Spring naar inhoud

- - - - -

wensballon

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 december 2012 - 13:05

morgenavond om 12 uur  in het nieuwe jaar, (als het niet regent) gaat een wensballon met wensjes voor Winny de lucht in :party:

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 december 2012 - 13:24

Zeker dat het mag in jouw stad? ;)
Er staan extreme boetes op hé...

All you need is love...and a cat! :love3:

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 30 december 2012 - 13:31

Er staan inderdaad strenge boetes op, hier mag het niet wegens "nabijheid" van de luchthaven, Zaventem is hier toch een 50 tal kilometer vandaag en Luik ook zo een 50 kilometer. Maar de reden zal waarschijnlijk wel gegrond zijn veronderstel ik!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 30 december 2012 - 13:56

boetes? niets van gehoord in Nederland, en dan nog, de wensballon gaat met een wens de lucht in, je hoort er niets van,
ze kunnen beter het vuurwerk verbieden, dat is veel gevaarlijker!

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 december 2012 - 13:59

Die wensballonnen zijn ook gevaarlijk hoor, al even gevaarlijk als vuurwerk. Hij moet maar eens in een boom blijven haperen...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 30 december 2012 - 14:56

Kyetje, op 30 december 2012 - 13:59, zei:

Die wensballonnen zijn ook gevaarlijk hoor, al even gevaarlijk als vuurwerk. Hij moet maar eens in een boom blijven haperen...
zou dat allezins niet graag op mijn dak krijgen...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 30 december 2012 - 15:20

meitepeit, op 30 december 2012 - 13:56, zei:

boetes? niets van gehoord in Nederland, en dan nog, de wensballon gaat met een wens de lucht in, je hoort er niets van,
ze kunnen beter het vuurwerk verbieden, dat is veel gevaarlijker!

Je zou wel anders spreken moest jouw wens ballon een huis in de fik steken.
Veiligheid voor alles, je kan zo ook een wens doen daar hebben we geen balonnen voor nodig, het is zelfs gevaarlijk voor het vliegverkeer. Mss daar eens over nadenken.

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 30 december 2012 - 15:38

dank je wel voor jullie adviezen,
ik zal goed uitkijken, vliegveld is een eind weg, ook zal ik ver van de woningen en de bomen blijven staan.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 30 december 2012 - 15:40

meitepeit, op 30 december 2012 - 15:38, zei:

dank je wel voor jullie adviezen,
ik zal goed uitkijken, vliegveld is een eind weg, ook zal ik ver van de woningen en de bomen blijven staan.

Maakt niet zo uit of je ver van bomen en woningen dat ding op laat lijkt me. De wind voert het verder en het komt ergens wat verder weg neer. Volgens mij kunnen die dingen nog aardig wat afstand afleggen. Is een kampvuurtje ofzo niet een idee en daar ieder een wens in gooien?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 30 december 2012 - 15:58

Idd die balonnen vliegen km'ters ver en gaan heel hoog.
Ik zal mijn wens zo wel uitbrengen al kijkend naar de sterren heb er geen balon met vuur in voor nodig. ;)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 30 december 2012 - 16:20

Ik wist niet eens wat dat was, dus moest ik eerst even googelen :) er staat bij dat het toegestaan is in Nederland
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 30 december 2012 - 16:38

Tja die dingen blijven echt gevaarlijk hoor, ik herinner me ergens dat er vorig jaar zo een balon op een dak (denk wel een dak van stro) terecht gekomen was en zo brand veroorzaakt had! Dus echt oppassen met zo een dingen!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 30 december 2012 - 17:25

Je hoeft niet nabij een vliegveld te wonen hoor om een vliegtuig ermee op te schepen. Hier vliegen die grote joekels soms ook lager en die balonnen gaan toch wel heeeeel hoog hoor. Het zal je dak, vliegtuig, huis maar wezen hé.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#14 Geplaatst 30 december 2012 - 17:49

zeg, ik moet er niet aan denken jong dat er hier morgen in de buurt van die wensballonnen gaan oplaten...
We gaan naar schoonvader en daar worden er in de buurt altijd opgelaten, zo heel ver is dat niet van hier en in ons dorp bestaat er blijkbaar geen reglementering over wensballonnen, k heb het gecontroleerd, ik zit al met de piepers...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 30 december 2012 - 17:56

Ja Nadine en terecht want zo'n stomme wensballon maakt mss geen lawaai maar kan idd veel schade verrichten. En eerlijk gezegd men kan een wens ook gewoon doen daarvoor is die ballon niet nodig.
Veel mensen zijn gewoon zo kortzichtig dat door zo'n ding gevaarlijke toestanden kunnen gebeuren, en spijtig genoeg zeggen de meeste foert wat kan zo een balonneke nu doen trek me er niks van aan. Maar als er bij hen schade is door zo'n ding is de wereld te klein. :evil: