Spring naar inhoud

- - - - -

wensballon

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 30 december 2012 - 18:29

gisteren nog op nieuws geweest.. een verkoper van deze wensballonnen wou eens tonen hoe veilig die wel waren :lachen:  hij liet ene omhoog en die hing direkt al brandend in een boom om daarna neer te komen in een veld... hier is spijtig genoeg ook geen verbod wel in de stad Gent precies of de ballonnen niet overvliegen over t stadcentrum... nou ja ik hoop dat ze meer verstand hebben op onze gemeente .. vuurwerk mag pas om 12 u afgestoken worden tot 1u dus ik hou mijn hart al vast voor de katten en de hond die zullen weer uit hun doen zijn voor enkele dagen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 30 december 2012 - 18:45

Hier is het geloof ik wel verboden. Vorig jaar zijn er wel opgelaten geweest en er was hier ook iets beetje fout gegaan. En zo ver ik al gezien heb zijn er vaker daken van stro in nederland dan België, hing misschien van de streek af waar we waren, geen idee.

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 30 december 2012 - 20:17

in Nederland beginnen ze morgenvroeg om 10 uur met vuurwerk afsteken, tot nieuwjaarsnacht 2 uur, dat is niet meer normaal.
de arme katten honden en andere dieren :help:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 30 december 2012 - 20:27

meitepeit, op 30 december 2012 - 20:17, zei:

in Nederland beginnen ze morgenvroeg om 10 uur met vuurwerk afsteken, tot nieuwjaarsnacht 2 uur, dat is niet meer normaal.
de arme katten honden en andere dieren :help:

dan heb ik misverstaan op nieuws ..; dacht dat ze mar mochten in nederland van 10u s avonds tot 2u s nachts... pas op he want ze geven rukwinden en heel veel regen morgenavond... dus tzal plezant worden met de wensballonnen en vuurwerk..

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 30 december 2012 - 20:38

als het regent gaat mijn wensje voor Winnetje, even zonder wensballon, dan is het een dag later...met wensballon.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 30 december 2012 - 21:07

Ik hoop eerlijk dat het voor één keer goed regent morgen 's avonds, dan gaan ze geen vuurwerk afsteken en hebben onze arme drommels van poezen geen schrik. En hierover staat een shetlandpony, hoop dat we hem weer niet moeten gaan vangen! Hij is nog eens uitgebroken van een felle knal (weten nog altijd niet wat het toen was)!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#22 Geplaatst 30 december 2012 - 21:36

ja het moest gewoon gieten van de regen
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 30 december 2012 - 22:16

Ik snap dat zelfs niet dat het is toegelaten, daarjuist in het Amerikaans Stockhuis nog zien liggen om te kopen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 30 december 2012 - 22:32

miranda, op 30 december 2012 - 20:27, zei:

dan heb ik misverstaan op nieuws ..; dacht dat ze mar mochten in nederland van 10u s avonds tot 2u s nachts... pas op he want ze geven rukwinden en heel veel regen morgenavond... dus tzal plezant worden met de wensballonnen en vuurwerk..

Is inderdaad van 10 uur sochtends, maar ze zijn hier in de omgeving al zo;n 2 weken vuurwerk aan het afsteken, de knallen worden ook steeds harder, schrik me af en toe kapot. De katten schrikken er gelukkig niet heel erg van.
Geplaatste afbeelding

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 30 december 2012 - 22:51

Hier bij ons wensballonnen verboden, en vuurwerk enkel met toestemming... Ben er ferm blij mee! En daarbij: vroeger ging het toch ook om een wens te doen zonder die 'wensballon'...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 30 december 2012 - 23:37

miranda, op 30 december 2012 - 20:27, zei:

heb dus nogmaals naar nieuws geluisterd en het is wel degelijk vanaf 10u op OUDEJAARSAVOND dat ze mogen afsteken tot 2u nieuwjaarsmorgend.. dus NIET van oudejaarsdag s morgens om 10u

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 30 december 2012 - 23:44

miranda, op 30 december 2012 - 23:37, zei:

heb dus nogmaals naar nieuws geluisterd en het is wel degelijk vanaf 10u op OUDEJAARSAVOND dat ze mogen afsteken tot 2u nieuwjaarsmorgend.. dus NIET van oudejaarsdag s morgens om 10u

Dan hebben ze het op het nieuws niet goed gezegt. Hier in NL mag je vanaf 10 uur sochtends vuurwerk afsteken, altijd zo geweest:

Hier de tekst die staat op de site van de rijksoverheid:
Vuurwerk mag alleen worden afgestoken op oudejaarsdag tussen 10 uur ’s ochtends en 2 uur ’s nachts. Deze en andere vuurwerkregels moeten de overlast en het risico van ongelukken zo veel mogelijk beperken. Voor professioneel vuurwerk, dat bijvoorbeeld bij evenementen wordt afgestoken, gelden speciale regels.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#28 Geplaatst 30 december 2012 - 23:51

meitepeit, op 30 december 2012 - 20:38, zei:

als het regent gaat mijn wensje voor Winnetje, even zonder wensballon, dan is het een dag later...met wensballon.

Denk je nu echt dat je wens gaat uitkomen dankzij die stomme gevaarlijke ballon? Sommige mensen zou je soms toch.. :evil:

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 31 december 2012 - 00:04

Ik hoop toch ook op een ontzettende plensbui,
heb me in een zwak moment laten overhalen om mee nieuwjaar te gaan vieren in 't Stad (Antwerpen) en had ineens de kaart al betaald :doh:  :NoWhy:
Achteraf dikkemaal spijt van natuurlijk want wat met mijn poezekes??? Die hebben nog nooit vuurwerk gehoord en maak me zorgen... :8  
Dus een goede bui en geen vuurwerk en ik kan gerust nieuwjaar vieren :pray:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 31 december 2012 - 00:20

blubje, op 31 december 2012 - 00:04, zei:

Ik hoop toch ook op een ontzettende plensbui,
heb me in een zwak moment laten overhalen om mee nieuwjaar te gaan vieren in 't Stad (Antwerpen) en had ineens de kaart al betaald :doh:  :NoWhy:
Achteraf dikkemaal spijt van natuurlijk want wat met mijn poezekes??? Die hebben nog nooit vuurwerk gehoord en maak me zorgen... :8  
Dus een goede bui en geen vuurwerk en ik kan gerust nieuwjaar vieren :pray:

Gewoon genieten van oud en nieuw. Je katjes zullen misschien schrikken of bang zijn, maar als jij er bij bent kun je ook niets doen om ze te helpen. Meestal willen baasjes de kat geruststellen enzo, maar dat moet je juist niet doen...gewoon de katten hun gang laten gaan.
Mijn katten zijn ook alleen met oud en nieuw,eigenlijk elk jaar...alleen Balou (met Bailey toen nog) was het 1ste jaar mee naar mijn vader toe met oud en nieuw, maar zover ik me kan herinneren waren ze niet echt bang.
Geplaatste afbeelding