Spring naar inhoud

- - - - -

Drink drank dronk ...

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 31 december 2012 - 00:52

Al van vrij in begin had ik door dat onze bengels geen waterdrinkers waren.
Hun etenskommetje is leeg, maar van 't water bleven ze quasi af.

Toen onze nieuwe kachel werd aangesloten, plaatste vriendje echter 2 grote emmers op 't randje van de keuken ...
Als beveiliging voor moest er iets misgaan, dan was er direct 20 liter water voorhanden ...

Wij hebben de emmers niet nodig gehad ... Maar onze 3 bengels zijn er wel gek van!
Ineens hebben we wel water-slokoppen!
Vooral Patcha vindt het héérlijk om van zo'n 10-liter emmer te likken ...
Je zou hem met momenten es moeten zien likken aan 300 km per uur ... Nooit geweten dat er in zo'n klein katje zoveel water kon ;).

Ligt dat nu aan ons of zijn er nog katten die enkel van "halve vijvers" drinken?

In de zomer hadden we ze overigens wel al uit onze vijver in de tuin zien drinken (da's evengoed gewoon water) ...
Maar in de winter zitten ze meestal binnen.

Nadeel is wel dat er nu dus altijd zo'n grote emmer in onze keuken staat ... Ik wil ze het plezier en genot van 't water immers niet afnemen ...
Terwijl vriendje iets heeft van "die emmer hoort daar niet en staat in de weg, als ze echt dorst hebben zullen ze wel uit hun klein kommeke drinken".
Voorlopig haal ik het nog, maar vriendje is dat ding ferm beu aan 't raken ...

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 31 december 2012 - 01:29

Katten drinken graag uit een kom waar hun hoofd EN snorharen inpassen ;)
Dat verklaart het, eigenlijk heel natuurlijke, gedrag van je bengels, haha! :d
Op zoek naar een mooie groooote kom dus :party:

All you need is love...and a cat! :love3:

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 31 december 2012 - 01:30

en een fonteintje? Is dat misschien een oplossing?

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 31 december 2012 - 08:06

Misschien zoals Blubje zegt, een fonteintje. Hier waren ze ook niet echt grote waterdrinkers maar sinds ze de fonteinen (ja fonteinen want ik heb 3 fonteinen voor 7 katten) drinken ze er op los!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#5 Geplaatst 31 december 2012 - 08:15

Ons Fem drinkt ook best veel.  Ze drink wel uit een klein kommetje maar als ze even de kans ziet drinkt ze nog liever uit het toilet????!! :trance:
Aangezien ik dat niet zo hygiënisch vind doen we dus voortaan steeds het deksel naar beneden.  Sindsdien spring onze Queen in het lege bad en miauwt tot je even de kraan laat lopen waardoor ze dan uit het onstane plasje water drinkt.  Het is zelfs zo dat ze voor de gesloten badkamerdeur staat te tieren tot je die opent en water in het bad laat....  Ach, ik vind het niet erg, het geeft haar afwisseling.  Ik zie het ook als een vorm van spel voor haar.  Ze kan echt lang zoet zijn met een plasje fris water in bad. :catattackball

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 31 december 2012 - 09:32

Ik heb hier ook gemerkt dat ze veel liever uit grote kommen drinken. Het hoeft natuurlijk geen emmer te zijn, want dat oogt niet zo mooi. Je kan zeker mooie grote kommen vinden. Ik heb hier een mooie versierde kom in de keuken en in de kattenkamer staat er eigenlijk een kom voor honden om uit te drinken. Gewoon ééntje van inox. Ze vinden het inderdaad heerlijk om daar bij wijze van spreken in te gaan liggen en te drinken ;).
Geplaatste afbeelding

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 31 december 2012 - 14:37

Eristo drinkt het liefst uit zijn klein kommetje water
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 01 januari 2013 - 13:54

Hier gaan ze ook liever drinken uit de emmers die buiten staan dan in hun kommekes.

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 januari 2013 - 01:24

Bij ons proberen ze te wachten tot t geregend heeft, en gaan dan regenwater van de tuintafel slurpen..... Maar als het echt moet drinken ze wel uit hun kommetje, Barrel komt daar zelfs netjes om vragen (lees: miauwen tot ik water in de kom doe) :d
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#10 Geplaatst 02 januari 2013 - 10:57

Ik heb een fontein staan, een watertoren en een ronde glazen ovenschaal.
De toren komen de katten niet aan, is enkel de hond.
Vooral de glazen schaal (diameter 20 cm) is heel populair bij Pluche, Spike heeft het liefst de fontein

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 januari 2013 - 14:43

Hier drinken ze het liefst uit een glas...
En anders, als het niet anders kan, uit een vies bakje buiten... Ze zouden maar eens uit 1 van de 10 propere bakjes water moeten drinken:-)
Begrijpen wie begrijpen kan.
Als ik 's avonds een glas water meepak naar boven, is dat 's morgens half leeg door mjjn 2 poezels. Soms steekt hun hoofd er bijna helemaal in:-)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 03 januari 2013 - 23:48

Bekijk berichtJientje, op 02 januari 2013 - 14:43, zei:

Hier drinken ze het liefst uit een glas...
En anders, als het niet anders kan, uit een vies bakje buiten... Ze zouden maar eens uit 1 van de 10 propere bakjes water moeten drinken:-)
Begrijpen wie begrijpen kan.
Als ik 's avonds een glas water meepak naar boven, is dat 's morgens half leeg door mjjn 2 poezels. Soms steekt hun hoofd er bijna helemaal in:-)

Hier ook. Een gla is veruit het populairst. Als Rakker de kraan (ik vul meestal mijn glas gewoon aan de kraan) hoort, komt ze vaak al naar de keuken gelopen. Van de kraan drinkt ze niet, maar ze wacht tot ik mijn glas neerzet om daar dan meteen van te gaan drinken. Ondertussen was ik het al gewoon om mijn glas eerst leeg te drinken en dan nog een ste vullen voor rakker. Maar nu probeer ik het haar af te leren omdat mijn moeder vindt dat ik haar aanleer om op het aanrecht te zitten terwijl dat onhygiënisch is. Dus om de lieve vrede te bewaren hier moet ze de laatste tijd toch uit haar eigen kommetje drinken in plaats van uit mijn glas ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 04 januari 2013 - 09:59

Hier hebben ze beneden een fontein staan en een ronde glazen viskom (zo één voor een goudvisje, maar dan zonder vis ;) ) met een waterplantje erin en verder nog een klein kommetje (een soepkom van Ikea). Ze drinken het liefst uit de fontein en de viskom.
Boven heb ik een grote glazen slakom en een kleiner metalen kommetje en daar hebben ze het ook het meest voor de slakom
En als ze buiten mogen, is de vijver de grote hit ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org