Spring naar inhoud

- - - - -

Belgacom

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 28 december 2012 - 23:48

Ik was zonet op de site van Belgacom aan het kijken om mijn abonnement te veranderen. Gezien wij 2,5j geleden voor het pack: Tv + Internet + Mobile hadden gekozen (we waren verplicht er één van de soorten telefonie bij te nemen, hoewel we dit nooit zouden gebruiken) zien wij nu dat we eigenlijk die mobiele telefoon nooit meer gebruiken, want we hebben elk ons eigen toestel en we gebruiken dat.

Nu dacht ik, aangezien we die Mobile niet meer gebruiken kan ik mij toch best een lager/goedkoper abonnement aanschaffen he.

Ik bekeek de packs op hun site en vond dat er wel iets passend was voor ons. Een pack: Tv + Internet (en verder niets). Vond dat goed en wilde het pack online bestellen. Ik zie dat er 6,50 euro kosten bijkomen omdat we 'verlagen', daar kan ik nu nog inkomen, maar ik ben blijkbaar ook verplicht om één van hun 3 'materialen' er gratis(?) bij te nemen. Die 'materialen', daar bedoeld men een extra simkaart mee voor je iPad, of je laptop,... om overal te kunnen surfen. Maar wij hebben echt géén van die 3 dingen nodig, hebben ook geen iPad of tablet en mijn laptop gaat hier nooit mij deur uit en ik surf daar draadloos mee via mijn bbox, ik heb dat dus absoluut niet nodig. Blijkbaar zijn die materialen bestemd voor hun 'Internet-overal' die nu altijd standaard in de packs zit. Heb wat schrik om het er verplicht 'gratis' bij te nemen, want ze zeiden dit van die Mobile vroeger ook dat dat altijd gratis zou zijn en blijven (we belden inderdaad gratis, maar maandelijks hadden we daar toch altijd 5euro abonnementskosten door). Heb zo een beetje het gevoel dat ze mensen echt producten opdringen!

Iemand die een oplossing zou weten?

Bewerkt door Kyetje, 28 december 2012 - 23:48.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 28 december 2012 - 23:56

Wij hebben ook belgacom het pack tv/ internet/ vaste telefoon. Tv is gratis betaal alleen huur voor die decoder.
Ik heb vroeger al eens een gratis stick gehad voor op de laptop gebruik die ook niet maar heb er ook niks voor moeten betalen.
Mss best eerst morgen eens bellen voor meer uitleg over hun gratis dingen, mss kan je het omzetten in iets anders als je toch geen ipad of zo hebt.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 december 2012 - 00:05

Tv was hier blijkbaar niet gratis, net even nagekeken, nooit een dienst van het pack gratis gehad. Niet dat ik het te duur vind, maar betaal niet graag voor iets wat ik niet gebruik, en hun packs veranderen is blijkbaar nog zo eenvoudig niet.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 december 2012 - 00:23

Je kan best gewoon eens langsgaan in de winkel, zij geven vaak het enige juiste advies...
Toen wij onze pack wilden bestellen, lukte dit niet via internet.
Wij hebben ook enkel internet + tv ;)

All you need is love...and a cat! :love3:

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 december 2012 - 00:30

Bekijk berichtIlona_13, op 29 december 2012 - 00:23, zei:

Je kan best gewoon eens langsgaan in de winkel, zij geven vaak het enige juiste advies...
Toen wij onze pack wilden bestellen, lukte dit niet via internet.
Wij hebben ook enkel internet + tv ;)

Hebben jullie dan ook verplicht één van die 3 materialen moeten bijnemen voor dat Internet Overal?

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 29 december 2012 - 00:32

Nee, wij zijn klant geworden vorig jaar augustus en hebben enkel TV en internet, niets extra...
All you need is love...and a cat! :love3:

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#7 Geplaatst 29 december 2012 - 08:22

Zelf heb ik ook het pack "internet, TV en gratis vaste telefoon".  Hoewel ik voor de telefoon ook 5€ per maand betaal.  In eerste instantie wou ik dit ook niet, maar ik merk nu dat ik de vaste lijn toch nog vaak gebruik.  Vooral de laatste tijd omdat je na 17.00u en in het weekend gratis belt zelfs naar gsm nummers.  Dit scheelt toch wel in mijn factuur van mijn gsm.  Daarbij woon ik in een appartement waar het gsm ontvangst niet geweldig is waardoor s avonds even lekker bijkletsen met een vriendin beter gaat met de vaste lijn....

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 29 december 2012 - 08:44

Persoonlijk zou ik het net interessant vinden om 1 van die 3 materialen te nemen voor de laptop. Je zou maar eens een storing op je verbinding thuis moeten hebben. Via die kaart heb je op zijn minst dan toch nog internet.

Online kan ik er niets over terug vinden dat je dit moet nemen en ik kan al zeker niet zeggen of dit verborgen kosten inhoud. Zelf heb ik momenteel ook nog geen Belgacom dus ik wou natuurlijk ook niet te ver klikken op de site.

Zoals al vermeld kan je misschien best eens langst een winkel gaan en daar meer uitleg vragen.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 29 december 2012 - 23:16

Internet overal en tv overal zijn gratis, ik zie toch op mijn factuur elke keer 0€ staan. Wij hebben wel het maxi abonnement.

Bewerkt door catherine, 29 december 2012 - 23:16.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 30 december 2012 - 00:45

Bij ons niet, we betalen voor elke van de 3 diensten (maar denk dat dat ervan afhangt wanneer je inspringt of wijzigt, elke maand zijn er wel nieuwe acties). Hier is het het comfort abonnement.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 30 december 2012 - 15:28

Tja bij comfort heb je minder voordelen en ook een download limiet. Wij hebben maxi.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 december 2012 - 22:55

Maarja, die downloadlimiet overschrijden we verre van, alleen de laptop staat hier op internet, en heel zelden de WII console. We komen zeker toe met alles, maar ik wil gewoon een pack zonder die mobile. Volgende week ga ik nog eens langs bij Belgacom...

KingFredII
KingFredII
  • 9.496 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 1 katten

#13 Geplaatst 02 januari 2013 - 01:37

Als ze vasthouden aan "je kunt niet verlagen zonder grote kosten", zeg je gewoon dat je nog een andere mogelijkheid hebt: overstappen naar Telenet. Dan zullen ze "opeens" wel een mogelijkheid voor je hebben!
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 03 januari 2013 - 13:41

Je gaat het beste naar een belgacom winkel, daar krijg je de beste uitleg.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 05 januari 2013 - 23:27

Vandaag in het Belgacomcenter geweest. Ze wisten me daar te vertellen dat ik best blijf bij mijn huidig pack. Elke verandering van pack die ik nu neem, komt me duurder uit. Heb dus beslist om te blijven bij m'n huidig pack. Binnekort stijgen de nieuwe packs en de huur van de decoders toch weer zei de man daar.