Spring naar inhoud

- - - - -

Taste of the wild en kitten

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Coonlover
Coonlover
  • 136 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 29 december 2012 - 22:43

Bij de cattery krijgt hij zeer gevarieerd met veel vers vlees en proplan junior. Mijn htk heeft voedselallergie en doet het zeer goed op taste of the wild.

Nu ben ik bang dat ze straks van de kitten brokken gaat eten en ze weer zoveel jeuk krijgt met wondjes. Ik las op de verpakking van taste of the wild dat het voor alle levensfases is dus ook voor kittens. Ik heb zelf nu wel proplan brokken gekocht om geleidelijk straks over te stappen.

Maar heeft iemand ervaring met het voeren van taste of the wild aan kittens.

Voor de rest ook altijd sanabelle grande hier standaard staan voor mijn maine coon die lust de voedselallergische kat gelukkig niet.

Bewerkt door Coonlover, 29 december 2012 - 22:44.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 december 2012 - 10:26

Wat ik zou doen: je zult van de fokker wel proefpakjes kittenvoer meekrijgen nietwaar, meng deze door de brokken die je zelf gebruikt (nou ja je katjes bedoel ik natuurlijk :lachen: ) mijn ervaring is dat de volwassen katten het kittenvoer opeten, en het kitten aanvalt op de brokjes voor de volwassen katjes, ze schijnen elkaars brokjes helemaal super lekker te vinden, eens de kittenbrokken op zijn hoef je ook geen kittenbrokjes meer te geven, overigens als hij/zij vers vlees gewend is zou ik daar zeker mee doorgaan :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#3 Geplaatst 30 december 2012 - 10:41

Hier werd voorheen TOTW gevoerd.
Op ongeveer 8 weken leeftijd vonden de kittens de kittenbrokken niet meer lekker en schoven ze aan bij de TOTW brokken.

Dus mijn ervaring; prima te doen!

Coonlover
Coonlover
  • 136 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 december 2012 - 11:21

Bekijk berichtNashota, op 30 december 2012 - 10:26, zei:

Wat ik zou doen: je zult van de fokker wel proefpakjes kittenvoer meekrijgen nietwaar, meng deze door de brokken die je zelf gebruikt (nou ja je katjes bedoel ik natuurlijk :lachen: ) mijn ervaring is dat de volwassen katten het kittenvoer opeten, en het kitten aanvalt op de brokjes voor de volwassen katjes, ze schijnen elkaars brokjes helemaal super lekker te vinden, eens de kittenbrokken op zijn hoef je ook geen kittenbrokjes meer te geven, overigens als hij/zij vers vlees gewend is zou ik daar zeker mee doorgaan :)

Vers vlees blijf ik zeker voeren als hij dat lekker vind. Maar inderdaad meeatal eten ze graag van de volwasssen brokjes mee, we gaan gewoon kijken hie het loopt :)

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 december 2012 - 11:32

Het zou geen probleem mogen geven.