Spring naar inhoud

- - - - -

Shampoo

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 januari 2013 - 09:55

Heeft er hier iemand ervaring met lang haar met droge wortels en vettige punten?

Ik heb dus dat probleem, kreeg er een speciale shampoo voor, én ... ben er allergisch aan ..

Kent er nog iemand zo speciale shampoo's die wel wat mogen kosten, maar nu ook weer niet de spuigaten mogen uitlopen?

alvast merci!

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 januari 2013 - 18:46

in het kruidvat heb je bij de 'pillen' sectie (de groenen hoek) een reeks shampoo.
Ik weet nu wel niet meer hoe ze noemen maar toen ik er nog werkte waren dat witte bussen met een groen bruine tekening.
En dat was heel speciale shampoo voor allergieën.
Je had er 3 soorten shampoo, 2 soorten conditioner en douche zeep.
Kostte iets van een 4 tot 6€ het stuk.

Bewerkt door Steffie_G, 02 januari 2013 - 18:47.

Time spent with cats is never wasted

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 02 januari 2013 - 19:58

bednkt steffie, ik ga morgen eens kijken

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 januari 2013 - 07:46

En neutrale shampoo? Die hebben ze ook in kruidvat (maar ook in de colruyt dacht ik) onder de naam neutral.
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 januari 2013 - 09:23

Lilia2055, op 03 januari 2013 - 07:46, zei:

En neutrale shampoo? Die hebben ze ook in kruidvat (maar ook in de colruyt dacht ik) onder de naam neutral.

Ja das ook een optie , maar, met mijn super lang haar moet ik een beetje letten op de shampooo dat hij daar aangepast aan is, volgens de kapper)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 januari 2013 - 09:31

Kan een dermatoloog je niet helpen hierbij? Hopelijk vind je er eentje. Ik gebruik altijd gewoon een uit de natuurwinkel, zonder chemische troep en daar zweer ik trouw aan :d Maar kheb gelukkig geen lastig haar.

oooooooooooooooooooooooooooooooooM£L

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 januari 2013 - 16:03

ik heb  vettige haarwortels en droge haarpunten en ik gebruik dove repair therapy voor beschadigd haar. dat wil hier eigenlijk wel helpen. maar geen idee of dat bij jou gaat helpen.

Bewerkt door petyke, 04 januari 2013 - 16:04.

Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 januari 2013 - 16:36

bwa ik geloof niet meer in de dermatoloog Eibhlin, de laatste keer dat ik daar ben geweest gaf die mij zalf mee voor men uitslag en ik stond nog voller ..

Petyke , merci, ik ga hem toch eens testen .. :)

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#9 Geplaatst 05 januari 2013 - 13:08

:d Heb zelf een gevoelige , droge hoofdhuid , ik gebruik de shampoo van BC ( Bonacure ) van Schwarzkopf , Moisture Kick ,  alleen te koop in kapsalons ,
de boosdoener in veel shampoo's is de stof cocamidopropyl betane , veel mensen zijn allergisch aan dit ingredient  ( de stof zit ook in handshamppo's ,  
badschuim enz...) zo veel mogelijk produkten vermijden met deze boosdoener van veel allergieen ! ( deze stof wordt  gebruikt om schuim aan te maken )
In de betere shampoo's wordt de stof Cocoamphodiacetate gebruikt , zijn wel iets duurder in aankoop deze  produkten met dit bepaald ingredient !

Bewerkt door Casper-Cartouche, 05 januari 2013 - 13:10.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 januari 2013 - 13:35

Wat je natuurlijk ook kunt doen (denk er nu net aan) is eens in de winkels van Lush gaan horen.
Die hebben allemaal producten die van natuurlijke producten zijn gemaakt.
Ik zit zelf met een huidaandoening en ik gebruik een bodylotion van hun en dat helpt echt fantastisch!

Time spent with cats is never wasted

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 januari 2013 - 09:25

Ik ga maandag naar de kapper ( ne nieuwe Yes noemt em ) en daar is horen of die niks goe hebbe :)

Iemand al ervaring metdie Yes kappers?