Spring naar inhoud

- - - - -

Een jaar zonder mijn mama UPDATE #258 (na "Laatste weken met mijn mama")

• Log in om te reageren
272 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#31 Geplaatst 01 januari 2013 - 09:30

Misschien kan je een ring laten maken (of hangertje) met jou vingerafdruk voor haar en eentje voor jou met haar vingerafdruk?

Zeer uniek ;)
http://focusophassel...ingerafdruk.jpg

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 01 januari 2013 - 12:56

Ik ben 2 jaar geleden mijn beste vriendin verloren aan kanker. De laatste weken van haar leven zat ik elke dag bij haar. Ik heb toen van haar een hangertje gekregen dat ze altijd aan had. Het is voor mij het mooiste  geschenk dat ik ooit van iemand gekregen heb.
Misschien een kleine troost maar dit zijn dingen die je de rest van je leven mooie herinneringen kan geven. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 01 januari 2013 - 14:48

Bekijk berichthilleke, op 01 januari 2013 - 09:30, zei:

Misschien kan je een ring laten maken (of hangertje) met jou vingerafdruk voor haar en eentje voor jou met haar vingerafdruk?

Zeer uniek ;)
http://focusophassel...ingerafdruk.jpg

Wel fijn. Waar kan je dat laten maken? Mama kan ook ziekenhuis niet meer uit he...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#34 Geplaatst 01 januari 2013 - 18:30

Bekijk berichtjoyce87, op 01 januari 2013 - 14:48, zei:

Wel fijn. Waar kan je dat laten maken? Mama kan ook ziekenhuis niet meer uit he...

http://www.ingeverbr...Personal-Touch/

Ik ken Inge, ik kan vragen of zoiets mogelijk is op verplaatsing.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 01 januari 2013 - 20:13

Bekijk berichtEvyke81, op 01 januari 2013 - 18:30, zei:

http://www.ingeverbr...Personal-Touch/

Ik ken Inge, ik kan vragen of zoiets mogelijk is op verplaatsing.

Ooooh!!! Zou je dat s willen vragen ajb? En
Prijs? X

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#36 Geplaatst 01 januari 2013 - 20:35

Bekijk berichtjoyce87, op 01 januari 2013 - 14:48, zei:

via google (zoeken op vingerafdruk, juweel) zie je heel wat adresjes, maar ik zie dat Evy je ook al kan helpen dus dat komt zeker in orde.

Volgens mij kan je mama dit gewoon in het ziekenhuis doen, ze zullen dan het nodige bezorgen om de afdruk te maken.

Ik wens je in elk geval enorm veel sterkte, en hoop dat je nog volop kan genieten van die kostbare momenten met je mama samen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#37 Geplaatst 01 januari 2013 - 22:35

Veel sterkte Joyce geniet maar van elk moment van je mama, want je voorbereiden op haar heen gaan kan je nooit. Heb het zelf meegemaakt in maart bij mijn vader.
Het zijn de kleine dingen die het doen. :hug: :hug: :hug:

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 01 januari 2013 - 22:51

Ik wens je veel sterkte. Zo jong nog beiden. Geniet alsjeblieft elk moment van de dag dat je kunt van je samenzijn, om zo rustig van elkaar afscheid te kunnen nemen. Ik heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader (ik was echt papaskindje), maar we hebben elkaar gelukkig in de voormiddag nog gezien en samen iets gedaan. Hij was s'middags in de zetel in zijn middagdutje gegaan. En dit vond ik zo erg dat ik geen afscheid heb kunnen nemen, ik wou hem nog zoveel vertellen.  Dus geniet van elkaar en vertel en haal herrinneringen op zoveel je kunt. :hug: :hug: :hug:
KS2015

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#39 Geplaatst 01 januari 2013 - 23:41

Heb Inge gecontacteerd. Ze komt zeker op verplaatsing ook. Via haar website kan je haar bereiken, en als je wil, stuur ik je haar gsm nummer in Pb door.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#40 Geplaatst 02 januari 2013 - 01:40

Ik heb mijn beide ouders verloren, mijn moeder in mei 2004, ik heb niet echt afscheid genomen en mijn vader in oktober 2006.
Geniet van elk moment want die momenten zal je straks echt gaan koesteren, maak veel herinneringen en zeg haar wat je voelt, hou niets voor jezelf want achteraf heb je spijt.
Wat ik nog graag had gehad was een brief van mijn ouders, mijn ouders op video, een stem horen is zoveel meer dan een foto.
Ik mis hun geur, hun stem en hun lach, ik weet dat je nu enkel aan je mama denkt, wat zij nog graag zou willen maar denk ook even aan jezelf, wat jij achteraf nog graag zou hebben van haar en probeer dit te bespreken.
Achteraf zijn dat de dingen die je op den duur laten glimlachen als je aan haar denkt.
Ik wens je veel sterkte.

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 02 januari 2013 - 08:35

Ten eerste wil ik je enorm veel sterkte wensen, voor jou en je mam :hug:

Mijn oom (natuurlijk iets heel anders) is 2 weken geleden gestorven en voor hem heb ik een boek gemaakt.
Daarin heb ik de hele stambomen uitgeplozen (zover ik kwam), met jeugdfoto's maar ook foto's van de jeugd van mijn opa en oma en verhalen.
Hij vond dit enorm mooi, maar ook voor mij en anderen is het een klein document geworden.

Het samenstellen was enorm leuk en mooi om te doen, want je hebt echt de hulp nodig van je familie en in jouw geval ook van je moeder, en je krijgt veel verhalen te horen die je nog niet kende.
Zelf lijkt het me een leuk idee als ik kinderen mag krijgen, om mede aan de hand van dat boekwerkje verhalen te vertellen etc

Als je dit een leuk idee vind, wil ik je zeker helpen.

Geplaatste afbeelding

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 02 januari 2013 - 12:47

Bekijk berichtEvyke81, op 01 januari 2013 - 23:41, zei:

Heb Inge gecontacteerd. Ze komt zeker op verplaatsing ook. Via haar website kan je haar bereiken, en als je wil, stuur ik je haar gsm nummer in Pb door.
Ik zal haar eens een mailtje sturen! Alvast bedankt Evyke!!

Bekijk berichtamazingdolls, op 02 januari 2013 - 01:40, zei:

Ik heb mijn beide ouders verloren, mijn moeder in mei 2004, ik heb niet echt afscheid genomen en mijn vader in oktober 2006.
Geniet van elk moment want die momenten zal je straks echt gaan koesteren, maak veel herinneringen en zeg haar wat je voelt, hou niets voor jezelf want achteraf heb je spijt.
Wat ik nog graag had gehad was een brief van mijn ouders, mijn ouders op video, een stem horen is zoveel meer dan een foto.
Ik mis hun geur, hun stem en hun lach, ik weet dat je nu enkel aan je mama denkt, wat zij nog graag zou willen maar denk ook even aan jezelf, wat jij achteraf nog graag zou hebben van haar en probeer dit te bespreken.
Achteraf zijn dat de dingen die je op den duur laten glimlachen als je aan haar denkt.
Ik wens je veel sterkte.

Ik had ook al gedacht mijn mama te vragen een brief te schrijven voor wanneer ik trouw bv. Of wanneer ik beval van 1e kindje. Maar wil haar ook niet forceren om zoiets te doen...

Bekijk berichtgrumpje, op 02 januari 2013 - 08:35, zei:

Ten eerste wil ik je enorm veel sterkte wensen, voor jou en je mam :hug:

Mijn oom (natuurlijk iets heel anders) is 2 weken geleden gestorven en voor hem heb ik een boek gemaakt.
Daarin heb ik de hele stambomen uitgeplozen (zover ik kwam), met jeugdfoto's maar ook foto's van de jeugd van mijn opa en oma en verhalen.
Hij vond dit enorm mooi, maar ook voor mij en anderen is het een klein document geworden.

Het samenstellen was enorm leuk en mooi om te doen, want je hebt echt de hulp nodig van je familie en in jouw geval ook van je moeder, en je krijgt veel verhalen te horen die je nog niet kende.
Zelf lijkt het me een leuk idee als ik kinderen mag krijgen, om mede aan de hand van dat boekwerkje verhalen te vertellen etc

Als je dit een leuk idee vind, wil ik je zeker helpen.

Bedankt maar daar heeft mijn mama op dit moment geen energie voor vrees ik. En mijn ganse familie is zowat boos/in ontkenning. Nuja, kan ik later nog steeds doen he. Nu vraag ik me eerder af: zijn er dingen die ik moet vragen voor wanneer ik zwanger ben ofzo? Zijn er dan vragen die je je moeder wil stellen? :s

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#43 Geplaatst 02 januari 2013 - 13:19

Ik denk dat je je mama ook niet te veel mag forceren hierin, want ook voor haar is het besef maar al te groot dat ze er bij die bijzondere momenten niet bij zal zijn, (je huwelijk dat ze niet zal meemaken, kleinkinderen die ze nooit zal zien geboren worden en zien opgroeien ,.... wat haar nu ook wel enorm verdrietig zal maken.

Geniet vooral van die laatste maanden samen, dat lijkt me het allerbelangrijkste.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 02 januari 2013 - 18:49

Wat een ondraaglijk verdriet moet dit zijn, wat is het leven soms toch hard en 'oneerlijk'!! :cry:
Ik wil je/jullie ongelooflijk veel sterkte en kracht toewensen. Geplaatste afbeelding

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 03 januari 2013 - 08:35

Wat moet dat hard zijn voor jou ,je mama en tevens je vriendin zoals je zegt echt oneerlijk .Geniet zoveel van het samen zijn als je kunt ,mijn mama is overleden in 2007 en heb ook geen afscheid kunnen nemen .Ik ging elke dag bij haar op bezoek voor enkele uurtjes en ineens is ze  thuis overleden zonder dat iemand dat voorzien had .Ik mis haar nog steeds heel erg want ze was ook mijn vriendin zowel als mijn mama ,wij deden al jaren alles samen van als mijn papa overleden was in 1990.
Dus probeer zoveel mogelijk samen te zijn en van alle kleine dingen te genieten ,ze zal intens genieten van je aanwezegheid samen met je vriend .
Ik wil jullie veel kracht en moed toewensen . :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag