Spring naar inhoud

- - - - -

wat te doen met de kleine kamer?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 januari 2013 - 01:15

Wij zijn net verhuisd van 55m² met 3 (mijn vriend, ik en uiteraard ons Bambitje!) naar 110m² op het Zuid te Antwerpen! Het zicht dat ze heeft is schitterend en de poes voelt zich hier super, al vanaf het eerste moment. Wij UITERAARD ook! Zijn nu stilletjes aan alles aan het inrichten maar nu hebben we luxeproblemen... :)
Onze grote slaapkamer is gigantisch, en voor hulp kom ik hier later nog wel eens te rade. Maar nu hebben we een kleine 2e kamer. Graag hadden we een logeerkamer (binnenkort komt mijn jeugdkamer van mijn mama's appartement naar hier) maar over een kleine 2 jaar zou het een babykamer moeten zijn. Is er een manier waar jullie op komen om zowel mensen te slapen te leggen als een babykamer te maken naar mijn zin? De plafonds zijn 3m30 hoog en de kamer is niet zo heel erg breed (wel meer dan voldoende voor een enkel bed en de deur makkelijk te laten opengaan en nog bureau en kast hoor. Net gemeten. Ongeveer 2m10 breed en 4m30 diep.

Ik vrees dat we enkel volgende opties hebben:
- nu een grenen logeerkamer maken met een extra kleerkast en eventuele bureau. Later alles stockeren (?) en een babykamer maken om deze erna buiten te smijten voor diezelfde meubelen van voorheen.
- de kleine kamer sowieso logeerkamer maken en de babykamer in onze kamer integreren (meer dan voldoende plaats voor) maar gaat wellicht ten koste gaan van onze nachtrust en wanneer verleg je ze dan naar een grote kamer? Daarbij: Bambi mag op onze slaapkamer en niet in de kleine, net omdat ik niet zou willen dat ze per ongeluk op een kindje zijn/haar gezicht gaat liggen ofzo met alle mogelijke gevolgen vandien. Wil ons poezeltje ook niet buitensmijten uit de kamer voor een babytje.
- Een innovatie manier vinden om een halfhoogslaper in een babykamer te verwerken zonder dat hij storend werkt...

Een hele uitleg, maar geraak er zo niet uit. In de 55m² konden we alles net kwijt, dus konden niet denken over manieren om iets anders aan te kleden. Nu geraken we er dus niet uit :) Voordeel is wel dat m'n vriend en ik dezelfde smaak hebben! Zouden trouwens liefst een soort victoriaans-romantisch-lichtbarokke (maar in het gebroken wit) babykamer hebben. (Moest dit niet duidelijk zijn :)

babykamer.jpg
babykamer2.jpg

Bewerkt door joyce87, 04 januari 2013 - 01:18.

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 januari 2013 - 02:12

ik zou zowiezo geen voorrang geven aan een logeerkamer met jouw oude slaapkamermeubels... maar aan uw eigen gebruik denken
een logeerkamer is een ruimte die maar weinig zal gebruikt worden, terwijl een bureau en/of baby/kinderkamer voor jullie meer nuttig, en belangrijker zou zijn dan een kamer in te richten voor bezoek

ik zou eventueel die kamer inrichten naar de stijl van de babykamer die je wil, maar bv het kinderbedje nog niet te kopen of monteren, en te kijken of je er een bureau of pckast kan integreren ( dan heb je zowiezo al een bureau én in de nabije toekomst een plaats voor je babytje)

en voor de logées zou ik uitzoeken of je er een kast kan zetten, waar je een bed kan inklappen, dan lijkt het een gewone kleerkast maar heb je wel het logeerbed voor eventuele gasten
kijk maar eens hoe sommigen een studio laten inrichten, en het bed overdag in een kast verdwijnt, of ga zelfs ten rade bij een binnenhuisarchitect, of raadpleeg massas interieursboeken
der bestaan bv ook lattenbodems die je kan samenplooien en op wieltjes een kamer inrollen,die kan je misschien zelfs stockeren in jullie grotere kamer, en dan bij gasten in de tweede, kleinere kamer rollen en open vouwen

ik denk dat er veel voordeliger mogelijkheden zijn dan de kamer te vullen met uw oude slaapkamermeubelen

en zeker en vast een heel mooie keuze van babykamer, ik zou je hier direct zo een kamer laten inrichten :goofy:

Bewerkt door Kaprice, 04 januari 2013 - 02:14.

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 04 januari 2013 - 02:32

Bekijk berichtKaprice, op 04 januari 2013 - 02:12, zei:

ik zou zowiezo geen voorrang geven aan een logeerkamer met jouw oude slaapkamermeubels... maar aan uw eigen gebruik denken
een logeerkamer is een ruimte die maar weinig zal gebruikt worden, terwijl een bureau en/of baby/kinderkamer voor jullie meer nuttig, en belangrijker zou zijn dan een kamer in te richten voor bezoek

ik zou eventueel die kamer inrichten naar de stijl van de babykamer die je wil, maar bv het kinderbedje nog niet te kopen of monteren, en te kijken of je er een bureau of pckast kan integreren ( dan heb je zowiezo al een bureau én in de nabije toekomst een plaats voor je babytje)

en voor de logées zou ik uitzoeken of je er een kast kan zetten, waar je een bed kan inklappen, dan lijkt het een gewone kleerkast maar heb je wel het logeerbed voor eventuele gasten
kijk maar eens hoe sommigen een studio laten inrichten, en het bed overdag in een kast verdwijnt, of ga zelfs ten rade bij een binnenhuisarchitect, of raadpleeg massas interieursboeken
der bestaan bv ook lattenbodems die je kan samenplooien en op wieltjes een kamer inrollen,die kan je misschien zelfs stockeren in jullie grotere kamer, en dan bij gasten in de tweede, kleinere kamer rollen en open vouwen

ik denk dat er veel voordeliger mogelijkheden zijn dan de kamer te vullen met uw oude slaapkamermeubelen

en zeker en vast een heel mooie keuze van babykamer, ik zou je hier direct zo een kamer laten inrichten :goofy:

Bedankt voor de raad :) Wel even melden dat mijn mama stervende is en ik binnenkort een heuse shop zal moeten openen om alle spullen te verkopen (is zaaaaalige matras en lattenbodem trouwens).
De reden voor een logeeroplossing is dat mijn vriend enkele broers, neefje en nichtjes heeft waarvan die van 20 jaar, 7 jaar en jonger zullen willen komen slapen. Ikzelf ben tante van 7 kids tussen 15 jaar en 2 jaar dus verwachten wel wat sleepovers :) Dit ter achtergrondinfo

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 januari 2013 - 08:11

Ik zou er in eerste instantie wel een logeerkamer voor maken. Een baby is pas over ongeveer 2 jaar zeg je, dan kun je die kamer toch beter benutten als logeerkamer nu? En er hoeft toch niet veel in te staan, het is alleen maar voor mensen die komen logeren, dus een bed lijkt me voldoende, of eventueel gewoon een matras op de grond.
Mijn ouders en ik enzo logeren regelmatig bij mijn broer en schoonzus, en die hadden dus geen kamer over...want 1 is hun slaapkamer en 1 de babykamer. Wij sliepen dan gewoon op een matras in de woonkamer, of op de bank. Maar met jonge kids is dat misschien iets minder handig.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 januari 2013 - 08:17

Maak er nu een logeerkamer van. Over 2 jaar zijn al die kinderen een pak groter en hebben ze allemaal al eens bij jou geslapen.
Eens jullie plannen concreet zijn voor een baby (dus zwanger) zou ik een babykamer maken. Logies moeten dan maar in de zetel ofzo slapen (mijn mening).
Je kan nu al wel de ruimte in gedachte inrichten voor een baby, sparen voor de spulletjes die je wil,....

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#6 Geplaatst 04 januari 2013 - 08:25

Ik zou er voorlopig ook een logeerkamer van maken.  Zelf woon ik samen met mijn zoontje in een appartement met 2 slaapkamers en als er logeetjes komen slapen ze op een luchtmatras in mijn zoon zijn kamer.  Ik heb zo'n dubbeldikke luchtmatras die in 2 min. is opgepompt via het stopcontact... deze ligt zo goed als een gewoon bed... dus dat kan ook een optie zijn moest je er toch al een kinderkamer van maken...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 januari 2013 - 08:42

Je kan er inderdaad voorlopig een logeerkamer van maken. Dan kunnen die kids eens komen logeren, hebben ze dat toch gehad en over 2 jaar dan die babykamer inrichten. Zo een logeerkamer word altijd wel minder gebruikt dan je verwacht eigenlijk. Hier is de 2de kamer ook lang logeerkamer geweest en die is eigenlijk misschien een keer of 3-4 gebruikt. Hier lag er gewoon een matras op de vloer en we hebben ook zo een luchtbad die je makkelijk er effe bij kan leggen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 04 januari 2013 - 13:02

Maak er idd een logeerkamer van en je kan mss je strijk er ook doen. In de kasten steek je spullen die je niet direkt nodig hebt. Bv je winterkleren in de zomer en in de winter omgekeerd.
Een tweede kamer is altijd nuttig voor allerlei doeleinden.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 januari 2013 - 13:32

Je kan er een inloopkast van maken ;)

En dan natuurlijk een bed, dus ook logeerkamer :d

En je kan langzaamaan je babyspulletjes beginnen verzamelen en die daar stockeren...

Zo heb je een beetje van alles ;)

Erg mooie babykamers trouwens, ook helemaal mijn ding! <3

Ohh en stockeren van je oude spullen, je bent dan weer een hele tijd verder hé.
Extra spaarcentjes die je kan uitgeven aan meubels die 100% bij jullie passen.
Waarschijnlijk zal je tegen dat je een baby hebt, al je oude spullen al vervangen hebben door nieuwe ;)

All you need is love...and a cat! :love3:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#10 Geplaatst 04 januari 2013 - 13:53

Die 2e babykamer is MOOIIIIII.

Mijn broer had bij zijn beste kameraden zijn eigen slaapkamer.
Toen die een kindje kregen, sliep hij samen met de kleine in haar kamer.
Het was wel nogal nipt.
Maar ik denk dat er weinig mensen dit nadoen ;)

Ondertussen zijn ze verhuisd en heeft de kleine een eigen kamer (en mijn broer ook)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#11 Geplaatst 04 januari 2013 - 19:31

wij hebben in onze 2de slaapkamer ook een soort logeerkamer gemaakt.We zijn meter en peter en daar staan hun speelgoed en alle kinderdvds in.
Ooit komt daar hopelijk wel de babykamer(maar kindjes krijgen gaat heel moeilijk voor ons),maar voorlopig staat daar dus gewoon een kamer met 1pers bed,kleerkastje en bureautje
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 08 januari 2013 - 11:41

Weet er iemand of de "stora frame hoogslaper" van Ikea in te korten valt? Deze dus:
stora.JPG
Zelfde stuk van alle poten zagen of vermindert dat de stabilliteit?
Ik zoek namelijk een halfhoogslaper te zetten maar vind nergens een leuk formaat. De plafonds zijn wel hoog genoeg maar wil toch een beetje ademruimte hebben :)

Dit is ongeveer wat ik voor ogen heb uiteindelijk
idee.jpg
Maar dan liefst wat hoger zodat deze altijd kan blijven staan, ook als er een baby komt. Dan zou de kribbe of een mini-dressingetje onder kunnen bijvoorbeeld. Lijkt mij de beste combinatie.

Bewerkt door joyce87, 08 januari 2013 - 11:43.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 08 januari 2013 - 11:47

Ik denk dat, zolang je die middelste versteviging blijft behouden, het geen kwaad kan om een stuk van de poten af te zagen.

Bewerkt door Christel70, 08 januari 2013 - 11:48.

Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 08 januari 2013 - 11:47

zelfde stuk van alle poten zagen zal stabiliteit zelfs verbeteren... hoe lager, hoe minder kans op omvallen :)

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2013 - 02:17

Mss eens kijken bij Saartje Prum ? Super leuke spulletjes !