 28 december 2012 - 22:09

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe krabpaal voor mijn twee Maine Coon's.
Momenteel heb ik een krabpaal van Armakat. Op zich ben ik wel vrij tevreden over deze krabpaal.
Ik denk dat ik 4 jaar geleden zo'n 140 euro heb betaald voor een krabpaal van 1m75 ongeveer en redelijk wat ligplaatsen.
Je kan natuurlijk niet verwachten dat een krabpaal voor die prijs eeuwig blijft meegaan :-).Nu ja soit, de pluch zit op vele plaatsen wat los, de sisal komt overal wat los en uiteindelijk zijn er twee palen verwijderd omdat ze anders echt zouden afkraken.

Ik weet dat de krabpalen van petfun en catpalace vrij goed van kwaliteit zijn, maar ook vrij duur.
Ik zou graag een grote paal hebben van +/- 1m70 en redelijk wat ligplaatsen (geen hangmandjes). Ook had ik deze keer graag sisalpalen van meer dan 9cm diameter. Ik wens maximum 200 à 250 euro te betalen. Ik heb al gekeken op dierenvilla en op zooplus, maar een mens leest zoveel tegenstrijdige reacties. Vandaar had ik graag eens gepolst bij de Maine Coon eigenaars met welke palen zij een goede ervaring hebben naar stabiliteit en kwaliteit toe.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Dit model vond ik alvast al een optie:

http://www.vanhetwit...l-Armarkat-7002

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 28 december 2012 - 22:13

Ik heb een krabpaal van europet koste jaren geleden over de 400€.
Hij is heel zwaar en stevig met dikke palen van 12 cm diameter, heel stabiel ook. Hij is echt zijn geld waard geweest want hier met 15 bengels die erop vliegen beweegt die geen vin.

Guest_Bor_*
Guest_Bor_*

#3 Geplaatst 28 december 2012 - 22:22

Hallo Catherine,

Bedankt voor je antwoord.
Waar heb je deze dan gekocht? Is europet effectief een merk of een site ;-)? Heb je toevallig een foto van de jouwe?

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 december 2012 - 22:42

Ik heb zelf een Pet Fun (Joy) staan, dit zijn echt geweldige zware stabiele en kwalitatief goede krabpalen. Ze zijn wat prijzig in aanschaf, maar daar heb je echt jaren plezier van.
http://shop.petfun.de/de/

Wil je nog iets beter/luxer dan kun je nog voor het volgende gaan.
http://www.katzen-deko.de
of
http://www.drapaki.pl/de/3-kratzbaume

Bij al deze winkels zijn de palen erg geschikt voor grote rassen.
En je kunt ze ook allemaal naar jou wens aan laten passen.

Bewerkt door Jacqje, 28 december 2012 - 22:43.

Geplaatste afbeelding

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 28 december 2012 - 23:32

Die armarkat lijkt wel interessant :-)
Ik heb momenteel 2 grote krabpalen staan van bij Zooplus, met het idee om mettertijd om te schakelen naar een meer kwalitatievere krabpaal met afneembare mandjes. Armarkat kende ik niet, heb het alvast in mijn favorieten bewaard :-)

Ik volg dit topic mee, altijd interessant om weten wat anderen kopen als je iets soortgelijks nodig hebt.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 28 december 2012 - 23:52

http://www.fretten.n...roducts_id=2619

http://www.catfactor...a5d4d7nknku2rg1

DSC03331.JPG
user180_pic49306_1294424986.jpg

De grijze is van europet, je kan zien dat er 1 paaltje het sisal nu versleten is maar daar heb ik al een vervang paaltje voor liggen maar we hebben nog niet de tijd gehad van die te vervangen.

Ik heb die paal niet zelf gekocht maar heb die meegekregen toen ik Ice en Xena adopteerden.
Het meisje vanwaar de katten komen had me gezegd hoeveel de paal had gekost.
Maar echt die is zijn geld waard, heb al goedkopere versies gekocht ervan en niks als miserie mee gehad.
De beige met bruine paal is nieuw en heeft ook dikke palen en veel ligplaatsen daar slapen ze eigenlijk het meeste op. Dat is er ene van het merk Nobby de sultan, verkoop link hieronder.
http://www.krabpaals...r Beige / Bruin

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 29 december 2012 - 05:17

Armarkat zijn echt goede krabpalen ! Stevig...
Sinds ik ooit mijn eerste kocht enkel nog dat merk gekocht. Ze kunnen maine coons aan dus ;-)

Enkel koop ik nooit nog een krabpaal met de veel pluche, ik stofzuig me rot !!
Dus, een krabpaal als die van armarkat wil ik ook, je haalt de kussens er ook gemakkelijk af.
Ik zou dan wel de extra grote versie nemen. Die is quasie even duur op andere site !

Ook neem ik nooit een krabpaal met hangmatten. Met mijn dikzakjes hier zou dat toch weer snel doorliggen/zakken of stof scheuren ;-)

@ catherine : Jij hebt ook een heel kattenparadijsje daar hé :)

Bewerkt door Serenity, 29 december 2012 - 05:17.

Geplaatste afbeelding

Guest_Bor_*
Guest_Bor_*

#8 Geplaatst 29 december 2012 - 10:50

@ Catherine: bedankt voor de foto's. Ze zien er idd. stevig uit.

@ Serenity: deze van Armakat sprak mij inderdaad ook aan, omdat ze dikkere palen hebben + de stof apart is. Ik vind het persoonlijk ook wat vervelend om bijna dagelijks die krabpaal te moeten stofzuigen en ik denk dat het hout ook wel betere kwaliteit is. Op welke webiste zie jij de grotere versie aan dezelfde prijs? :)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 29 december 2012 - 11:18

De paal van Armarkat is zeker leuk, maar.... eigelijk heb je hierop maar 1 ligplek de andere plaatsjes zijn te klein om op te liggen en het huisje is maar 40 x40 dat is ook niet groot, wij hebben hier de Joy van PetFun en die bevalt uitstekend, wij hebben na 3 jaar een van de meest gebruikte sisalpaaltjes (krabben) vervangen en hier wordt er van de paal gebruik gemaakt door 4 Maine Coons en een Ragdoll :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 december 2012 - 11:39

Hallo allen,

Misschien even duidelijk maken dat ik TS ben.
Het lukt mij niet om mezelf na lange tijd aan te melden en het is nu uiteindelijk gelukt met de hulp van Pixel. Account 'Bor' zal dus wss. geband worden :).
Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 december 2012 - 11:59

Ik heb een petfun en ben daar zeer tevreden van!!
Ik heb de Jacky O. Deze zit gespannen tussen palfond en valt zeer goed mee van prijs!!!!
IK wou niet al te veel paal, vandaar ben ik voor deze gegaan.
Ikzelf heb nog een extra hangmatje, maar dat word nooit gebruikt

http://shop.petfun.d...me/jacky-o.html
Deze dus.
Ik heb wel de brede palen en een houten steunelement.
Helemaal Coon proof!!
Ze hebben zelfs al met 3 op 1 mandje gelegen

En hier een foto van de paal in de living
En het bewijs, Hij is Coon proof ;)

Bijgevoegde thumbnails

• SAM_0053.JPG
  • SAM_0062.JPG
  • SAM_0081.JPG
  • SAM_0084.JPG

Bewerkt door Jana_23, 29 december 2012 - 11:54.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 29 december 2012 - 16:48

Ik zweer echt bij een Petfun. De katten vinden het helemaal geweldig, en qua kwaliteit ook vele malen beter dan die lelijke pluche palen.
Ook een voordeel is dat alles te wassen is, en mocht er iets stuk gaan zijn alle onderdelen los te bestellen.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 29 december 2012 - 18:10

OK, petfun Joy is eventueel wel een optie. Zijn die hangmandjes geen probleem met Maine Coon's? Begint dat niet door te hangen of af te scheuren? Je kan extra opties kiezen bij de bestelling van de paal (o.a. dikkere sisalpalen, grotere hangmatten en bepaalde voering als ik goed Duits begrijp :) ). Hebben jullie voor een bepaalde optie extra gekozen?
Geplaatste afbeelding

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 29 december 2012 - 18:25

Je kunt de site ook instellen in het engels.
Maar je kunt ook de grotere mandjes bestellen deze zijn wel heel groot hoor (weet niet hoe groot je coons zijn).
Ik heb de standaard maat palen en mandjes , en dit is prima voor Ragdoll van 7 kilo en ze zitten er soms met z'n tweeën in (totaal 12 kilo). Dat houdt ie prima.
Alle palen zijn ook van massief hout van binnen.
Ken heel veel mensen met een petfun en van niemand wat negatiefs gehoord.
Geplaatste afbeelding

Xoco
Xoco
  • 332 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 29 december 2012 - 18:32

Ook wij zijn aan het uitzien voor een nieuwe krabpaal. Met  een maine coone op komst ( en op de wachtlijst voor een 2de) en een vrij grote ragdoll kater heb ik dit topic een beetje gevolgd. De petfun joy ziet er een optie uit maar ook deze wekt onze intresse.

http://shop.petfun.d...ume/monika.html

De 3 lange palen en met de ligschelpen die zich binnen de palen bevonden wat de stabiliteit bevordert leek ons dit een optie voor onze katten. iemand enige ervaring met deze of een opinie over deze?
"Who would believe such pleasure from a wee ball o' fur?" - Old irish saying