Spring naar inhoud

- - - - -

Katje in on hold hoe verloopt het bij de lading en de recuperatie van het kitten?

on hold Abessijn air france

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 04 januari 2013 - 13:55

Sommigen zullen het al weten maar op het einde van de maand vertrek ik terug naar Canada.
Een van mijn kittens gaat mee naar ginds en blijft er ook.  Mijn kleintje reist met mij in de cabine en bij de terug keer breng ik 2 nieuwe kittens mee.  Slechts ééntje mag bij mij in de cabine blijven het 2de moet in de "on hold". :evil:

mijn vraag is zijn er hier fokkers die dit ook hebben meegemaakt.
Hoe gebeurt de recuperatie van mijn katje? komt dat met de transport band of moet ik dat ergens gaan afhalen.
Ik land in Parijs CDG en kom dan met de trein terug naar België.
Ik had zo gehoopt de beide katjes bij mij in de cabine te mogen hebben maar blijkbaar mag dat niet als je alleen reist en moet je dus eentje in de cargo laten meevliegen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 januari 2013 - 14:05

Mogen ze ook niet beide bij jou als ze slechts in 1 transportbox zitten ? Want dan maakt het toch geen verschil hoeveel je er bij je houdt ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 04 januari 2013 - 14:17

PeggyJ, op 04 januari 2013 - 14:05, zei:

Mogen ze ook niet beide bij jou als ze slechts in 1 transportbox zitten ? Want dan maakt het toch geen verschil hoeveel je er bij je houdt ?
Dat heb ik tot vervelens toe geprobeerd en de luchtvaartmaatschappijen daarvan proberen te overtuigen maar het antwoord is "nee".  Blijkbaar mag zelfs een moeder die alleen reist met 2 baby's niet en zou er maar één baby per persoon mogen.
bovendien zijn er heel wat maatschappijen die zelfs niet toestaan dat de katjes in de cabine reizen vandaar dat ik via Parijs vlieg en niet vanaf Brussel

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 januari 2013 - 17:37

kan je niet vragen dat de persoon naast jou zogezegd het poesje meeneemt ?

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 04 januari 2013 - 19:01

Welke maatschappij?

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 04 januari 2013 - 19:51

Is het dan niet beter om de kittens samen te laten in de transportruimte? Dan hebben ze tenminste elkaar als troost in zo'n enge situatie. Wel vervelend zeg dat je ze niet samen mag meenemen op het vliegtuig :(

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 04 januari 2013 - 19:59

joyce87, op 04 januari 2013 - 19:01, zei:

Welke maatschappij?
Air France en ik kreeg idem reactie met Klm en de overige maatschappijen was absoluut no

Lunake, op 04 januari 2013 - 19:51, zei:

Is het dan niet beter om de kittens samen te laten in de transportruimte? Dan hebben ze tenminste elkaar als troost in zo'n enge situatie. Wel vervelend zeg dat je ze niet samen mag meenemen op het vliegtuig :(
De fokster wil niet dat het jongste kitten in de transportruimte gaat. Maar dat is nu geen issue meer, de reis is geboekt het transport van beie katjes is toegestaan. Ik zou enkel graag weten hoe het gaat bij aankomst. Hoe krijg ik mijn kitten, waar moet ik het ophalen of komt dat met de transportband naar boven,

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 05 januari 2013 - 14:23

Randa, op 04 januari 2013 - 19:59, zei:

Ik zou enkel graag weten hoe het gaat bij aankomst. Hoe krijg ik mijn kitten, waar moet ik het ophalen of komt dat met de transportband naar boven,

Kan de vliegmaatschappij je daar geen antwoord op geven ? Mij zou het logisch lijken dat je ze ergens apart moet ophalen. Ik zou het nogal cru vinden als ze via de transportband zou komen, want met die bagage wordt toch niet altijd zachtaardig mee omgegaan. Ik hoop dat iemand je een sluitend antwoord kan geven. :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 05 januari 2013 - 18:03

Dat zal het zelfde gebeuren als wanneer het via cargo vliegt. Bij cargo van in dit geval airfrance haal je het dier op. Kijk als het even kan van te voren waar cargo zit. Ik heb toen met Shadow in Brussel me eigen de rambam gezocht.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 07 januari 2013 - 11:04

Kan je niet met 2 personen opgaan zo kan die andere persoon het andere katje bij zich nemen.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 07 januari 2013 - 13:55

catherine, op 07 januari 2013 - 11:04, zei:

Kan je niet met 2 personen opgaan zo kan die andere persoon het andere katje bij zich nemen.
Ik ga voor één week naar ginds, ik blijf ook één weekje bij de fokker zoals vorig jaar.  Ik kan onmogelijk iemand vragen om ook nog eens een week verlof te vragen of nog erger iemand vragen om even heen en weer te vliegen naar Canada en terug.
Ik probeer nu langs alle kanten te achterhalen hoe het gaat voor de recuperatie.  Alles is geboekt en geregeld. maar doordat ik mijn stem kwijt ben kan ik nu niet bellen of zo.
Ik heb geprobeerd iemand te vinden die ook vliegt maar dat is niet zo eenvoudig.  Alhoewel het vliegtuig vol zit, moet je op de juiste media aanwezig zijn om iemand te vinden, is echt wel een naald  in een hooiberg.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 07 januari 2013 - 19:21

je zou je ook aan de incheck kunnen stellen en vragen aan een persoon die ook op die vlieger gaat of die naast je wil zitten en een poesje zo gezegd erbij neemt ? Is zoals wij nemen honden uit spanje mee voor andere .

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 07 januari 2013 - 20:20

Dat laatste gaat niet op.
De kat moet ingeboekt worden. Er mogen per vlucht maar een bepaald aantal dieren in de passagiersruimte. Het dier moet ook ingeboekt worden bij de persoon.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 07 januari 2013 - 20:23

jubikelcats, op 07 januari 2013 - 20:20, zei:

Dat laatste gaat niet op.
De kat moet ingeboekt worden. Er mogen per vlucht maar een bepaald aantal dieren in de passagiersruimte. Het dier moet ook ingeboekt worden bij de persoon.

sorry eh was maar voor te helpen dat ik het schreef

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 07 januari 2013 - 20:25

liange, op 07 januari 2013 - 20:23, zei:

sorry eh was maar voor te helpen dat ik het schreef

Dat begrijp ik hoor. Alleen dat gaat dus niet op, zoals je aangeeft ;)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: on hold, Abessijn, air france