Spring naar inhoud

- - - - -

op mijn verlanglijstje voor 2013:

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 01 januari 2013 - 14:13

wat ik heel graag dit jaar wil realiseren is een schuilplekje waar mijn schatjes kunnen gaan zitten als het regent en ze pertinent niet vanuit de tuin naar binnen willen. Of als ze hun prooi niet op willen geven (want ze mogen prooi enzo alleen buiten eten) zodat ze in alle rust lekker droog hun lekkers op kunnen peuzelen.

Ik denk aan een speelhuisje voor kinderen of een tentje ofzo, iets dat je makkelijk neerzet en makkelijk schoonmaakt. Misschien zelfs 2 stuks? Zodat ze toch droog kunnen zitten, ook als ik niet snel genoeg de deur open kan doen om ze binnen te laten.

Misschien kan ik hier nog wat ideetjes opdoen :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 01 januari 2013 - 14:38

Klinkt leuk voor de poezeltjes. :)

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar kan het wel met je delen. :)
Wij hebben hier een grote stevige tent staan, die staat heel het jaar door, we hebben ze al zeker 5 jaar en er is nog niets aan en het leuke is dat jullie er iets aan hebben en de katjes. ;)
Ook hebben wij nu het tuinhuis dat je ziet op de foto leeg gemaakt en helemaal ingericht voor de katjes.

DSC07149.JPG
DSC07084.JPG

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 01 januari 2013 - 14:45

Mooi Anja!
Helaas voor ons niet haalbaar, maar vind het wel heel mooi! misschien kan ik zoiets in het klein maken voor ze

Maar eerst maar eens kijken voor kant en klare oplossingen ;)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 01 januari 2013 - 15:51

Wij hebben een pergola geplaatst en ze genieten er nu in de winter al volop van, ervoor hadden we ook zo'n een stevige tent zoals Anja maar die is met stormweer gaan vliegen en de tweede ook nog thans ze stonden vast geschroefd in de grond.
Mss kan je aan je afsluiting via L haken een afdakje maken voor ze op een lagere hoogte. En op de L haken mss van die hard plastiek vastmaken zoals ze gebruiken voor afdaken. Dan zitten ze ook droog.
Mss eens foto's van je tuin hier plaatsen zodat we kunnen meedenken. ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 01 januari 2013 - 16:01

hier staan foto's http://www.kattensit...ndelijk__st__75 op p7

Het is ietsjes anders, met de schuttingen buiten zeg maar, die zijn veranderd. en het tuinmeubel is anders :)
Maar het hek is nog precies hetzelfde!

Ik zal binnenkort proberen nieuwe foto's te maken, maar ik denk dat het oude topic al aardig weergeeft hoe het zo'n beetje is :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 01 januari 2013 - 16:31

Ik dacht ook aan een pergola, is dat niet haalbaar Wendy?

Ha Catherine, onze tent staat wel tussen 4 muren, jij hebt geloof ik een open tuin he? Dan is het risico wel groter dat de tent gaat vliegen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 01 januari 2013 - 17:42

Tuinfoto's 005.jpg

Bekijk berichtSolotje, op 01 januari 2013 - 16:31, zei:

Ik dacht ook aan een pergola, is dat niet haalbaar Wendy?

Ha Catherine, onze tent staat wel tussen 4 muren, jij hebt geloof ik een open tuin he? Dan is het risico wel groter dat de tent gaat vliegen.

Ja wij hebben een redelijk open tuin en ons terras staat hoog dus we vangen idd veel wind. Maar met de pergola nu zijn we super super blij en het is nog niet eens zomer geweest.
Tuinfoto's 005.jpg

DSC03227.JPG

Bewerkt door catherine, 01 januari 2013 - 17:53.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 01 januari 2013 - 17:57

En dit is de pergola.
post-6-0-81544400-1351442733_thumb.jpg

m1fy1e0wg2u6.jpg

Mss zo iets Ginnie, maar dan niet met draad erop maar met plastiek voor afdaken.

Bijgevoegde thumbnails

• post-6-0-81544400-1351442733_thumb.jpg

Bewerkt door catherine, 01 januari 2013 - 17:57.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 01 januari 2013 - 18:31

Ik vind het er prachtig uitzien!
Het kan hier alleen helaas niet. anders was het zeker een optie!

Denk een stukje kleiner meiden ;) denk: kinderspeelhuisje, formaatje tent (en dan geen 8 persoons, maar meer 2persoons) We hebben ook de vijver nog liggen, 2 meter uit de deur ongeveer. en het net sluit aan het huis aan, ongeveer een meter boven de deur. Het is ook niet dat ze altijd buiten moeten zitten ofzo, het is meer voor als ze wat 'lekkers' krijgen (denk prooi of barf) en het regent en ze willen toch blijven eten, of als het regent en ze vertikken naar binnen te komen. Nu gaan ze dan onder de tafel zitten, wat ook niet helpt.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 01 januari 2013 - 23:46

http://www.buitenspe...eelhuisjes.html
Kijk hier eens mss vind ge daar u goesting tss.

http://www.praxis.nl...in/speelhuisjes
Of in hout mss.