Spring naar inhoud

- - - - -

kitten wil geen kittenbrokjes

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_vdbdave_*
Guest_vdbdave_*

#1 Geplaatst 30 december 2012 - 12:39

Hallo,

Mijn 10 weken oud kitten wil geen kittenbrokjes eten.
Ze krijgt Royal canin kitten maar wil deze echt niet eten. Ik heb nog een andere kat en die heeft royal canin voor brtis korthaar en die kleine eet wel van deze brokken. Ook natte voeding eet ze goed.
Kortom alles behalve kittenbrokjes. Kan het kwaad dat ze al brokjes eet voor een volwassen kat?

Grtz,

Dave

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 december 2012 - 13:22

Ik zou ze proberen mengen als ik jou was... Dan krijgt je kitten toch alle extra dingen mee die in de kittenbrokjes zitten ;)
All you need is love...and a cat! :love3:

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 30 december 2012 - 13:47

Ik heb, toen Ziggy en Mojito hier bijkwamen, ook de brokken van de groteren moet mengen met kittenbrokjes omdat ze van de groteren mee-aten en omgekeerd, dat kon niet echt kwaad volgens de dierenarts.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 december 2012 - 14:46

Volgens mij da kon dat ook geen kwaad. Mijn kleintjes komen ook amper aan kittenbrokjes. Ze eten daarom ook al een redelijke tijd mee met de grote brokken en ze groeie prima. Als je ze gaat mengen en je hebt van die bengels zoals hier, halen ze die grotere brokken er toch tussenuit.

Aurelie
Aurelie
  • 364 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 30 december 2012 - 15:21

toen luna nog klein was kreeg ze ook brokjes voor volwassenen, vaak gemengd met kittenbrokjes
onderschrift

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 december 2012 - 16:30

Brokjes mengen todat de kittenbrokjes op zijn, daarna hoeft ze geen kittenbrokjes meer hoor, wat je zelf al ziet kitten eet volwassen brok omdat ze deze blijkbaar lekkerder vindt maar dat kan geen kwaad hoor
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 december 2012 - 17:49

Kittens laten kittenbrokken nogal rap staan,ze eten liever natvoer en grotere brokken.
Daar is zeker niets mis mee.
Gewoon onder elkaar mengen.