Spring naar inhoud

- - - - -

Vakantiehuispoes...

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 05 januari 2013 - 03:03

Mijn vriend en ik zijn met de feestdagen met z'n tweetjes naar de Ardennen geweest, we hadden er een leuk huisje vastgelegd.
Al op de eerste dag kwamen er katjes tot bij ons aan de deur.
Ik had geen katteneten bij dus heb hen melk met veel water gegeven en een beetje van onze charcuterie.
De dag nadien heb ik enkele blikken katteneten gekocht in de supermarkt.
Vanaf toen kwamen er afwisselend vier katten eten.
Eentje ervan, kreeg de bekoorlijke naam Poezemie O:) , was duidelijk niet mensenschuw.  Ze heeft de daaropvolgende drie dagen en halve nachten ('s nachts toch buitengezet voor de veiligheid want ze zette graag haar nagels in de gordijnen) bij ons gezeten.  Ze lag voor de kachel, op de zetel, op onze schoot en genoot zoooo hard van de aandacht, knuffels en streeltjes...   Ik was compleet verliefd op Poezemie... :heart:
Ik heb uiteraard veel fotootjes getrokken en gefilmd...  
Geef toe, toch om op te eten ? :love3:
Op het einde van het filmpje hoor je haar duidelijk ronken. :)

Bewerkt door Marjananas, 05 januari 2013 - 03:06.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 januari 2013 - 08:21

wat een lieveke :love4:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 05 januari 2013 - 09:01

Wat een lief katje. :love3: Het zal wel een thuis hebben zeker want het ziet er toch goed uit. Dit is de rede waarom ik niet graag op reis ga. Ik kan nooit van mijn vakantie genieten want ik vind altijd wel katjes die aan hun lot zijn overgelaten. Het is dan ook zo moeilijk om afscheid te nemen. Pff ik kom altijd ziek terug van vakantie. Bijgevolg is het al 5 jaar geleden dat ik nog op vakantie ga en zeker naar het zuiden daar krijgen ze mij niet meer naartoe. :( Ik ben veel te gevoellig voor de toestanden daar.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#4 Geplaatst 05 januari 2013 - 10:20

Marjananas, op 05 januari 2013 - 03:03, zei:

Ze lag voor de kachel, op de zetel, op onze schoot en genoot zoooo hard van de aandacht, knuffels en streeltjes...  
Het was voor Poezemie ook vakantie. Een welness-vakantie dan.

Marjananas, op 05 januari 2013 - 03:03, zei:

Ik was compleet verliefd op Poezemie... :heart:

Nu mis je dit katje zeker?

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 05 januari 2013 - 12:10

Wat een liefje! :heart: Die is duidelijk wel wat aandacht gewoon :d

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 05 januari 2013 - 12:21

Hopelijk hebben die katten ergens een thuis want anders staan ze nu voor een huisje dat toe is en zonder eten.
Als we ergens zijn geef ik katten nooit eten om deze redenen, als je weg bent begrijpen ze niet waarom ze een paar dagen in de watten zijn gelegd en nu niet meer.
Maar natuurlijk het is moeilijk om ze te weerstaan. :loveshower:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 05 januari 2013 - 14:44

Wat een schatje :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 05 januari 2013 - 15:52

catherine, op 05 januari 2013 - 12:21, zei:

Hopelijk hebben die katten ergens een thuis want anders staan ze nu voor een huisje dat toe is en zonder eten.
Als we ergens zijn geef ik katten nooit eten om deze redenen, als je weg bent begrijpen ze niet waarom ze een paar dagen in de watten zijn gelegd en nu niet meer.
Maar natuurlijk het is moeilijk om ze te weerstaan. :loveshower:

Mijn vermoeden is dat die katjes regelmatig in dat vakantiepark door de toeristen worden gevoederd.  Het feit dat de juffrouw on-mid-del-lijk naast mij stond toen ik de ijskast opende om drinken te nemen, doet vermoeden dat ze het allemaal wel kent. De katten waren daar ook geen vel over been. (want dan had ik poezemie meegenomen).
Eentje had er teken maar die liet niet toe van deze weg te nemen.  Dus een huisje denk ik niet dat ze hebben maar eten links of rechts krijgen ze wel vermoed ik.
Ik vond het in ieder geval geweldig dat ik toch nog kattenliefde kreeg, toen ik mijn eigen poezels miste.

Bewerkt door Marjananas, 05 januari 2013 - 15:54.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 05 januari 2013 - 17:48

Wat een schatje :goofy: .  Bij elke grote reis heb ik een poesje dat langskwam om eten te vragen, zowel in Mexico , als in Madagascar, het is of ze het voelen, dat je ze zou aanhalen. Ik heb er ook een fotootje van getrokken!
KS2015

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 07 januari 2013 - 13:51

:) :) :)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag