Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten uiterst aanhankelijk,zelfs verlatingsangst

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 05 januari 2013 - 17:32

Bekijk berichtJacqje, op 05 januari 2013 - 13:52, zei:

Ik zou echt voor een tweede kat gaan als dat binnen de mogelijkheden is.
Ze kunnen zoveel aan elkaar hebben, een mens kan gewoon geen kattenvriendje vervangen.
En 2 katten is zoveel meer genieten :loveshower:  (3 nog meer ;))

En met vier of vijf nog meer............

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#17 Geplaatst 05 januari 2013 - 20:22

Ik zou ook voor een tweede kat gaan als dat financieel mogelijk is, gewoon omdat ik merk dat twee katten toch veel aan elkaar hebben en omdat wij als mens nooit een kat kunnen vervangen. Dus dan hebben ze een soortgenootje.
Maar of een tweede kat het aandachtsprobleem volledig zal oplossen weet ik niet. Ik heb twee katten en ze hebben best wel veel aan elkaar, maar Joe kan ook niet alleen zijn, dan blijft hij non stop miauwen. Het gaat wel een stuk beter als hij 'alleen met Lilly' is, dat wel, maar hij blijft veel miauwen  ;)

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 05 januari 2013 - 20:39

Bekijk berichtChoeke, op 05 januari 2013 - 17:32, zei:

En met vier of vijf nog meer............

Dat geloof ik maar al te graag!!
Helaas heb ik daar geen ruimte voor, maar wie weet ooit!
Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#19 Geplaatst 06 januari 2013 - 02:37

Bekijk berichtNashota, op 05 januari 2013 - 13:43, zei:

Beetje kort door de bocht jou antwoord niewaar, dit kitten komt uit een gezin met 9 andere Britjes en komt vervolgens bij mensen te wonen waar ze enigst katje is en bovendien hele dagen alleen!  dit is super zielig, het is nog maar een baby!!!
Kort door de bocht?
Als het financieel niet gaat voor mensen weet ik niet waarom dit kort door de bocht is van mij. :trance:
Elke kitten/pup is eenzaam in het begin.
Maar mensen aansporen er altijd 2  te nemen vind ik een beetje te ver gaan.
Straks gaan we zeggen dat katten per 2 moeten genomen worden zoals muizen en ratten omdat het 'groepsdieren' zijn.
Toen ik pruts (één van Sky haar baby's) bij mijn schoonmoeder heb gaan brengen was hij ook eenzaam en alleen, hij heeft 3 nachten lopen janken.
En nu nog soms trouwens.
Terwijl er nog 3 andere katten bij mijn schoonmoeder zitten.
Hij was toen 16 weken, ja het is een baby en ja het is zielig.
Maar wat moest mijn schoonmoeder doen er nog een kitten bijnemen?
Dus wat moeten cattery's nu doen, kittens enkel per 2 uitplaatsen?
Hallo, er zijn nu eenmaal mensen op de wereld die er maar eentje willen.
Ik heb er 9 maar spoor anderen echt niet aan er ook zoveel te nemen.
1 kat heeft aandacht nodig, 2 nog meer en +3 moet je zeker niet van smorgens tot savonds gaan werken.
Enja, een kitten/pup treurt altijd logisch, maar dit betert met ouder worden meestal.
Dus kort door de bocht?
Jij maakt ervan wat je wil, dit is mijn  mening.

Bekijk berichtChoeke, op 05 januari 2013 - 13:36, zei:

Ik heb ook niet geschreven dat het een tweede raskat moest zijn????

Dit bedoeld ik dus Shadow.
Een htk katje eet ook hé en heeft ook spuitjes nodig en moet ook steriel gemaakt worden.
;)

Bewerkt door Shadow, 06 januari 2013 - 02:40.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 06 januari 2013 - 14:30

tja Shadow, het ligt helemaal aan het katje in kwestie. Karakter enzo. Wij plaatsen bijvoorbeeld onze katjes echt niet als enigst kat, tenzij ze als volwassen kat hebben laten zien/merken dat ze dat graag willen (en dat hebben we in onze jaren als fokker nog niet meegemaakt).
In dit geval zou ik toch ook echt aanraden om er een kitten van ongeveer dezelfde leeftijd bij te zetten, die wat karakter betreft (voorzover je kunt zien op 13 weken ;) ) zoveel mogelijk een match is (dus geen rustig kitten bij een druk kitten en andersom, beetje match proberen te maken)

als het kitten op die leeftijd hele dagen alleen is dan raad ik echt aan om er nog een bij te nemen, dat hoeft geen raskat te zijn, zolang het maar geen oudje is dat op zijn/haar rust is gesteld en geen kitten op prijs stelt ;) een tweede kitten zou perfect kunnen.
Mits dat inderdaad financieel haalbaar is voor deze mensen.

Mochten mensen maar 1 katje willen dan raad ik een kitten altijd af. Ga dan voor een katje dat wat ouder is en heeft laten zien/merken dat die de rust op prijs stelt en graag enigst kind wil zijn.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende