Spring naar inhoud

- - - - -

Goedkoper internet?

internet

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 december 2012 - 00:30

Hoii iedereen!

Wij zitten momenteel bij Belgacom en hebben zowel internet als TV, maar we gaan overschakelen naar enkel internet omdat we de TV onvoldoende gebruiken...
Maar ik vind dit wel redelijk prijzig bij Belgacom want we zouden dan €35 per maand betalen voor enkel internet...
Kan dit niet goedkoper?
Waar zitten jullie bij en wat betaal je iedere maand?

Bedankt :)

All you need is love...and a cat! :love3:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 29 december 2012 - 00:39

Ja, dat lijkt me idd prijzig : wij betalen ongeveer (heb niet onmiddelijk factuur bij mij) 41 euro bij Telenet voor digitale TV (digicorder om op te nemen inbegrepen), telefoon (onbeperkt bellen op vaste nummers 24/24u en 1000 min belwaarde naar gsm-nummers per maand na 16u & in het weekend) + internet.
Volgend jaar komt er 8 euro bij (eerste jaar is huur digicorder gratis), dus dan zitten we rond de 50 euro.
Kabelabonnement is er wel niet inbegrepen en dat komt op een 15 euro/maand.

Best kan je vergelijken op aanbieders.be

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 december 2012 - 01:40

Ahh... Bij Belgacom betaal je natuurlijk wel geen kabelabonnement...
Bedankt :)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 29 december 2012 - 04:37

Die kabelabonnement is voor tv hé...En dat ga je niet gebruiken dus ;-)

Naja, ik heb belgacom altijd rotzooi gevonden, maar dat is de gamer in mij die spreekt.
Voor mensen met mindere behoefte kan het perfect volstaan ^^

Ik zou zeker overstappen van belgacom naar een andere provider, ze zijn idd niet bij de goedkoopste !

Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 29 december 2012 - 08:21

Wij hebben hier ook Belgacom en betalen 90,00 euro per maand, inbegrepen is, internet, vaste telefonie (onbeperkt bellen naar vaste telefoon na 17.00 uur, alsook naar GSM, 2 GSM's (1 uur per GSM bellen en onbeperkt sms-sen) en digitale TV). Belgacom is misschien niet de goedkoopste maar je moet ook de bereikbaarheid met je GSM in acht nemen. Ik ken 2 mensen die overgeschakeld zijn naar telenet en die dat KING EN KONG gedoe hebben waar ze reclame van maken op tv en die hun bereikbaarheid met GSM is een heel pak verminderd, en ik heb er ook al een paar keer van gehoord dat hun internet of digitale tv (wat voor jou dan minder erg is natuurlijk) niet werkt. Maar dit is onze ervaring natuurlijk! Er zullen waarschijnlijk ook wel mensen zijn die met belgacom problemen hebben. Ik denk dat ze gewoon allemaal te duur zijn!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 29 december 2012 - 12:45

Ik heb nog wat liggen vergelijken en zag dat je bijna bij iedere provider aansluitingskosten moet betalen :s
Dat is wel twee maanden internet dat je er bam bovenop betaald he!
Ik snap het echt nie... We weten niet eens hoe lang we hier nog zullen wonen en dan zoveel betalen om over te schakelen...
Moeilijk!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 29 december 2012 - 20:28

Gsm heb ik gewoon bij mobistar(voor mij nog altijd de beste)^^ vaste (draagbare) thuistelefonie is bij telenet en ben ik blij van.(alsook internet, digibox en televisie)
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 29 december 2012 - 21:58

Bekijk berichtSerenity, op 29 december 2012 - 04:37, zei:

Die kabelabonnement is voor tv hé...En dat ga je niet gebruiken dus ;-)

Naja, ik heb belgacom altijd rotzooi gevonden, maar dat is de gamer in mij die spreekt.
Voor mensen met mindere behoefte kan het perfect volstaan ^^

Ik zou zeker overstappen van belgacom naar een andere provider, ze zijn idd niet bij de goedkoopste !

Ik kan mis zijn Serenity, maar via Telenet loopt de internetverbinding toch ook langs de kabel en niet langs de telefoonlijn zoals bij Belgacom (daardoor was internet via Telenet altijd het snelst).
Ik durf dus ook niet met zekerheid bevestigen of die kost van de kabeldistributie wegvalt bij Telenet voor klanten die geen Tv kabelabonnement wensen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 29 december 2012 - 22:58

Bij telenet ben je verplicht de kabel te nemen je internet verloopt langs die kabel. Dus duurder dan belgacom.
Wij hebben tv overal/internet/vaste telefoon. Tv is gratis, internet betalen we 44,94€ in het maxi abonnement en ongelimiteerd downloaden. We hebben het al eens laten berekenen door telenet en kwam veel duurder uit.
Verschillende buren hier op straat waren bij telenet en zijn allemaal weggegaan door de slechte services en te duur en dikwijls veel problemen.

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 30 december 2012 - 09:55

Wij hebben telenet en tot hiertoe geen problemen. In denk dat het ook streekgebonden is dat er eventueel problemen zijn met Telenet of Belgacom. Ik ken redelijk wat mensen die van Belgacom naar Telenet gegaan zijn door de vele Belgacom problemen
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 31 december 2012 - 04:26

@Help : dat zou kunnen, heb ik geen idee van, ik heb altijd televisie gehad ^^ idd niet over telefoonlijn en dat is net het goede.
Bovendien heb ik nu fibernet dus geen idee. Bij telenet heb je ook erg goedkope deals hoor. Als je iemand bent die ook graag gamed zit je er sowieso beter :) Anders maakt het allemaal niet veel uit. Dan zou ik gewoon kijken welke de beste formule voor je aanbiedt.

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: internet